  • 31. Data: 2018-09-20 14:51:10
    Temat: Re: 5 lat za cofanie licznika
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.09.2018 o 11:26, z...@g...com pisze:
    > Jeśli ktoś cofnie licznik auta aby zawyżyć jego wartość to można to nazwać
    oszustwem i wyłudzeniem. A tego w społeczeństwievrobić nie wolno i po to powstało
    prawo i wymiar sprawiedliwości żeby bronić obywateli przed takimi praktykami. To nie
    to samo co kobieta ujmująca sobie parę lat i paru facetów z życiorysu.

    Sprawa ma drugie dno: kupujący też tego oczekuje bo się lubi łudzić, że
    na okazję trafił. I chwalic.

  • 32. Data: 2018-09-20 14:51:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 września 2018 14:32:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dlaczego martwe ?
    > Wystarczy zlapac jednego, ktory oglasza mniejszy przebieg, niz byl na
    > ostatnim przegladzie.
    >
    > Albo policyjna prowokacja, a to chyba Ziobro lubi ...
    >
    > J.

    Ale co proponujecie w zamian?
    Bo w latach 90-tych w polsce kradli na potęge.
    A teraz?
    Też kradną ale mniej.

  • 33. Data: 2018-09-20 14:52:39
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 września 2018 13:01:25 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 20 Sep 2018 03:38:35 -0700 (PDT), Bolko

    > Ponoć nie, politycy do pracy autobusami jeżdżą zamiast rozbijać rządowe
    > limuzyny (i samoloty).
    Za poprzedniego ustroju też tak było wszyscy równi i równiejsi.
    Szczegolnie było to widoczne 89 i latach późniejszych

  • 34. Data: 2018-09-20 15:13:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze ma pojechac na dowolna stacje diagnostyczna zeby odpowiedni wpis w rejestrze
    pojazdow zrobila. Licznik wymienic w takiej jak opisales sytuacji musi chociazby
    dlatego zeby wiedzial kiedy ma olej zmienic.

  • 35. Data: 2018-09-20 15:21:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiekszosc sprowadzanych uzywanych samochodow jest pochodzenia germanskiego. Nie wiem
    ale w porannym moczu czuje ze u nich na przegladach wpisuja przebieg do jakiejs
    panstwowej bazy danych. Jesli mam racje to znaczy ze dane z ich bazy beda na zasadzie
    unijnej wymiany dostepne w Polsce. Jesli tak by bylo to sprawdzenie czy licznik byl
    cofniety i gdzie byl cofniety bedzie banalnie proste.

  • 36. Data: 2018-09-20 15:33:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    unijnej wymiany dostepne w Polsce. Jesli tak by bylo to sprawdzenie czy licznik byl
    cofniety i gdzie byl cofniety bedzie banalnie proste.

    Bez znaczenia.
    Kupiłeś auto, po jakimś czasie dowiedziałeś się jak sprawdzić
    przebieg auta z niemiec i to zrobiłeś. Wyszło że ktoś cofnął
    100 lub 200 tysięcy. Co możesz zrobić?
    Możesz sobie popluć w brodę.
    Kupiłeś od handlarza który auto kupił od tureckiego handlarza
    w germanii. Jak udowodnisz który ten licznik cofnął?
    Bo bez tego to możesz sobie popluć w brodę.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2018-09-20 15:39:56
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 września 2018 07:35:11 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Albo taki chocby obowiazek szkolny ...

    Ale koledzy wy macie swiadomosc ze ten obowiazek szkolny czy zakaz klapsowania to w
    sumie mozna z innych przepisow wywiesc?

    Brak klapsowania - nietykalnosc osobista.
    Niepuszczanie do szkoly - nierozsadne rozporzadzanie majatkiem.

    O ile nietykalnosc mozna zastosowac wprost (jak kowalski leje nowaka to malinowski
    moze policje zawiadomic i pobicie bedzie scigane z urzedu) o tyle z szczepieniem czy
    szkola jest troche bardziej kreatywnie i dlatego aby nie trzeba bylo za kazdym razem
    cyrku odtwarzac mamy przepisy o obowiazku edukacji dzieci.

    Ale w ogolnosci tak, niektore przepisy nijak sie wywiesc nie daja z niczego
    rozsadnego. Np. obowiazek emerytalny w zus, obowiazek odbioru smieci czy podobne.

  • 38. Data: 2018-09-20 15:43:35
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 września 2018 04:26:04 UTC-5 użytkownik z...@g...com
    napisał:
> [...]
    to samo co kobieta ujmująca sobie parę lat i paru facetów z życiorysu.

    Heh, akurat to to samo :)
    Identyczny mechanizm tyle ze zamiast pieniedzy marnuje sie czas i nerwy na taka
    "podkrecona" czy moze raczej skrecona narzeczona....

  • 39. Data: 2018-09-20 15:47:54
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 września 2018 08:21:04 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    unijnej wymiany dostepne w Polsce. Jesli tak by bylo to sprawdzenie czy licznik byl
    cofniety i gdzie byl cofniety bedzie banalnie proste.

    Ten aspekt sie omija nastepujaco:
    Auto jest przegladane i przez pierwsze lata leasingu ma przebiegi znosne, w okolicy
    20-30kkm.
    Po tych 4-5 latach auto kupuje ktos do mocnego uzytku. Robi nim po 50kkm ale co roku
    przed przegladem cofa licznik.
    Po 2-3 latach auto idzie na sprzedaz po malym detalingu.
    Nadal wyglada ladnie, ale przebieg jest wiekszy o te 100kkm niz na liczniku.
    W bazie wszystko wyglada dobrze.

    O ile wogole ten przebieg jest spisywany bo nie jestem tego pewien. W aso spisuja,
    przy badaniu technicznym chyba nie.

    Tak czy siak, przebieg zawsze bedzie niewiarygodny chyba ze producenci zastosuja
    rozwiazanie ktore uniemozliwi jego zmiane a to niestety trudne jest.

  • 40. Data: 2018-09-20 17:50:10
    Od: p...@g...com

    Stan licznika masz przy przeglądzie tak jak u nas ale nie znam opcji żeby Hans mógł
    to sprawdzić dla nie swojego auta no chyba że sprzedający sam da kwity z TUV ;-) na
    niemieckim rynku wtornym 30% aut jest skręconych a na export to pewnie wszystkie ale
    dajmy Zeru się wykazać myślę że w 2 lata ogarnie temat ;-)