-
Data: 2012-01-24 15:41:01
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>>
>
> ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke i
> obserwowalem sobie jak dziala ten dolaczany naped w tym aucie.
> Tak wlasciwie to 4x4 w CRV aucie to raczej tylko chwytem marketingowym
> (praktycznie tylne kola wlaczaly sie tylko na moment jak przednie mialy
> poslizg i momentalnie wylaczaly - i tak w kolko).
>
> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
> Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
> bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
> wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
> wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
> jest wlasnie Rav4 i CR-V.
>
> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
> rowniez opcja LOCK.
> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
> dod. reduktor w teren.
>
> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
> dyferencjalow.
>
>
Użytecznośc tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, głównie ze
względu
na kulturę kierowcy. Niektóre z tych blokad można odpalić tylko na
odpowiedniej nawierzcgni,
uruchumienie ich na sfalcie i próba skrętu spowoduje przemielenie całego
napedu.
W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi
o średnicy 20 mm
nie przemielisz przy lekkim skręcie, ale w Discovery już daje się to zrobic
bez problemu.
Kazdy mający jakieś doświadczenie w jeździe 4x4 wie, że podstawą nie jest
mechanizm blokady
mostów, centralnego reduktora, czy reduktor, ale masa pojazdu i rozmiar kół,
opony i prześwit.
Dobre opony są podstawą prowadzenia się auta w terenie.
pozdr.
gr
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.12 15:44 DoQ
- 24.01.12 15:59 J.F
- 24.01.12 16:04 J.F
- 24.01.12 16:14 to
- 24.01.12 16:16 to
- 24.01.12 16:17 to
- 24.01.12 16:34 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:37 to
- 24.01.12 16:38 DoQ
- 24.01.12 16:38 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:51 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:53 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:59 J.F
- 24.01.12 17:01 Cavallino
- 24.01.12 17:02 AL
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=