-
31. Data: 2012-10-19 19:02:04
Temat: Re: 4e romet
Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>
Dnia Fri, 19 Oct 2012 08:25:17 -0700 (PDT), k...@v...pl napisał(a):
> Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji
wynosi zero.
W artykule piszą, że to ustrojstwo jest już do kupienia - czyli już jest w
seryjnej (choćby i małoseryjnej) produkcji. Są już egzemplarze testowe,
krążące po dealerach Rometa, w przyszłym tygodniu mamy z kumplem (dealerem)
jechać po odbiór tego wynalazku.
AK
-
32. Data: 2012-10-19 19:33:02
Temat: Re: 4e romet
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello ToMasz,
Friday, October 19, 2012, 6:28:41 PM, you wrote:
[...]
>> Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.
> dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by było?
Akumulatory trakcyjne 8V 150Ah to standard. Tani standard, powszechnie
dostępny.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
33. Data: 2012-10-19 20:26:22
Temat: Re: 4e romet
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
> A jaki tam znak stoi ?
Nie wiem, prezentacja byla w BlueCity, zrobilismy rundke po okolicznych
uliczkach, wjechalismy do parku na zdjecia i tyle. Ponoc w Krakowie
mozna na rynek wjezdzac elektrycznym.
> Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ?
>
> Bo mnie sie cos widzi ze na swiatlach "ja mu w gaz, a z tylu klaksony" :-)
No wiec o dziwo wcale nie. Przy tej masie i mocy silniczka z 2 osobami
spodziewalem sie rozpedzania do 60 w 3,2 tygodnia;-). Tymczasem ruszalo
sie zwawiej od wiekszosci innych samochodow. Nie mierzylem "osiagow",
ale takie mam odczucia. Silnik elektrryczny ma max moment obrotowy
praktycznie od 0 rpm.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
34. Data: 2012-10-19 20:48:28
Temat: Re: 4e romet
Od: k...@v...pl
W dniu piątek, 19 października 2012 12:42:06 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:
> http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-p
olski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20
>
>
>
> Pseudo ekologiczny polskie samochód.
>
>
>
> Produkcja prądu powoduje największe zanieczyszczenie środowiska -
>
> przynajmniej na razie i zwłaszcza w Polsce - dlatego nie może być mowy,
>
> że to ekologiczny pojazd.
>
>
>
> Na dodatek Waga 824 kg z akumulatorami - no to się nie dziwię, że
>
> pokonywanie wzniesień nie więcej niż 20% (choć to i tak sporo - ale
>
> czasem może nie dać rady)
>
>
>
> Wyczytałem, że może być prowadzony z uprawnieniami B1, a te niestety
>
> uprawniają tylko do pojazdów, których masa nie przekracza 400 kg
>
>
>
> Aakumulatory 400 ładowań, moc w zimie do 50%, można oszacować, że
>
> przeciętnie będzie robione nim dziennie około 30 km. co daje ładowanie
>
> co 3 dni. 100 ładowań rocznie (to optymistyczne założenie) więc po 4
>
> latach akumulatory do wymiany. Nie wiem jaki będzie koszt akumulatorów
>
> ale przypuszczam, że 1350 AH będzie kosztować koło 10 tys.
>
> Dzienny koszt akumulatorów to 6 zł. Cykl ładowań co 3 dni - 18zł + 6 zł
>
> (100 km) koszt deklarowany przez producenta wychodzi jakieś 0,24 zł mimo
>
> to całkiem nieźle. Bo na gazie wyjdzie koło 0,30 (nie licząc
>
> instalacji). Więc już tak rewelacyjnie nie wypada.
>
> Jak do tego dołożymy cenę min. 30 tys. ...
>
>
>
> Ani to ekologiczne, ani to samochód, ani to ekonomiczne...
>
>
>
> Po co robić coś takiego.
