eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4x4 fakty i mity
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 129

  • 71. Data: 2012-01-25 12:07:25
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 17:01:04 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
    >> Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
    >> bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
    >> wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
    >> wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    >> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    >> jest wlasnie Rav4 i CR-V.
    >>
    >> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    >> rowniez opcja LOCK.
    >> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
    >> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
    >> dod. reduktor w teren.
    >>
    >> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    >> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
    >> dyferencjalow.
    >
    > Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia Delta
    > Integrale?
    > Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
    > Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?

    permanentny 4x4 + LSD


  • 72. Data: 2012-01-25 12:18:28
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Wednesday, January 25, 2012, 12:18:51 PM, you wrote:

    >>> Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
    >>> frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
    >>> nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
    >> Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
    >> są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym?
    > Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobie
    > dobrze. Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz lepiej niż na
    > o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
    > czarnym asfalcie jest tego, no... :)

    Jest głosno ale da się jechać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 73. Data: 2012-01-25 12:18:51
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    to wrote:
    > begin Jakub Witkowski
    >
    >> Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
    >> frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
    >> nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
    >
    > Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
    > są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym?


    Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobie
    dobrze. Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz lepiej niż na
    o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
    czarnym asfalcie jest tego, no... :)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 74. Data: 2012-01-25 12:26:11
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 17:57, to pisze:

    > są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym? Jaką
    > przyjąłeś metodologię badań? Czy czasem nie było to "pamiętam, że czy
    > lata temu frigasy zapierdalały tutaj durzo lepiej!!!"? :>

    Oczywiście, to po prostu moje wrażenia. Ale chętnie posłucham o Twojej metodologii :)

    > No i ostatnie pytanie -- po co kupiłeś 3x z rzędu Fuldy, skoro niby Frigo
    > były lepsze? ;)

    Czy samodzielnie wyłuskanie tej informacji z fragmentu który wyciąłeś przekracza
    dzisiaj
    Twoje siły? Może kawa, kefirek? ;) Dla ułatwienia uwypukliłem co trzeba wielkimi
    literami:

    > gryzą ŚNIEG a nie ślizgają się po nim. Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale
    na pewno
    > droższe) jakoś tak dobrze NA ŚNIEGU nie działały, choć miały WIELE INNYCH PRZEWAG
    :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 75. Data: 2012-01-25 12:27:49
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    DoQ wrote:
    > W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >> Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobrą opona na śnieg.
    >> Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni.
    >
    > Jak ma być dobra tylko na śniegu, to zamiast frigo równie dobrze można
    > założyć łańcuchy.

    Ale upierdliwość zakładania i zdejmowania łańcuchów też się liczy :)

    BTW. czasem takie mają sens -- sam z rozmysłem założyłem parę lat opony które w
    teście na śniegu wypadały najlepiej a na mokrej drodze słabo. Cóż samochód
    nietypowy -- z takim zawieszeniem, położeniem środka ciężkości itp i tak do
    szaleństwa po drodze się nie nadaje -- trzeba jechać spokojnie ze znacznym
    zapasem -- jazda zaczyna się tam gdzie inne typowe pojazdy mają w ogóle spore
    problemy :) i dobrą trakcję na śniegu można wykorzystać.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 76. Data: 2012-01-25 12:31:10
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 18:02, DoQ pisze:
    > W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >> Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobrą opona na śnieg.
    >> Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni.
    >
    > Jak ma być dobra tylko na śniegu, to zamiast frigo równie dobrze można założyć
    łańcuchy.

    a w bagażniku wozić służącego do ich zakładania ;)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 77. Data: 2012-01-25 12:34:21
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 17:58, to pisze:
    > begin Jakub Witkowski
    >
    >> Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego
    >> czarno na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)
    >
    > Ale tego, że Frigo są przyzwoite NA ŚNIEGU nikt nie neguje (a w każdym
    > razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga się czegoś więcej.

    No ale tak się składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieś po śniegu) był przez J.F.
    poruszony ;)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 78. Data: 2012-01-25 12:59:08
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-25 11:52, GR001 pisze:
    >>
    >> Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki
    >> występuje np.
    >> przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na
    >> stałe i tak
    >> jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?
    >
    > inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...

    No właśnie że takie same - po zablokowaniu dyfra. A moment skręcający działający
    na oś pochodzi od tarcia opony, ograniczony jest siłą przy której się ona ślizga.
    Dokładnie jak przy ruszaniu z poślizgiem.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 79. Data: 2012-01-25 14:27:47
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Sebastian,
    >
    > Wednesday, January 25, 2012, 12:18:51 PM, you wrote:
    >
    >>>> Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
    >>>> frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
    >>>> nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
    >>> Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
    >>> są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym?
    >> Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobie
    >> dobrze. Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz lepiej niż na
    >> o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
    >> czarnym asfalcie jest tego, no... :)
    >
    > Jest głosno ale da się jechać.
    >

    Jechać da się. Z hamowaniem bywa zabawniej :)

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 80. Data: 2012-01-25 14:31:26
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-01-24 17:58, to pisze:
    > begin Jakub Witkowski
    >>> Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie
    >>> pokazującego
    >>> czarno na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)
    >
    >> Ale tego, że Frigo są przyzwoite NA ŚNIEGU nikt nie neguje (a w
    >> każdym
    >> razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga się czegoś więcej.

    >No ale tak się składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieś po śniegu)
    >był przez J.F. poruszony ;)

    to ja uprzejmie To prosze, zeby nie zapomnial dodac stosownego
    znaczku, bo ja sie juz gubie czy on sie z Frigo nasmiewa czy powaznie
    pisze i docenia :-)

    >Dokładnie, ważne są też dobre opony (najlepsze to Dębica Frigo, a kto
    >uważa inaczej, ten debil) i wyłączenie ABS-u oraz innych
    >trzyliterowych bożków.

    J.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: