  • 1. Data: 2009-10-09 16:54:05
    Temat: 5-cyfrowe numery tel. stacjonarnych w Polsce
    Od: Kosiarz-PL <s...@g...com>

    Potrzebna mi informacja, do kiedy działały w Polsce numery telefonów
    stacjonarnych składające się z numeru kierunkowego i 5 cyfr, np.
    (0-12) 34 567.

  • 2. Data: 2009-10-09 17:33:53
    Temat: Re: 5-cyfrowe numery tel. stacjonarnych w Polsce
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Potrzebna mi informacja, do kiedy działały w Polsce numery telefonów
    stacjonarnych składające się z numeru kierunkowego i 5 cyfr, np.
    (0-12) 34 567.

    W Warszawie jeszcze w książce telefonicznej 1979/1980 ostatnia centrala
    miała 5 cyfrowe numery.
    W innych częsciach kraju było to nawet do drugiej połowy lat 90 np w
    Międzyzdrojach (ale tak bliżej środka dekady).
    vari

  • 3. Data: 2009-10-09 17:53:07
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W Warszawie jeszcze w książce telefonicznej 1979/1980 ostatnia centrala
    > miała 5 cyfrowe numery.

    O, a pamiętasz może, która?

    Piotr

  • 4. Data: 2009-10-09 18:25:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    5-cyfrowe numery to nie wiem, ale w 1998 w Ostrołęce był jeszcze
    (należący do prywatnego abonenta) numer 2122, (nie)sławny z pewnego
    powodu. 8-)

    MJ

  • 5. Data: 2009-10-09 18:25:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

    > O, a pamiętasz może, która?

    Chyba jakaś tajna, podziemna. W Krakowie, to co innego.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-10-09 18:54:07
    Od: "michal.b" <m...@g...com>

    On 9 Paź, 19:53, "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote:
    > Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w
> [...]

    Myśle że w tym referacie znalezionym na stronie UKE , znajdziesz
    odpowiedz:
    http://www.uke.gov.pl/_gAllery/47/37/4737/Historia_n
    umeracji_w_sieci_telefonicznej.pdf

  • 7. Data: 2009-10-09 18:56:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > 5-cyfrowe numery to nie wiem, ale w 1998 w Ostrołęce był jeszcze
    > (należący do prywatnego abonenta) numer 2122, (nie)sławny z pewnego
    > powodu. 8-)

    U mnie w Radomsku (SN 457) numery 4-cyfrowe byly niej wiecej do 1992 roku -
    wyjatkiem byl rejon (dosc rozlegly obszar wiosek - do 40 km w niektorych
    kierunkach) gdzie byly numery 5-cyfrowe na 1, osiagane lokalnie po wybraniu
    stosownej koncowki.
    Potem (po uruchominu centrali OCB) wprowadzono numeracje 5-cyfrowa . W
    listopadzie 1996 roku wprowadzono numeracje 6 dyfrowa, poprzez dodanie cyfry
    8 i jednoczesnie zlikwidowano SN 457 przylaczajac nas do SN 44.
    W nastepnym (bodajze) roku wprowadzono numeracje 7-cfrowa, dodajac cyfre 6 a
    dla niektorych numerow 7, jednoczesnie laczac SN 45 (Tomaszow Mazowiecki) z
    SN 44.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-10-09 22:30:42
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:hantb0$ro2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > O, a pamiętasz może, która?

    Nie wiem, czy nie chodziło o 319xy, gdzie x=1 lub 0 (dla pozostałych x
    jeśli coś było, to 6-cyfrowe)...? Ówcześnie zlokalizowane urządzenia
    zapowiedzi słownych - magnetofony TAJ, czy jakoś tak, pokoik na 1 chyba
    piętrze i niewielka ściana magnetofonów. np. 31911 pogoda, 31912 sport i
    totek, 31913 program TV, 31916-8... kurcze, muszę poszperać w archiwum,
    uleciało z pamięci :) 31919 jak obok :), 31901 horoskop chyba. Później
    zrobiono 3191xx, gdzie numery zmieniono nie do końca "systemowo".
    Pomijam linie typu WLZ, czy np. 21007 do Polibudy, czy chyyyyba 21005 do
    KC :)
    Jeśli to nie to, chętnie dowiem się co, przypomnę sobie dawniejsze czasy
    :)

    --
    Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
    { Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail:v...@m...zp.ua

  • 9. Data: 2009-10-09 22:43:26
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > 5-cyfrowe numery to nie wiem, ale w 1998 w Ostrołęce był jeszcze
    > (należący do prywatnego abonenta) numer 2122, (nie)sławny z pewnego
    > powodu. 8-)

    Mówisz o pewnym niewielkim przekłamaniu? :)

  • 10. Data: 2009-10-10 05:47:46
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Sempiterna napisał:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mówisz o pewnym niewielkim przekłamaniu? :)

    2122? Znacząca sekwencja cyfr :-).
    No, ale odgrzebałem książkę telefoniczną z 1998 i widzę, że do Ostrołęki
    kręciło się wtedy 0-29 a nie 0-20, więc o co kaman, jak mawia
    współczesna młodzież :-)?

    Przemek