eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 4e romet
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 31. Data: 2012-10-19 19:02:04
    Temat: Re: 4e romet
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 19 Oct 2012 08:25:17 -0700 (PDT), k...@v...pl napisał(a):

    > Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji
    wynosi zero.

    W artykule piszą, że to ustrojstwo jest już do kupienia - czyli już jest w
    seryjnej (choćby i małoseryjnej) produkcji. Są już egzemplarze testowe,
    krążące po dealerach Rometa, w przyszłym tygodniu mamy z kumplem (dealerem)
    jechać po odbiór tego wynalazku.

    AK


  • 32. Data: 2012-10-19 19:33:02
    Temat: Re: 4e romet
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Friday, October 19, 2012, 6:28:41 PM, you wrote:

    [...]

    >> Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.
    > dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by było?

    Akumulatory trakcyjne 8V 150Ah to standard. Tani standard, powszechnie
    dostępny.

    [...]


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 33. Data: 2012-10-19 20:26:22
    Temat: Re: 4e romet
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>


    Powitanko,

    > A jaki tam znak stoi ?

    Nie wiem, prezentacja byla w BlueCity, zrobilismy rundke po okolicznych
    uliczkach, wjechalismy do parku na zdjecia i tyle. Ponoc w Krakowie
    mozna na rynek wjezdzac elektrycznym.

    > Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ?
    >
    > Bo mnie sie cos widzi ze na swiatlach "ja mu w gaz, a z tylu klaksony" :-)

    No wiec o dziwo wcale nie. Przy tej masie i mocy silniczka z 2 osobami
    spodziewalem sie rozpedzania do 60 w 3,2 tygodnia;-). Tymczasem ruszalo
    sie zwawiej od wiekszosci innych samochodow. Nie mierzylem "osiagow",
    ale takie mam odczucia. Silnik elektrryczny ma max moment obrotowy
    praktycznie od 0 rpm.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 34. Data: 2012-10-19 20:48:28
    Temat: Re: 4e romet
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 19 października 2012 12:42:06 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:
    > http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-p
    olski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20
    >
    >
    >
    > Pseudo ekologiczny polskie samochód.
    >
    >
    >
    > Produkcja prądu powoduje największe zanieczyszczenie środowiska -
    >
    > przynajmniej na razie i zwłaszcza w Polsce - dlatego nie może być mowy,
    >
    > że to ekologiczny pojazd.
    >
    >
    >
    > Na dodatek Waga 824 kg z akumulatorami - no to się nie dziwię, że
    >
    > pokonywanie wzniesień nie więcej niż 20% (choć to i tak sporo - ale
    >
    > czasem może nie dać rady)
    >
    >
    >
    > Wyczytałem, że może być prowadzony z uprawnieniami B1, a te niestety
    >
    > uprawniają tylko do pojazdów, których masa nie przekracza 400 kg
    >
    >
    >
    > Aakumulatory 400 ładowań, moc w zimie do 50%, można oszacować, że
    >
    > przeciętnie będzie robione nim dziennie około 30 km. co daje ładowanie
    >
    > co 3 dni. 100 ładowań rocznie (to optymistyczne założenie) więc po 4
    >
    > latach akumulatory do wymiany. Nie wiem jaki będzie koszt akumulatorów
    >
    > ale przypuszczam, że 1350 AH będzie kosztować koło 10 tys.
    >
    > Dzienny koszt akumulatorów to 6 zł. Cykl ładowań co 3 dni - 18zł + 6 zł
    >
    > (100 km) koszt deklarowany przez producenta wychodzi jakieś 0,24 zł mimo
    >
    > to całkiem nieźle. Bo na gazie wyjdzie koło 0,30 (nie licząc
    >
    > instalacji). Więc już tak rewelacyjnie nie wypada.
    >
    > Jak do tego dołożymy cenę min. 30 tys. ...
    >
    >
    >
    > Ani to ekologiczne, ani to samochód, ani to ekonomiczne...
    >
    >
    >
    > Po co robić coś takiego.
    >
    >
    >
    > Ariusz

    Ten też jest elektryczny http://www.auto-blog.pl/tesla-model-s/


  • 35. Data: 2012-10-19 20:51:24
    Temat: Re: 4e romet
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>


    Powitanko,

    > 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!

