-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 4x4 fakty i mity
Date: Tue, 24 Jan 2012 15:41:01 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 46
Message-ID: <jfmftt$fe3$1@inews.gazeta.pl>
References: <4f1e856f$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
<jfmep0$atq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.222.149.233
X-Trace: inews.gazeta.pl 1327416061 15811 91.222.149.233 (24 Jan 2012 14:41:01 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2012 14:41:01 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: gr001
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428702
[ ukryj nagłówki ]>>
>
> ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke i
> obserwowalem sobie jak dziala ten dolaczany naped w tym aucie.
> Tak wlasciwie to 4x4 w CRV aucie to raczej tylko chwytem marketingowym
> (praktycznie tylne kola wlaczaly sie tylko na moment jak przednie mialy
> poslizg i momentalnie wylaczaly - i tak w kolko).
>
> Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
> Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
> bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
> wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
> wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
> Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
> jest wlasnie Rav4 i CR-V.
>
> Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
> rowniez opcja LOCK.
> W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
> myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
> dod. reduktor w teren.
>
> Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
> najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
> dyferencjalow.
>
>
Użytecznośc tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, głównie ze
względu
na kulturę kierowcy. Niektóre z tych blokad można odpalić tylko na
odpowiedniej nawierzcgni,
uruchumienie ich na sfalcie i próba skrętu spowoduje przemielenie całego
napedu.
W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi
o średnicy 20 mm
nie przemielisz przy lekkim skręcie, ale w Discovery już daje się to zrobic
bez problemu.
Kazdy mający jakieś doświadczenie w jeździe 4x4 wie, że podstawą nie jest
mechanizm blokady
mostów, centralnego reduktora, czy reduktor, ale masa pojazdu i rozmiar kół,
opony i prześwit.
Dobre opony są podstawą prowadzenia się auta w terenie.
pozdr.
gr
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.12 15:44 DoQ
- 24.01.12 15:59 J.F
- 24.01.12 16:04 J.F
- 24.01.12 16:14 to
- 24.01.12 16:16 to
- 24.01.12 16:17 to
- 24.01.12 16:34 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:37 to
- 24.01.12 16:38 DoQ
- 24.01.12 16:38 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:51 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:53 Jakub Witkowski
- 24.01.12 16:59 J.F
- 24.01.12 17:01 Cavallino
- 24.01.12 17:02 AL
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa