eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4x4 fakty i mityRe: 4x4 fakty i mity
  • Data: 2012-01-24 15:41:01
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >>
    >
    > ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke i
    > obserwowalem sobie jak dziala ten dolaczany naped w tym aucie.
    > Tak wlasciwie to 4x4 w CRV aucie to raczej tylko chwytem marketingowym
    > (praktycznie tylne kola wlaczaly sie tylko na moment jak przednie mialy
    > poslizg i momentalnie wylaczaly - i tak w kolko).
    >
    > Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
    > Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
    > bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
    > wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
    > wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    > Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    > jest wlasnie Rav4 i CR-V.
    >
    > Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    > rowniez opcja LOCK.
    > W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
    > myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
    > dod. reduktor w teren.
    >
    > Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    > najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
    > dyferencjalow.
    >
    >
    Użytecznośc tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, głównie ze
    względu
    na kulturę kierowcy. Niektóre z tych blokad można odpalić tylko na
    odpowiedniej nawierzcgni,
    uruchumienie ich na sfalcie i próba skrętu spowoduje przemielenie całego
    napedu.
    W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi
    o średnicy 20 mm
    nie przemielisz przy lekkim skręcie, ale w Discovery już daje się to zrobic
    bez problemu.
    Kazdy mający jakieś doświadczenie w jeździe 4x4 wie, że podstawą nie jest
    mechanizm blokady
    mostów, centralnego reduktora, czy reduktor, ale masa pojazdu i rozmiar kół,
    opony i prześwit.
    Dobre opony są podstawą prowadzenia się auta w terenie.
    pozdr.
    gr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: