eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4x4 fakty i mity
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 129

  • 81. Data: 2012-01-25 14:36:12
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: robot <a...@o...pl>

    On Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski wrote:
    > [...]A moment skręcający działający
    > na oś pochodzi od tarcia opony, ograniczony jest siłą przy której się ona ślizga.
    > Dokładnie jak przy ruszaniu z poślizgiem.

    Ja też tak to widzę. Ale ja się nie znam. Pewnie nie biorę czegoś pod
    uwagę. Dlatego chętnie poznałbym więcej szczegółów na ten temat.

    --
    pozdro


  • 82. Data: 2012-01-25 14:50:10
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >Z ciekawostek...
    >Zeszłą zimę przejeździłem tą moją starą Corsą na nowiutkich...
    >letnich
    >(kupionych wiosną) - też coś z Dębicy. W sumie jeździło mi się nieco
    >lepiej niż tamtą Pandą na zimowych, a kłopoty miewałem w miejscach,
    >gdzie inni mieli kłopoty (jak było więcej śniegu to zakładałem
    >łańcuchy
    >i było pięknie).

    No coz - dawniej nie bylo opon zimowych i wszystkie jakos dawaly rade
    na sniegu. Najgorzej jest jak doswiadczony kierowca trafi pierwszy raz
    na prawdziwie letnie opony, a jeszcze sobie pomysli ze teraz ma nowe i
    moze bardziej poszalec :-)

    >Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy
    >(Nawigator 2 zdaje się) i jeździ mi się pięknie, nawet na tej
    >wczorajszej "szklance" było zupełnie OK - nawet jeśli traciłem
    >przyczepność, to nie z zaskoczenia i kontrolę zawsze miałem.

    Uwazaj - bo ja mam pewne zastrzezenia co do Navigatorow na lodzie, i
    nie wiem - winny lod, zuzycie czy wiek.

    J.


  • 83. Data: 2012-01-25 14:54:16
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:x9yw3pbzqi0f$.1k65atigtmw6s$.dlg@40tude
    .net...
    On Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski wrote:
    >> [...]A moment skręcający działający
    >> na oś pochodzi od tarcia opony, ograniczony jest siłą przy której
    >> się ona ślizga.
    >> Dokładnie jak przy ruszaniu z poślizgiem.

    >Ja też tak to widzę. Ale ja się nie znam. Pewnie nie biorę czegoś pod
    >uwagę. Dlatego chętnie poznałbym więcej szczegółów na ten temat.

    Jeden niuans - przy piszczeniu mamy tarcie dynamiczne, a przy zakrecie
    bardziej statyczne, ktore powinno byc wieksze. No ale przyczepnosc
    trzeba kiedys zerwac, i wtedy tez jest statyczne.

    Byc moze to sie tylko tak mowi "ukreca polosie", a naprawde chodzi o
    przyspieszone zuzycie przegubow pod wplywem duzego obciazenia.

    J.


  • 84. Data: 2012-01-25 15:07:16
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    begin J.F
    >> Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic
    >> zimowkami w
    >> ogole,

    >Jakbym mieszkał we Włoszech czy w Hiszpanii, to też bym nie dał się
    >"ogłupić". :>

    http://www.youtube.com/watch?v=A-lJ-_G5mkg

    Ale najwyrazniej i w Niemczech daje sie cala zime przejezdzic i
    widziec tylko posolony asfalt ... choc nie kazdego roku :-)

    >> A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na
    >> sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)
    >Tylko, że ten śnieg jest może przez kilka dni w ciągu zimy. W
    >pozostałe
    >dni jest sucho/mokro/mokro + błoto + śnieg.

    No i teraz pytanie - potrzebujesz opony zeby zap* 150 po mokrej
    autostradzie, czy potrzebujesz opony zeby raz na miesiac podjechac pod
    osniezona gorke ? :-)

    J.


  • 85. Data: 2012-01-25 15:10:20
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > W dniu 2012-01-25 11:52, GR001 pisze:
    >>>
    >>> Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki
    >>> występuje np.
    >>> przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na
    >>> stałe i tak
    >>> jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?
    >>
    >> inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...
    >
    > No właśnie że takie same - po zablokowaniu dyfra.

    takie same predkości kół to tylko przy zablokowaniu wszystkich
    dyferencjałów. Problem jest wtedy w zasadzie taki iż auto nie bardzo chce
    skręcać :)


  • 86. Data: 2012-01-25 15:16:52
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Wednesday, January 25, 2012, 3:07:16 PM, you wrote:

    >>> Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic
    >>> zimowkami w ogole,

    [...]

    > No i teraz pytanie - potrzebujesz opony zeby zap* 150 po mokrej
    > autostradzie, czy potrzebujesz opony zeby raz na miesiac podjechac pod
    > osniezona gorke ? :-)

    Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę
    zwolnić na mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć
    możliwość podjechania.

