-
61. Data: 2012-01-25 08:27:32
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 24.01.2012 16:38, DoQ pisze:
> W dniu 24-01-2012 15:59, J.F pisze:
>>> Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na
>>> Polaris 2 ;)
>> Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka
>> przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-)
>
> Tak, te bez numerka były mega badziewne.
Z ciekawostek...
2 zimy temu jeździłem Pandą na zimowych oponach (w sumie nie pamiętam
jakich, bo to nie była moja Panda i jeździłem niedużo, ale chyba Dębice,
w każdym razie wtedy miału już 4 lata) i było bardzo niepewnie i ślisko.
Zeszłą zimę przejeździłem tą moją starą Corsą na nowiutkich... letnich
(kupionych wiosną) - też coś z Dębicy. W sumie jeździło mi się nieco
lepiej niż tamtą Pandą na zimowych, a kłopoty miewałem w miejscach,
gdzie inni mieli kłopoty (jak było więcej śniegu to zakładałem łańcuchy
i było pięknie).
Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy
(Nawigator 2 zdaje się) i jeździ mi się pięknie, nawet na tej
wczorajszej "szklance" było zupełnie OK - nawet jeśli traciłem
przyczepność, to nie z zaskoczenia i kontrolę zawsze miałem.
-
62. Data: 2012-01-25 09:03:28
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: tippyland <t...@g...com>
On 24 Sty, 12:02, spaceman <s...@o...pixelspace.info> wrote:
> On 2012-01-24, lux <b...@b...de> wrote:
>
> > Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
> > jak quattro?
> > Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.
>
> Nie wiem jak Subaru, ale BMW sprawuje sie tak jak pisales.
> Co do prawdziwego 4x4 to polecam tylko i wylacznie Toyote Land Cruiser
> albo Nissana Patrola (mieszkam w Dubaju, na pustyni nic innego sie
> spotka). Te auta daja sobie rade w kazdym terenie.
tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
tyl.
-
63. Data: 2012-01-25 11:02:57
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: to <t...@i...pl>
begin J.F
> Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami w
> ogole,
Jakbym mieszkał we Włoszech czy w Hiszpanii, to też bym nie dał się
"ogłupić". :>
> GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie
> wiem - moze za malo zaplacil.
Jak patrzyłem w poprzednich latach to ustawienie liderów zmieniało się w
zależności od rozmiaru opony (albo metodologii testu), generalnie
wszystkie typowe opony były porównywalne. Ja akurat jeżdżę na Dunlopach
3D, a kolejne to pewnie będą 4D, bo byłem z nich bardzo zadowolony.
Główne dlatego, że są bardzo uniwersalne i przewidywalne.
> A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na
> sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)
Tylko, że ten śnieg jest może przez kilka dni w ciągu zimy. W pozostałe
dni jest sucho/mokro/mokro + błoto + śnieg.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
64. Data: 2012-01-25 11:24:55
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "Marek P." <m...@g...pl>
http://www.youtube.com/watch?v=De0RstOO_iY
na tym filmuku masz wyraźnie pokazaną różnice pomiędzy napędem dolączanym a
stałym. (żeby nie było mi bardziej pasuje dołączany)
-
65. Data: 2012-01-25 11:25:13
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: spaceman <s...@o...pixelspace.info>
On 2012-01-25, tippyland <t...@g...com> wrote:
> On 24 Sty, 12:02, spaceman <s...@o...pixelspace.info> wrote:
>> On 2012-01-24, lux <b...@b...de> wrote:
>>
>> > Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
>> > jak quattro?
>> > Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.
>>
>> Nie wiem jak Subaru, ale BMW sprawuje sie tak jak pisales.
>> Co do prawdziwego 4x4 to polecam tylko i wylacznie Toyote Land Cruiser
>> albo Nissana Patrola (mieszkam w Dubaju, na pustyni nic innego sie
>> spotka). Te auta daja sobie rade w kazdym terenie.
>
> tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
> tyl.
Ja mam akurat land cruisera, ale nie slyszalem, zeby byly tu w sprzedazy
patrole z napedem innym niz 4x4.Watek jest o atach 4x4 a nie jakis
dziwactwatch.