>
>
>
> Ariusz
Ten też jest elektryczny http://www.auto-blog.pl/tesla-model-s/
-
35. Data: 2012-10-19 20:51:24
Temat: Re: 4e romet
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
> 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!
No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
znacznie prosciej sterowac.
Ten w 4E jest bezszczotkowy.
> Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema
> konkurencji.
Oj jest, od firm przerabiajacych klasyczne samochody na elektryczne, po
budowe od poczatku.
http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/displa
y_left_samochody.htm
W Polsce tez sie sporo dzieje, jest calkiem zgrabny quad na
litowo-jonowych aku, co ciekawe temperatura stabilizowana ciecza, jest
tez 3-kolowiec (nie sadzilem, ze moze byc cos brzydszego od 2CV, a jednak):
http://lepszeauta.pl/page19.php
i cos wiekszego tez powstaje (moze bedzie ladniejsze).
Odwiedzilem tez firme, ktora przerabia na ev zwykle samochody, wlasnie
przerabiali... Lublina.
Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów?
A po co?
gdzie jest slinik?
Kawaleczek przed tylna osia.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
36. Data: 2012-10-19 20:56:40
Temat: Re: 4e romet
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
> Powitanko,
>> 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!
> No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
> znacznie prosciej sterowac.
> Ten w 4E jest bezszczotkowy.
No to juz wiesz czemu sie stosuje AC.
A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste.
J.
-
37. Data: 2012-10-19 21:49:18
Temat: Re: 4e romet
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 19.10.2012 20:51, Pawel O'Pajak pisze:
>
> Powitanko,
>
>> 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!
>
> No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
> znacznie prosciej sterowac.
> Ten w 4E jest bezszczotkowy.
wbrew pozorom, w AC łatwiej jest zrobić płaską charakterystykę. Właśnie
w wielu konstrukcjach z DC wymagana jest skrzynia biegów.
>> Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema
>> konkurencji.
>
> Oj jest, od firm przerabiajacych klasyczne samochody na elektryczne, po
> budowe od poczatku.
JEdnak, gdyby jakaś firma zdecydowała się na hurtowy zakup/montaż
silników, sterowania, akumulatorów - ceny spadłyby mocno. JA bym sobie
życzył silnik w piaście. wystarczyłoby 1kW w tylne koło w normalnej
osobówce i masz hybrydę za parę tyś.
ToMasz
-
38. Data: 2012-10-20 12:30:01
Temat: Re: 4e romet
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
>> Powitanko,
>>> 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!
>> No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
>> znacznie prosciej sterowac.
>> Ten w 4E jest bezszczotkowy.
>
> No to juz wiesz czemu sie stosuje AC.
> A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste.
Powiedz to komuś z kolei od elektrowozów :>
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
39. Data: 2012-10-20 15:04:17
Temat: Re: 4e romet
Od: tÎż
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale z
> małym dieselkiem. Cena odstrasza :(
To co jej kupiłeś? Rower?
--
ss??q s? ??u??ou??
-
40. Data: 2012-10-20 15:18:14
Temat: Re: 4e romet
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 20 Oct 2012 12:30:01 +0200, BartekK napisał(a):
> W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze:
>> Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
>>> No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
>>> znacznie prosciej sterowac.
>>> Ten w 4E jest bezszczotkowy.
>>
>> No to juz wiesz czemu sie stosuje AC.
>> A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste.
> Powiedz to komuś z kolei od elektrowozów :>
Wystarczy spojrzec na schemat elektrowozu, na cene, a potem spytac czemu to
takie drogie :-)
Bo mimo pozornej prostoty starych konstrukcji - to mechaniczne przelaczanie
3kV DC nie jest proste.
Bo nowe konstrukcje ... kolej tez juz przeszla AC.
Bezszczotkowe silniki lepsze, a i elektronicznie latwiej kontrolowac
600A w kazdej z trzech faz, niz 2000 w jednej.
J.