  • 71. Data: 2010-06-19 07:58:35
    Temat: Re: 4x5 Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/210 + płytka BCM od 1zl
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > To samo tyczy się całego systemu pieniężnego. Być może muszelki też są
    > lepsze ale nie mamy możliwości się przekonać.

    Zauwaz, ze "pieniazki" ewoluowaly z "muszelek". Nasi przodkowie mieli
    okazje sie przekonac, ze forsa lepsza.
    Dokladnie taki sam mechanizm proponujemy dla PzA. Bedzie lepsze od
    "muszelek" - zostanie jako standard. :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 72. Data: 2010-06-19 07:59:52
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Wystarczy prosty mechanizm - jesli powiedmy przez dwa tygodnie kupujacy
    > nie zglasza pretensji znaczy, ze wszystko jest ok i kasa trafia do
    > sprzedawcy.

    Prosty mechanizm to juz byl. Bez PzA. :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 73. Data: 2010-06-19 08:18:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-19 08:45:39 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

> [...]
    > nie zglasza pretensji znaczy, ze wszystko jest ok i kasa trafia do sprzedawcy.

    Przede wszystkim naiwne. Tak samo naiwne jak wiara polityków, że
    regulacje na papierze wystarczą.
    W wielu przypadkach, dwutygodniowa zwłoka w płatności może być
    problemem dla sprzedawcy. Może dojść dość łatwo do utraty płynności
    finansowej. Po prostu wymaga zaangażowania sporo większej kapitału. Co
    z kolei powoduje znaczne zmniejszenie jednego z parametrów zwanego
    "zysk na kapitale". Mało tego, nie każdy ma ten kapitał. Na coś takiego
    może sobie pozwolić duża firma handlująca chodliwym towarem. Mały
    biznes w jakiejś niszy rynkowej (często się tu radzi Ty też tak
    radzisz, znajdź sobie niszę) po prostu nie stać na to.
    Allegro jest świetnym miejscem, żeby zacząć z małym kapitałem, ale za
    to z dobrym pomysłem. Taki mechanizm umocni pozycje starych "super
    sprzedawców", nie dopuści do konkurencji. W efekcie będzie szkodliwy
    dla kupujących. Mam kolegę, który zaczął obecnie dobrze prosperujący
    biznes, właśnie na allegro z kapitałem 500 zł. Dosłownie. Był tylko
    bardzo szybki i pracowity.
    Poza tym jest to sprzeczne z zasadą płynącego pieniądza. "Tylko
    pieniądz w ruchu przynosi zysk".
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2010-06-19 08:21:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > dla sprzedawcy. Może dojść dość łatwo do utraty płynności finansowej. Po
    > prostu wymaga zaangażowania sporo większej kapitału.

    Jakies 0,83% wiecej - tyle <> kosztuje kredyt na dwa tygodnie.

    Jesli "strata" 0.83% zarobku ma zadecydowac o byc albo nie byc
    to czas zwijac biznesz chlopie :) Im wczesniej tym mniej bedzie
    bolalo ;)

  • 75. Data: 2010-06-19 08:31:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-19 10:21:59 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Jakies 0,83% wiecej - tyle <> kosztuje kredyt na dwa tygodnie.
    Ty naprawdę jesteś naiwny.

    > Jesli "strata" 0.83% zarobku ma zadecydowac o byc albo nie byc
    > to czas zwijac biznesz chlopie :) Im wczesniej tym mniej bedzie
    > bolalo ;)

    Jakoś na razie nie ma powodu.

  • 76. Data: 2010-06-19 08:42:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 09:58:35 +0200, Piotr Sz. napisał(a):

> [...]
    > okazje sie przekonac, ze forsa lepsza. Dokladnie taki sam mechanizm
    > proponujemy dla PzA. Bedzie lepsze od "muszelek" - zostanie jako

    No to ja już w moim sercu rozstrzygnąłem. Nie widzę *ani jednego*
    sensownego argumentu przeciw.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 77. Data: 2010-06-19 08:55:27
    Temat: Re: 4x5 Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/210 + p3ytka BCM od 1zl
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > No to ja już w moim sercu rozstrzygnąłem. Nie widzę *ani jednego*
    > sensownego argumentu przeciw.

    To daj tez sznse innym. Skoro oni tez beda ZA to jakie masz obawy?

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 78. Data: 2010-06-19 08:57:15
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Jesli "strata" 0.83% zarobku ma zadecydowac o byc albo nie byc
    > to czas zwijac biznesz chlopie :) Im wczesniej tym mniej bedzie
    > bolalo ;)

    BTW: Widze, ze Ty swoj zwijasz (a przynajmniej wyprzedajesz czesc sprzetu).
    Why?

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 79. Data: 2010-06-19 09:00:17
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ty naprawdę jesteś naiwny.

    To sie nazywa "argument" ;)

  • 80. Data: 2010-06-19 09:56:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-19 11:00:17 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > To sie nazywa "argument" ;)

    Wszystkie argumenty już dawno padły.
    A Ty po prostu urządzasz w zasadzie od początku wycieczki w kierunku
    mojego biznesu.
    Czemu?