eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4x4 fakty i mityRe: 4x4 fakty i mity
  • Data: 2012-01-26 10:03:30
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-01-25 15:10, ...::QRT::... pisze:
    > Dnia Wed, 25 Jan 2012 12:59:08 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
    >
    >> W dniu 2012-01-25 11:52, GR001 pisze:
    >>>>
    >>>> Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki
    >>>> występuje np.
    >>>> przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na
    >>>> stałe i tak
    >>>> jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?
    >>>
    >>> inne prędkości kątowe koła zewnętrznego i wewnętrznego...
    >>
    >> No właśnie że takie same - po zablokowaniu dyfra.
    >
    > takie same predkości kół to tylko przy zablokowaniu wszystkich
    > dyferencjałów.

    Błędnie założyłem że mówimy o dyferencjale na moście a nie centralnym.
    Tyle, że przy samym centralnym widzę to bardzo podobnie.
    W skręcie średnie promienie po których jadą osie różnią się, i jeśli zblokujemy
    centralny, to jedna oś kręci się "średnio za wolno", ew. druga "za szybko", czyli
    gdzieś nastąpi poślizg - ale występują identycznie ograniczenia na siły tarcia.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: