  • 41. Data: 2018-09-20 20:09:53
    Temat: Re: 5 lat za cofanie licznika
    Od: <1...@8...200953.invalid> (Tom N)

    J.F. w
    <news:5ba39367$0$16812$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dlaczego martwe ?
    > Wystarczy zlapac jednego, ktory oglasza mniejszy przebieg, niz byl na
    > ostatnim przegladzie.

    Pomyłka w ogłoszeniu ma byc karana?

    --
    'Tom N'

  • 42. Data: 2018-09-20 22:19:14
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Wiekszosc sprowadzanych uzywanych samochodow jest pochodzenia germanskiego.
    Nie wiem ale w porannym moczu czuje ze u nich na przegladach wpisuja
    przebieg do jakiejs panstwowej bazy danych. Jesli mam racje to znaczy ze
    dane z ich bazy beda na zasadzie unijnej wymiany dostepne w Polsce. Jesli
    tak by bylo to sprawdzenie czy licznik byl cofniety i gdzie byl cofniety
    bedzie banalnie proste.

    a tak poza tym- jes obowiązek posiadania sprawnego licznika w samochodzie?
    prędkościomierz przy sprowadzonych patrzą przy pierwszym przeglądzie jak
    jest wyskalowany a licznik? trzeba by popatrzeć w przepisach...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 43. Data: 2018-09-20 23:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 20:09:53 +0200, Tom N napisał(a):
    > J.F. w

    > Pomyłka w ogłoszeniu ma byc karana?

    Pomylka w ogloszeniu, do tego cofniety licznik i mamy wyraznie
    udokumentowane usilowanie :-)
    A jeszcze mozna zadwonic, upewnic sie ...

    J.

  • 44. Data: 2018-09-21 04:43:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce paser karany jest tak samo jak zlodziej. Mozesz a w zasadzie musisz zglosic
    naruszenie prawa organom zajmujacym sie takimi sprawami i niech ustalaja kto kogo
    okradl. Kupujacy w takiej sytuacji moze dochodzic zwrotu czesci kasy wynikajacej z
    nieprawdziwego przebiegu. Oczywiscie zlodziejstwa sie nie wypleni bo lezy ono w
    naturze czlowieka, ale da sie zlodziejstwo ograniczyc. Prosty przyklad z zycia.
    Jeszcze niedawno ktos kradl vat z paliw bo ktos inny nie pozwolil sprawdzac cystern
    na granicy. Jak wprowadzone zostaly kontrole ilosc cystern wjezdzajacych do Polski
    drastycznie spadla. W zasadzie teraz wjezdzaja tylko takie co maja papiery w
    porzadku. Zle jest ze wlasciciel samochodu nie ma mozliwosci sprawdzenia jak jego
    samochod przeszedl przeglad. Jak samochod wjezdza na stanowisko do przegladow to
    wszystkie informacje z przyrzadow pomiarowych zapisuja sie same. Ale ze w ten sposob
    nie da sie wykryc wszystkich usterek to diagnosta recznie wypelnia czesc rubryk.
    Miedzy innymi wpisuje przebieg. Powinna byc mozliwosc, nawet za drobna oplata,
    sprawdzenia na podstawie numeru nadwozia historii przegladow. W przypadku samochodow
    sprowadzonych z zagranicy urzad rejestrujacy samochody powinien sciagac historie
    przegladow z kraju sprowadzenia, o ile tam dziala taki sam lub podobny system co w
    Polsce. Jak znam zycie to przeszkoda beda niemcy. To bandycki kraj bandytow i
    zlodziei. U siebie trzymaja swoich za jaja zeby nie oszukiwali. Ale jak samochod
    odjezdza do podludzi Polakow to pozwalaja na przekrety. Samochod z mniejszym
    przebiegiem bedzie w niemczech drozszy. Czesc gorki z oszustwa dostanie bandyckie
    niemieckie panstwo a czesc ten co sprzedal z zanizonym przebiegiem i nadwyzka
    zostanie w niemczech. Panstwu niemieckiemu oplaca sie finansowo oszustwo z cofaniem
    licznikow samochodow ktore opuszczaja na stale ich obszar celny.