    W tym roku będzie to raz w miesiącu ale bywały i będa jeszcze zimy, w
    których będzie to potrzeba częstsza.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 87. Data: 2012-01-25 15:20:16
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 25 Jan 2012 02:55:22 -0800 (PST), tippyland napisał(a):

    > On 25 Sty, 11:31, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:
    >> Dnia Wed, 25 Jan 2012 00:03:28 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
    >>
    >>> On 24 Sty, 12:02, spaceman <s...@o...pixelspace.info> wrote:
    >>>> On 2012-01-24, lux <b...@b...de> wrote:
    >>
    >>>>> Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
    >>>>> jak quattro?
    >>>>> Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.
    >>
    >>>> Nie wiem jak Subaru, ale BMW sprawuje sie tak jak pisales.
    >>>> Co do prawdziwego 4x4 to polecam tylko i wylacznie Toyote Land Cruiser
    >>>> albo Nissana Patrola (mieszkam w Dubaju, na pustyni nic innego sie
    >>>> spotka). Te auta daja sobie rade w kazdym terenie.
    >>
    >>> tak, tak..."prawdziwy 4x4" jest zwlaszcza ten twoj Patrol z napedem na
    >>> tyl.
    >>
    >> jak najbardziej standardowy/klasyczny napęd w terenówkach. Permanentny na
    >> tył i dołączany przód bez dyferencjału centralnego.
    >>
    >> Ale nie zapominajmy o czymś takim jak np jimny.
    >> Dzieki małej masie, małemu rozstawowi koł, sztywnym mostom to auto
    >> doskonale sobie radzi w terenie.
    >> Choć oczywiście "twardzieli" może nieco zrażać jego wygląd :D
    >
    > okey, zgodze sie. Jednakze pernamentny tyl i dolaczany przod wg. mnie
    > sprawdza sie, jesli mamy czas i mozliwosci na zapiecie przodu np.
    > upalanie w terenie. W przypadku Patrola jazda po czarnym (RWD) nie
    > uchroni nas przed sliska jezdnia (deszcz, oblodzenie). Pajero ma
    > swojego Super Selecta, ktory do pewnej predkosci ratuje tylek.

    przede wszystkim myśleć i jechać rozważnie :)
    Ale jak jest snieg czy jakaś tak breja to ja w zasadzie zapinam przód i
    poprostu tak jeżdżę


  • 88. Data: 2012-01-25 18:21:45
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości
    news:t0ltli0k44e.6il2prfy0pl0$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Tue, 24 Jan 2012 17:01:04 +0100, Cavallino napisał(a):
    >
    >> Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:
    >>
    >>> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
    >>> Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
    >>> bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
    >>> wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
    >>> wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    >>> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    >>> jest wlasnie Rav4 i CR-V.
    >>>
    >>> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    >>> rowniez opcja LOCK.
    >>> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie
    >>> nie
    >>> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow
    >>> ale
    >>> dod. reduktor w teren.
    >>>
    >>> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    >>> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
    >>> dyferencjalow.
    >>
    >> Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia Delta
    >> Integrale?
    >> Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
    >> Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?
    >
    > permanentny 4x4 + LSD

    Czyli w rzeczonych warunkach da radę?
    A co to jest LSD?



  • 89. Data: 2012-01-25 18:55:25
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie.

    AL <a...@s...tam> napisał(a):
    ..
    > ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke i
    > obserwowalem sobie jak dziala ten dolaczany naped w tym aucie.
    > Tak wlasciwie to 4x4 w CRV aucie to raczej tylko chwytem marketingowym
    > (praktycznie tylne kola wlaczaly sie tylko na moment jak przednie mialy
    > poslizg i momentalnie wylaczaly - i tak w kolko).
    Trzeba było postawić lustro z drugiej strony auta to zobaczyłbyś, że tył cały
    czas działa.
    Tam nie ma blokady dyfrów, więc napędza jedno koło z przodu i jedno z tyłu po
    skosie. Działa to równie sprawnie jak zblokowane osie np. w Navarze. Jeździłem
    na szkolenia z jazdy w terenie tymi autami i radziły sobie tak samo. CR-V z
    racji mniejszego prześwitu tylko wcześniej zawisał.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 90. Data: 2012-01-25 20:01:51
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 25 Jan 2012 18:21:45 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości
    > news:t0ltli0k44e.6il2prfy0pl0$.dlg@40tude.net...
    >> Dnia Tue, 24 Jan 2012 17:01:04 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>
    >>> Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:
    >>>
    >>>> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
    >>>> Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
    >>>> bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
    >>>> wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
    >>>> wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    >>>> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    >>>> jest wlasnie Rav4 i CR-V.
    >>>>
    >>>> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    >>>> rowniez opcja LOCK.
    >>>> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie
    >>>> nie
    >>>> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow
    >>>> ale
    >>>> dod. reduktor w teren.
    >>>>
    >>>> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    >>>> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
    >>>> dyferencjalow.
    >>>
    >>> Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia Delta
    >>> Integrale?
    >>> Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
    >>> Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?
    >>
    >> permanentny 4x4 + LSD
    >
    > Czyli w rzeczonych warunkach da radę?

    jasne.

    > A co to jest LSD?

    nazwa ogólna na szpere/wizkoze/haldex czy inne tego typu dyferencjały

    Aczkolwiek wcale nie jestem pewien czy wszystkie delty integrale miały lsd
    - poprostu wiem ze były takie co miały.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: