  • 81. Data: 2010-06-19 09:57:20
    Temat: Re: 4x5 Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/210 + płytka BCM od 1zl
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Sz." <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fcdue7-qlq.ln1@news.paranoicy.net...
    > BTW: Widze, ze Ty swoj zwijasz (a przynajmniej wyprzedajesz czesc
    > sprzetu). Why?

    A konkretnie to o jaki sprzet pytasz?

  • 82. Data: 2010-06-19 09:57:43
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
    > Wszystkie argumenty już dawno padły.
    > A Ty po prostu urządzasz w zasadzie od początku wycieczki w kierunku
    > mojego biznesu.
    > Czemu?

    Nie biznesu a sposobu myslenia.

  • 83. Data: 2010-06-19 10:26:02
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 18 Jun 2010 18:40:46 +0200, JA napisał(a):

    > Zastanów się co przyciąga kupujących. Puste półki? Czy mnogość towarów?

    Kupujących w Internecie? Niska cena. Kupowałem już w "sklepach" które miały
    oferty rzędu kilkunastu towarów - wyspecjalizowane w konkretnych rzeczach,
    ale za to tanio.

    > Oczywiście. Mają dodatkowy przychód za frajer.

    Nie całkiem - bo muszą to obsługiwać. Ale że zarabiają - to dobrze, tylko
    im pozazdrościć zaradności.

    > I wtedy koszty przesyłki wzrosną, za które zapłaci kupujący.

    A nie wprowadzili ostatnio oceny kosztów wysyłki na alledrogo? Bo
    faktycznie niektórzy z tym kiedyś przeginali. Ale z tego co pamiętam
    alledrogo potrafi też pokazać cenę całkowitą, więc łatwo wybrać sprzedawcę
    wg ceny ostatecznej.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 84. Data: 2010-06-19 10:29:01
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 10:18:34 +0200, JA napisał(a):

    > Poza tym jest to sprzeczne z zasadą płynącego pieniądza. "Tylko
    > pieniądz w ruchu przynosi zysk".

    Takie aukcje nie są jednodniowe - a nie masz żadnego wpływu czy codziennie
    ktoś będzie kupował jedną sztukę czy dopiero w weekend sprzedasz 7 sztuk.
    I tym bardziej nie masz wpływu kiedy klient zapłaci.
    Więc jeśli nie masz tego uwzględnionego w biznesie...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 85. Data: 2010-06-19 10:53:39
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-19 12:29:01 +0200, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

> [...]
    > I tym bardziej nie masz wpływu kiedy klient zapłaci.
    > Więc jeśli nie masz tego uwzględnionego w biznesie...

    Aukcja może być kup teraz, możesz w opisie napisać, że wystawiasz
    negatywa przy braku wpłaty w ciągu tygodnia. To dyscyplinuje.
    Uwzględniasz to w swoim biznesie. Jeżeli towar ma cenę atrakcyjną, jest
    spora szansa, że będzie schodził płynnie.
    I nie musisz uwzględniać w biznesie KOLEJNYCH dwóch tygodni.
    A co jak 13-tego dnia gość rozpocznie spór? Rozumiem, że w tym momencie
    allegro nie wypłaci pieniędzy. Spór się rozstrzygnie po regulaminowym
    czasie, na korzyść sprzedawcy. Dostanie kasę po 2 i pół miesiąca.
    Wystarczy, że zrobi to nieuczciwa konkurencja w postaci super
    sprzedawcy z podstawionymi kilkoma osobami. Jeśli będą to kwoty znaczne
    (body eos-a 5d mkII, żeby być w temacie grupy), startujący sprzedawca
    po prostu popłynie.
    Pisałem, każdy kij ma dwa końce. Ale Wy z uporem maniaka.
    "Mi to pasuje, musi pasować wszystkim".
    Za komuny też tak było. Garstka decydowała co ma pasować wszystkim.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 86. Data: 2010-06-19 10:57:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-19 11:57:43 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Nie biznesu a sposobu myslenia.

    Ale co się przejmujesz moim sposobem myślenia? Jak zauważyłeś jest on MÓJ.
    Ja nie neguję Twojego prawa do płacenia przez PzA i oczekuję tego
    samego od Ciebie.
    Przecież wystarczyłoby, żeby Allegro tę opcję ustawiło jako domyślnie
    włączoną, ta garstka myślących tak jak ja by sobie ją wyłączyła, a
    wszyscy inni i tak nie zwracają na to uwagi.
    W czym problem?
    Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to chyba nie muszę mówić o co chodzi?
    Już kilka razy prosiłem o użycie mózgu.