  • 45. Data: 2018-09-21 08:35:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    licznikow samochodow ktore opuszczaja na stale ich obszar celny.

    Paser to ktoś kto świadomie wprowadza do obrotu kradziony towar.
    Skoro można domniemywać że turek przekręcił licznik to polski handlarz
    jest poszkodowanym. Wszak ostatni nabywca może od niego dochodzić
    zwrotu części zapłaconej kasy. :-)

    Tak dla przypomnienia przepisy mające ułatwić walkę z cofającymi
    liczniki już raz wprowadzono, a różni niedoinformowani idioci
    też głosili sukces i wsadzanie winnych do pierdla.
    A jest jak jest.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2018-09-21 08:51:04
    Od: p...@g...com

    --Panstwu niemieckiemu oplaca sie finansowo oszustwo z cofaniem licznikow samochodow
    ktore opuszczaja na stale ich obszar celny.

    dzwonilem do Tuska w tej sprawie ale powiedzial ze to dla naszego dobra i zebys nie
    robil scen :-)

    ps co do historii przegladow to jest taka mozliwosc (*dla wlasciciela):

    https://www.gtue.de/Privatkunden/Amtliche_Fahrzeugun
    tersuchungen/Untersuchungsberichtsuche/56026.html
    https://www.tuev-sued.de/auto-fahrzeuge/tools-servic
    es/recherche-tuev-sued-pruefberichte

    w GTU dziala bez problemu, platnosc 12 EUR pay pal (zainwestowalem dla dobra pl misc
    samochody) i dostalem wlasnie pdf-a na maila

    *podalem nieprawidlowe dane posiadacza (bo sam papier juz mam) i na maila przyszlo
    wiec tego nie sprawdzaja

  • 47. Data: 2018-09-21 08:51:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 08:35:42 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Paser to ktoś kto świadomie wprowadza do obrotu kradziony towar.

    Hm ... w KK nie ma "swiadomie".

    Czy moze wystarczy, ze nie ma "nawet nieswiadomie" ?

    J.

  • 48. Data: 2018-09-21 09:01:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 19:43:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    > Jak wprowadzone zostaly kontrole ilosc cystern wjezdzajacych do
    > Polski drastycznie spadla. W zasadzie teraz wjezdzaja tylko takie

    Hm, czy dlatego, czy np dlatego, ze utrudnili taki transport i
    przestalo sie oplacac. A wszystko w imie zysku Orlenu..

    bo ciagle mnie zastanawia, jak to robili - Niemcy musieli wystawic
    fakture, faktura podlega sprawdzeniu w VIES, wiec nabywca ja zglosil,
    to i VAT powinien zaplacic.

    Chyba ze na jakąś cypryjska spolke faktura, oni zglaszaja, ale akcyzy
    juz nie placa, bo cysterna na Cypr nie wjezdza.

> [...]
    > swoich za jaja zeby nie oszukiwali. Ale jak samochod odjezdza do
    > podludzi Polakow to pozwalaja na przekrety.

    z drugiej strony maja swoja organizacje landową, i byc moze nie ma
    takiej centralnej bazy.

    J.

  • 49. Data: 2018-09-21 09:04:30
    Temat: 5 lat za cofanie licznika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    My tu gadu gadu a zycie dopisuje nowe scenariusze
    https://www.antyradio.pl/Technologia/Duperele/Policj
    anci-beda-spisywac-stan-licznika-podczas-rutynowych-
    kontroli-25857

  • 50. Data: 2018-09-21 10:55:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    unijnej wymiany dostepne w Polsce. Jesli tak by bylo to sprawdzenie czy licznik byl
    cofniety i gdzie byl cofniety bedzie banalnie proste.

    Już w wielu przypadkach są. Ja swojego "niemca" sprawdziłem po prostu w
    naszym ASO Forda - wszystkie dane mieli wklepane.
    T.