    No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
    znacznie prosciej sterowac.
    Ten w 4E jest bezszczotkowy.

    > Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema
    > konkurencji.

    Oj jest, od firm przerabiajacych klasyczne samochody na elektryczne, po
    budowe od poczatku.
    http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/displa
    y_left_samochody.htm
    W Polsce tez sie sporo dzieje, jest calkiem zgrabny quad na
    litowo-jonowych aku, co ciekawe temperatura stabilizowana ciecza, jest
    tez 3-kolowiec (nie sadzilem, ze moze byc cos brzydszego od 2CV, a jednak):
    http://lepszeauta.pl/page19.php
    i cos wiekszego tez powstaje (moze bedzie ladniejsze).
    Odwiedzilem tez firme, ktora przerabia na ev zwykle samochody, wlasnie
    przerabiali... Lublina.

    Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów?

    A po co?

    gdzie jest slinik?

    Kawaleczek przed tylna osia.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 36. Data: 2012-10-19 20:56:40
    Temat: Re: 4e romet
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    > Powitanko,
    >> 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!
    > No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
    > znacznie prosciej sterowac.
    > Ten w 4E jest bezszczotkowy.

    No to juz wiesz czemu sie stosuje AC.

    A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste.

    J.


  • 37. Data: 2012-10-19 21:49:18
    Temat: Re: 4e romet
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 19.10.2012 20:51, Pawel O'Pajak pisze:
    >
    > Powitanko,
    >
    >> 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!
    >
    > No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
    > znacznie prosciej sterowac.
    > Ten w 4E jest bezszczotkowy.
    wbrew pozorom, w AC łatwiej jest zrobić płaską charakterystykę. Właśnie
    w wielu konstrukcjach z DC wymagana jest skrzynia biegów.

    >> Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema
    >> konkurencji.
    >
    > Oj jest, od firm przerabiajacych klasyczne samochody na elektryczne, po
    > budowe od poczatku.
    JEdnak, gdyby jakaś firma zdecydowała się na hurtowy zakup/montaż
    silników, sterowania, akumulatorów - ceny spadłyby mocno. JA bym sobie
    życzył silnik w piaście. wystarczyłoby 1kW w tylne koło w normalnej
    osobówce i masz hybrydę za parę tyś.

    ToMasz


  • 38. Data: 2012-10-20 12:30:01
    Temat: Re: 4e romet
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >> Powitanko,
    >>> 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik!
    >> No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
    >> znacznie prosciej sterowac.
    >> Ten w 4E jest bezszczotkowy.
    >
    > No to juz wiesz czemu sie stosuje AC.
    > A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste.
    Powiedz to komuś z kolei od elektrowozów :>


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 39. Data: 2012-10-20 15:04:17
    Temat: Re: 4e romet
    Od: tÎż

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale z
    > małym dieselkiem. Cena odstrasza :(

    To co jej kupiłeś? Rower?

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 40. Data: 2012-10-20 15:18:14
    Temat: Re: 4e romet
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 12:30:01 +0200, BartekK napisał(a):
    > W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze:
    >> Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
    >>> No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym
    >>> znacznie prosciej sterowac.
    >>> Ten w 4E jest bezszczotkowy.
    >>
    >> No to juz wiesz czemu sie stosuje AC.
    >> A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste.

    > Powiedz to komuś z kolei od elektrowozów :>

    Wystarczy spojrzec na schemat elektrowozu, na cene, a potem spytac czemu to
    takie drogie :-)
    Bo mimo pozornej prostoty starych konstrukcji - to mechaniczne przelaczanie
    3kV DC nie jest proste.

    Bo nowe konstrukcje ... kolej tez juz przeszla AC.

    Bezszczotkowe silniki lepsze, a i elektronicznie latwiej kontrolowac
    600A w kazdej z trzech faz, niz 2000 w jednej.

    J.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: