-
71. Data: 2012-01-25 12:07:25
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>
Dnia Tue, 24 Jan 2012 17:01:04 +0100, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:
>
>> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
>> Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
>> bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
>> wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
>> wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
>> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
>> jest wlasnie Rav4 i CR-V.
>>
>> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
>> rowniez opcja LOCK.
>> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
>> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
>> dod. reduktor w teren.
>>
>> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
>> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
>> dyferencjalow.
>
> Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia Delta
> Integrale?
> Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
> Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?
permanentny 4x4 + LSD
-
72. Data: 2012-01-25 12:18:28
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Sebastian,
Wednesday, January 25, 2012, 12:18:51 PM, you wrote:
>>> Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
>>> frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
>>> nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
>> Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
>> są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym?
> Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobie
> dobrze. Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz lepiej niż na
> o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
> czarnym asfalcie jest tego, no... :)
Jest głosno ale da się jechać.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
73. Data: 2012-01-25 12:18:51
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
to wrote:
> begin Jakub Witkowski
>
>> Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
>> frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
>> nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
>
> Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
> są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym?
Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobie
dobrze. Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz lepiej niż na
o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
czarnym asfalcie jest tego, no... :)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
74. Data: 2012-01-25 12:26:11
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 17:57, to pisze:
> są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym? Jaką
> przyjąłeś metodologię badań? Czy czasem nie było to "pamiętam, że czy
> lata temu frigasy zapierdalały tutaj durzo lepiej!!!"? :>
Oczywiście, to po prostu moje wrażenia. Ale chętnie posłucham o Twojej metodologii :)
> No i ostatnie pytanie -- po co kupiłeś 3x z rzędu Fuldy, skoro niby Frigo
> były lepsze? ;)
Czy samodzielnie wyłuskanie tej informacji z fragmentu który wyciąłeś przekracza
dzisiaj
Twoje siły? Może kawa, kefirek? ;) Dla ułatwienia uwypukliłem co trzeba wielkimi
literami:
> gryzą ŚNIEG a nie ślizgają się po nim. Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale
na pewno
> droższe) jakoś tak dobrze NA ŚNIEGU nie działały, choć miały WIELE INNYCH PRZEWAG
:)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
75. Data: 2012-01-25 12:27:49
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
DoQ wrote:
> W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobrą opona na śnieg.
>> Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni.
>
> Jak ma być dobra tylko na śniegu, to zamiast frigo równie dobrze można
> założyć łańcuchy.
Ale upierdliwość zakładania i zdejmowania łańcuchów też się liczy :)
BTW. czasem takie mają sens -- sam z rozmysłem założyłem parę lat opony które w
teście na śniegu wypadały najlepiej a na mokrej drodze słabo. Cóż samochód
nietypowy -- z takim zawieszeniem, położeniem środka ciężkości itp i tak do
szaleństwa po drodze się nie nadaje -- trzeba jechać spokojnie ze znacznym
zapasem -- jazda zaczyna się tam gdzie inne typowe pojazdy mają w ogóle spore
problemy :) i dobrą trakcję na śniegu można wykorzystać.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
76. Data: 2012-01-25 12:31:10
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 18:02, DoQ pisze:
> W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobrą opona na śnieg.
>> Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni.
>
> Jak ma być dobra tylko na śniegu, to zamiast frigo równie dobrze można założyć
łańcuchy.
a w bagażniku wozić służącego do ich zakładania ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
77. Data: 2012-01-25 12:34:21
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-24 17:58, to pisze:
> begin Jakub Witkowski
>
>> Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego
>> czarno na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)
>
> Ale tego, że Frigo są przyzwoite NA ŚNIEGU nikt nie neguje (a w każdym
> razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga się czegoś więcej.
No ale tak się składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieś po śniegu) był przez J.F.
poruszony ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
78. Data: 2012-01-25 12:59:08
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-25 11:52, GR001 pisze:
>>
>> Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki
>> występuje np.
>> przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na
>> stałe i tak
>> jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?
>
> inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...
No właśnie że takie same - po zablokowaniu dyfra. A moment skręcający działający
na oś pochodzi od tarcia opony, ograniczony jest siłą przy której się ona ślizga.
Dokładnie jak przy ruszaniu z poślizgiem.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
79. Data: 2012-01-25 14:27:47
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Sebastian,
>
> Wednesday, January 25, 2012, 12:18:51 PM, you wrote:
>
>>>> Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
>>>> frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
>>>> nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
>>> Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
>>> są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym?
>> Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobie
>> dobrze. Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz lepiej niż na
>> o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
>> czarnym asfalcie jest tego, no... :)
>
> Jest głosno ale da się jechać.
>
Jechać da się. Z hamowaniem bywa zabawniej :)
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
80. Data: 2012-01-25 14:31:26
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
W dniu 2012-01-24 17:58, to pisze:
> begin Jakub Witkowski
>>> Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie
>>> pokazującego
>>> czarno na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)
>
>> Ale tego, że Frigo są przyzwoite NA ŚNIEGU nikt nie neguje (a w
>> każdym
>> razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga się czegoś więcej.
>No ale tak się składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieś po śniegu)
>był przez J.F. poruszony ;)
to ja uprzejmie To prosze, zeby nie zapomnial dodac stosownego
znaczku, bo ja sie juz gubie czy on sie z Frigo nasmiewa czy powaznie
pisze i docenia :-)
>Dokładnie, ważne są też dobre opony (najlepsze to Dębica Frigo, a kto
>uważa inaczej, ten debil) i wyłączenie ABS-u oraz innych
>trzyliterowych bożków.
J.