  • 87. Data: 2010-06-19 11:10:20
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-19 12:26:02 +0200, "Henry(k)"

    > Kupujących w Internecie? Niska cena. Kupowałem już w "sklepach" które miały
    > oferty rzędu kilkunastu towarów - wyspecjalizowane w konkretnych rzeczach,
    > ale za to tanio.
    Może być nawet jeden produkt. Mi nic do tego. Ale kupującego w
    internecie nie przyciąga pusta strona.
    To sprzedawcy ze swoim towarem przyciągają ludzi na allegro, a nie
    ludzie na allegro przyciągają sprzedawców. Właściwie inaczej. Skutkiem
    tego, że kupujący wiedzą iż na Allegro jest mnóstwo towaru, często w
    b.dobrych cenach idą na allegro, co skutkuje znowu przyciąganiem nowych
    sprzedawców. Ale najpierw byli sprzedawcy.

    Dla czego mimo niskiej ceny nie kupujecie w aukcjach bez PzA, albo bez
    PP (ebay)? Praktycznie zawsze towar bez tej opcji jest tańszy o
    dziesiątki euro. Jak pisałem M7 niedawno kupiłem na takiej aukcji.
    Przelew kosztował mnie 10 zł. Zarobiłem od średniej ceny sprzedaży
    jakieś 400 zł.

    > Nie całkiem - bo muszą to obsługiwać. Ale że zarabiają - to dobrze, tylko
    > im pozazdrościć zaradności.
    Tylko, że PzA jest już od bardzo dawna i była nie obowiązkowa. I było
    dobrze. Tylko, że nam ona jest w zasadzie zbędna, dla tego ludzie z
    niej nie korzystali. A dla Allegro to już było niedopuszczalne. Więc po
    prostu wprowadzili ją na przymus.

    > A nie wprowadzili ostatnio oceny kosztów wysyłki na alledrogo? Bo
    Wprowadzili i co z tego?
    > faktycznie niektórzy z tym kiedyś przeginali. Ale z tego co pamiętam
    > alledrogo potrafi też pokazać cenę całkowitą, więc łatwo wybrać sprzedawcę
    > wg ceny ostatecznej.
    Wystarczy posortować.

  • 88. Data: 2010-06-19 11:11:12
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > od Ciebie.
    > Przecież wystarczyłoby, żeby Allegro tę opcję ustawiło jako domyślnie

    Przeciez wystarczy nie korzystac z Allegro.
    Przypominam, ze nie ma musu...

    > W czym problem?

    W niczym :)

  • 89. Data: 2010-06-19 11:15:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Dla czego mimo niskiej ceny nie kupujecie w aukcjach bez PzA, albo bez PP
    > (ebay)?

    Bo cenimy sobie wygode.

    > Praktycznie zawsze towar bez tej opcji jest tańszy o dziesiątki euro. Jak
    > pisałem M7 niedawno kupiłem na takiej aukcji. Przelew kosztował mnie 10
    > zł. Zarobiłem od średniej ceny sprzedaży jakieś 400 zł.

    Sprzedales juz? ;) Jak sprzedasz to zarobisz, narazie Ci sie wydaje ;)

    > Tylko, że PzA jest już od bardzo dawna i była nie obowiązkowa. I było
    > dobrze.

    Nie - bylo zle, bo placenie przelewem jest mniej wygodne.
    Dobrze jest teraz :)

  • 90. Data: 2010-06-19 12:07:51
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Przeciez wystarczy nie korzystac z Allegro.
    > Przypominam, ze nie ma musu...

    Hehe... w interesach nie ma obrazania sie bo cos tam. Robimy swoje dopoki
    sie nam to oplaca. Jak sie przestanie oplacac, to gwarantuje, ze nikt nie
    tknie Allegro. :-)
    Do obliczen oplacalnosci biore tez takie niemierzalne bezposrednio czynniki
    jak "upierdliwosc". Jak wzrasta przy danym dzialaniu, to wliczam to 'w
    koszty uzyskania".

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com