-
Data: 2012-01-26 02:35:21
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Sebastian Kaliszewski <...@b...spamu.informa.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Cavallino wrote:
> Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w wiadomości
> news:t0ltli0k44e.6il2prfy0pl0$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Tue, 24 Jan 2012 17:01:04 +0100, Cavallino napisał(a):
>>
>>> Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:
>>>
>>>> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru,
>>>> CR-V, Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) -
>>>> jest to bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i
>>>> auto ma wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os
>>>> wyciagala wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
>>>> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie
>>>> testu jest wlasnie Rav4 i CR-V.
>>>>
>>>> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
>>>> rowniez opcja LOCK.
>>>> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie
>>>> nie
>>>> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow
>>>> ale
>>>> dod. reduktor w teren.
>>>>
>>>> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
>>>> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
>>>> dyferencjalow.
>>>
>>> Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia
>>> Delta Integrale?
>>> Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
>>> Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?
>>
>> permanentny 4x4 + LSD
>
> Czyli w rzeczonych warunkach da radę?
> A co to jest LSD?
Limited Slip Differencial. Dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Różne
"wiskozy" (sprzęgła wiskotyczne), haldexy, wielu zalicza tu również
dyferencjały typu torsen.
Zależnie od konstrukcji blokuje szybciej lub wolniej (od "natychmiast" przy
torsenach ślimakowych do "po chwili" w przypadku wynalazków bazujących na
płynach). Jedne reagują na różnicę momentów inne na różnicę prędkości, jedne
jak już złapią to utrzymują określony stan zblokowania aż do ustąpienia
warunków powodujących to blokowanie, ale inne mogą odpuścić przy zbyt dużym
obciążeniu (jakieś z tarczami ciernymi) albo np. po zbyt długiej pracy
(zbytnim nagrzaniu się -- trafia się "wiskozom").
Ale ważne jeszcze czy to LSD jest tylko w centralnym mechanizmie różnicoweym
czy również w którymś (zwykle tynym) albo i w obu mostach. Każdy kolejny
taki mechanizm poprawia "przejezdliwość".
1. 4x4 jest sporo lepsze od ośki,
2. międzyosiowo zblokowane 4x4 jest sporo lepsze od 4x4 bez blokowania,
3. zblokowanie mechanizmu centralnego i tylnego mostu jest znów lepsze (ale
różnica nie jest tak duża jak dla 1 i 2) od zblokowania samego mechanizmu
centralnego (międzyosiowego)
4. zblokowania wszystkich mechanizmów jest jeszcze trochę lepsze (choć
różnica względem 3 nie jest zbyt wielka -- ale jest).
Ale na dobrych oponach ze zwykłem 4x4 "otwartym" przejedziesz więcej niż z w
pełni poblokowanym (tym samym) samochodzie na kiepskich dla danych warunków
gumach.
I żaden napęd nie pomoże jak zawiśniesz na brzuchu :)
pzdr
\SK
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.12 08:56 Andrzej Lawa
- 26.01.12 09:09 ACTA
- 26.01.12 09:14 robot
- 26.01.12 09:40 ...::QRT::...
- 26.01.12 09:42 Chris
- 26.01.12 10:03 Jakub Witkowski
- 26.01.12 10:17 J.F
- 26.01.12 11:30 DoQ
- 26.01.12 11:32 DoQ
- 26.01.12 12:49 Jakub Witkowski
- 26.01.12 12:52 Jakub Witkowski
- 26.01.12 12:58 Jakub Witkowski
- 26.01.12 13:07 Sebastian Kaliszewski
- 26.01.12 13:01 Jakub Witkowski
- 26.01.12 13:07 ...::QRT::...
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)