-
66. Data: 2012-01-25 11:31:01
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>
Dnia Wed, 25 Jan 2012 00:03:28 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
> On 24 Sty, 12:02, spaceman <s...@o...pixelspace.info> wrote:
>> On 2012-01-24, lux <b...@b...de> wrote:
>>
>>> Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
>>> jak quattro?
>>> Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.
>>
>> Nie wiem jak Subaru, ale BMW sprawuje sie tak jak pisales.
>> Co do prawdziwego 4x4 to polecam tylko i wylacznie Toyote Land Cruiser
>> albo Nissana Patrola (mieszkam w Dubaju, na pustyni nic innego sie
>> spotka). Te auta daja sobie rade w kazdym terenie.
>
> tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
> tyl.
jak najbardziej standardowy/klasyczny napęd w terenówkach. Permanentny na
tył i dołączany przód bez dyferencjału centralnego.
Ale nie zapominajmy o czymś takim jak np jimny.
Dzieki małej masie, małemu rozstawowi koł, sztywnym mostom to auto
doskonale sobie radzi w terenie.
Choć oczywiście ,,twardzieli" może nieco zrażać jego wygląd :D
-
67. Data: 2012-01-25 11:52:46
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>
>
> Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki
> występuje np.
> przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na
> stałe i tak
> jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?
inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...
pozdr.
gr.
-
68. Data: 2012-01-25 11:55:17
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>
Dnia Wed, 25 Jan 2012 11:52:46 +0100, GR001 napisał(a):
>>
>> Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki
>> występuje np.
>> przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na
>> stałe i tak
>> jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?
>
> inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...
> pozdr.
> gr.
no ale bez przesady - na jednym zarkęcie przy małej prędkości nic
strasznego sie stanie - choć oczywiście zgadzam sie iż lepiej dmuchać na
zimne i oszczędzać auto.
-
69. Data: 2012-01-25 11:55:22
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: tippyland <t...@g...com>
On 25 Sty, 11:31, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:
> Dnia Wed, 25 Jan 2012 00:03:28 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
>
> > On 24 Sty, 12:02, spaceman <s...@o...pixelspace.info> wrote:
> >> On 2012-01-24, lux <b...@b...de> wrote:
>
> >>> Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
> >>> jak quattro?
> >>> Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.
>
> >> Nie wiem jak Subaru, ale BMW sprawuje sie tak jak pisales.
> >> Co do prawdziwego 4x4 to polecam tylko i wylacznie Toyote Land Cruiser
> >> albo Nissana Patrola (mieszkam w Dubaju, na pustyni nic innego sie
> >> spotka). Te auta daja sobie rade w kazdym terenie.
>
> > tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
> > tyl.
>
> jak najbardziej standardowy/klasyczny napęd w terenówkach. Permanentny na
> tył i dołączany przód bez dyferencjału centralnego.
>
> Ale nie zapominajmy o czymś takim jak np jimny.
> Dzieki małej masie, małemu rozstawowi koł, sztywnym mostom to auto
> doskonale sobie radzi w terenie.
> Choć oczywiście "twardzieli" może nieco zrażać jego wygląd :D
okey, zgodze sie. Jednakze pernamentny tyl i dolaczany przod wg. mnie
sprawdza sie, jesli mamy czas i mozliwosci na zapiecie przodu np.
upalanie w terenie. W przypadku Patrola jazda po czarnym (RWD) nie
uchroni nas przed sliska jezdnia (deszcz, oblodzenie). Pajero ma
swojego Super Selecta, ktory do pewnej predkosci ratuje tylek.
-
70. Data: 2012-01-25 11:59:15
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: kamil <k...@s...com>
On 24/01/2012 16:01, Cavallino wrote:
> Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:
>
>> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru,
>> CR-V, Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) -
>> jest to bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i
>> auto ma wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os
>> wyciagala wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
>> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie
>> testu jest wlasnie Rav4 i CR-V.
>>
>> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
>> rowniez opcja LOCK.
>> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie
>> nie myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade
>> dyferencjalow ale dod. reduktor w teren.
>>
>> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
>> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
>> dyferencjalow.
>
> Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia
> Delta Integrale?
> Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
> Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?
Taki stary rupieć? Na pewno dawno jest na złomowisku, powinieneś czym
prędzej wymienić ją na nowego Ceeda.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net