-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 4x4 fakty i mity
Date: Tue, 24 Jan 2012 13:10:56 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <jfm74i$e13$1@inews.gazeta.pl>
References: <4f1e856f$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: azm185.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1327407058 14371 83.27.150.185 (24 Jan 2012 12:10:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2012 12:10:58 +0000 (UTC)
Importance: Normal
In-Reply-To: <4f1e856f$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
X-User: jjll
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428678
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "lux" napisał w wiadomości grup
>>na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
Nawet tam masz cala mase tych napedow.
Ja po paru przemysleniach dochodze do wniosku ze tego sie nie da
dobrze zrobic - trzeba poczekac na elektryczne samochody :-)
>podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mogłem obserwować jak
>samochody 4x4 podjeżdżają pod pewną góreczkę i jak wygląda strach w
>oczach kierowcy.
>Otóż niejaki Lexus RX300 nie wyjechał po śniegu pod góreczkę. Staczał
>się tyłem na zablokowanych kołach i cudem przed spadnięciem ze skarpy
>się zatrzymał.
Jesli cie dobrze rozumiem - to i bez napedu po wcisnieciu hamulcow sie
zsuwal.
No coz - pretensje do gospodarza terenu, albo do producenta opon.
Bo to ten przypadek co na "ale urwal" - skoro nie moze sie utrzymac,
to i nie ma szans podjechac, chyba ze rozpedem. I zaden naped tu nie
pomoze.
>Co ciekawe wszystkie auta podczas podjazdu mieliły kołami ale z
>różnym prędkościami, czasem nawet jedno z kół stawało. W każdym razie
>nie było takiej sytuacji, że wszystkie 4 ciągnęły równo.
Ze stawalo, to nie znaczy ze nie ciagnelo.
Problem jest raczej taki ze jedno kolo na lodzie lub w powietrzu
potrafi sie krecic i przy okazji "zdejmuje" naped z pozostalych kol. Z
tym sie walczy roznymi dyframi LSD lub systemami TCS/ASR - same
otwarte dyfry nei wystarcza.
>Rozczytując temat stwierdzam, ze to quattro to jest ściema bo przy
>małych prędkościach mamy normalny napęd na 2 koła i co najwyżej
>blokuje się centralny dyfer (ale muszą być obroty), do tego
>elektroniczna blokada przedniego i tylnego co najmniej się nie
>sprawdza.
Mysle ze sie troche mylisz - po prostu warunki byly ekstremalne. Przy
nieco lzejszych quatro by przejechalo, a wszelkie inne jednooski nie.
Ale .. ja, stary narciarz, to znaczy pod rozne strome i oblodzone gory
sie podjezdzalo, a lancuchy uzylem raz, w praktyce oska wystarczy :-)
>Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym
>kołem
H2 to chyba "miejska terenowka" ? Z otwartymi dyframi ?
Tym niemniej wydajnosc torsena jest ograniczona.
>na osi) oraz Merc G i tu ładnie się sprawował, bo równo cztery koła
>się obracały od najmniejszych prędkości.(ale tu wiadomo pełne blokady
>przyciskami na desce można załączyć)
Ale podjechal ten merc czy tez nie ?
>Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
>jak quattro?
> Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.
Tu masz pewne porownanie
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw
Ale wydaje mi sie ze kiedys widzialem lepszy film z tego samego
stanowiska.
http://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.12 13:28 DoQ
- 24.01.12 13:32 yabba
- 24.01.12 13:55 Agent
- 24.01.12 14:21 to
- 24.01.12 14:30 J.F
- 24.01.12 14:46 DoQ
- 24.01.12 14:54 RoMan Mandziejewicz
- 24.01.12 14:58 kamil
- 24.01.12 15:05 kamil
- 24.01.12 15:07 DoQ
- 24.01.12 15:21 AL
- 24.01.12 15:22 RoMan Mandziejewicz
- 24.01.12 15:36 DoQ
- 24.01.12 15:41 GR001
- 24.01.12 15:44 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=