  • 61. Data: 2018-09-22 07:08:42
    Temat: Re: 5 lat za cofanie licznika
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Poczytaj artykuly w necie. Za nie zgloszenie licznika po wymianie 3000 kary.

    Nie pisało komu.
    A sąsiadowi zgłosiłem, jak trzeba to nawet na piśmie. :-)

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2018-09-22 12:35:09
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > My tu gadu gadu a zycie dopisuje nowe scenariusze
    > https://www.antyradio.pl/Technologia/Duperele/Policj
    anci-beda-spisywac-stan-licznika-podczas-rutynowych-
    kontroli-25857

    Gorzej jak się pomylą.

  • 63. Data: 2018-09-22 15:49:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl> wrote in message news:pnujbb$d97$1@news.icm.edu.pl...
> [...]
    odow-bedzie-karalne-od-trzech-miesiecy-do-5-lat-czy-
    to-powstrzyma-handlarzy/ar/13502719

    > To irytujące. Licznik jest właściciela pojazdu a nie do jego
    > inwigilowania.

    Fajna logika. Dowód osobisty też jest Twój - myślę że powinno
    być legalne zmienianie danych w dowodzie osobistym...

    Czy zastanawiałeś się nad tym, jaką funkcję spełnia stan licznika
    przy zmianie właściciela samochodu?

  • 64. Data: 2018-09-22 15:52:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl> wrote in message news:pnvggt$4i0$1@news.icm.edu.pl...

    > Pierd..sz :-)
    >
    > Istotą własności jest nieograniczone prawo do rozporządzania swoją
    > własnością.

    Twoje prawo do wolności jest zawsze ograniczone prawem do wolności
    innych osób. Jedyny powód jaki właściciel samochodu ma do cofania
    stanu licznika jest manipulowanie widocznym stanem pojazdu aby
    miał on większą wartość w oczach osoby odkupującej go od niego...
    Stąd właśnie pochodzi zakaz manipulacji stanu licznika i w wielu
    cywilizowanych państwach licznik ten jest urzędowo stosowany do
    monitorowania przebiegu (a w rezultacie ogólnego zużycia) pojazdu.

    Że też trzeba niektórym ludziom takie rzeczy tłumaczyć.... przedszkole.

  • 65. Data: 2018-09-22 15:52:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> wrote in message

    > W USA ponoć ci są już całkiem wolni. Nie mam na myśli sygnalizatorów.

    To miało być coś śmiesznego? Wstyd.

  • 66. Data: 2018-09-22 15:54:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> wrote in message
    odow-bedzie-karalne-od-trzech-miesiecy-do-5-lat-czy-
    to-powstrzyma-handlarzy/ar/13502719

    > Nie udawaj idioty. A po co właściciel cofa licznik i jeszcze za to płaci?
    > Dla sztuki? Taki performance?
    > Często sobie cofasz licznik w samochodzie?

    Myślisz, że on udaje? :-)

  • 67. Data: 2018-09-22 16:17:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 22 Sep 2018 08:52:51 -0500, Pszemol wrote:

    > To miało być coś śmiesznego? Wstyd.

    Też mnie zdziwiło że Zenek o tym nie słyszał.

    Mateusz

  • 68. Data: 2018-09-22 17:02:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niby o czym nie slyszalem? Usa pod wzgledem wolnosci to syf z gilem. W miare wolni
    ludzie zyja w bardzo niewielu krajach na Ziemi. Polska jest jednym z tych krajow w
    ktorym wolnosc jednostki jest na bardzo wysokim poziomie. Jak wyslalem film
    znajomemu w Kanadzie, czyli kraju uwazanym za w miare rozsadny jesli idzie o wolnosc
    jednostki, na ktorym facet drze sie na policjanta i go popycha. To jak pokazal w
    pracy to powiedzieli ze to z jakiegos filmu, znaczy sie wyrezyserowane. Im bardziej
    przekonywal ze w Polsce tak ostatnio jest na demonstracjach przeciwko rzadowi tym
    bardziej nie wierzyli. Korekta licznika w dowolna strone jest nielegalna tylko w
    jednej sytuacji. Jak przy sprzedazy samochodu nabywca nie zostanie o tym
    poinformowany. Jak sie komus podobaja same zera na liczniku i w wyjatkiem zlomu nie
    zamierza samochodu nikomu sprzedac to moze sobie licznik odlaczyc. Sprawny ma miec
    szybkosciomierz. Jesli ktos zaraz po korekcie licznika w dol pojedzie na stacje
    diagnostyczna to diagnosta w bazie danych odnotuje ze licznik zostal skrecony o 172
    tysiace kilometrow z 499 tysiecy kilometrow. Ani wlascicielowi ani temu co cofnal
    nikt nic w takiej sytuacji nie zrobi.

  • 69. Data: 2018-09-23 13:58:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2018 07:06:44 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > To dlaczego nazywasz go paserem?

    To nie ja. Mnie interesuje tylko ta swiadomosc przy paserce.

    > No i pytanie czy aby na pewno jest oszustem?
    > Może sam został oszukany jak kupował auto w niemczech.

    Moze ... ale to bedze podobne zagadnienie prawne - czy mozna byc
    nieswiadomym oszustem ?
    Bo to jednak on sformulowal polskie ogloszenie i wpisal tam
    nieprawdziwy przebieg.

    > Ale ten samochód nie jest kradziony, czyli nie jest uzyskany za pomocą
    > czynu zabronionego.

    > Zawsze uważałem że paserstwo może być tylko świadome, ale kto tam
    > wie co prokurator wymyśli.

    I o to mi sie wlasnie rozchodzi :-)

    > Nie dotyczy legalnego pojazdu z nielegalnie cofniętym licznikiem.
    >
    > Żaden z was nie ogląda programów motoryzacyjnych a w nich starania
    > (prowokacje) dziennikarzy żeby ukarać oszustów sprzedających auta
    > z cofniętym licznikiem? Dlaczego się nie udawały?

    Bo np sprzedawca napisal "stan licznika" a nie "przebieg" :-)

    Albo "przeciez w Polsce kazde dziecko wie, ze licznik jest cofniety i
    nie mozna mu wierzyc".

    J.

  • 70. Data: 2018-09-23 16:51:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Sep 2018 08:59:41 +0200, kk <k...@o...pl> wrote:
    > Istotą własności jest nieograniczone prawo do rozporządzania swoją
    > własnością.

    W pl nie ma czegoś takiego, jest jedynie rozszerzone prawo
    użytkowania.

    --
    Marek