-
21. Data: 2012-10-19 16:45:43
Temat: Re: 4e romet
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2012-10-19 16:20, Marcin N pisze:
> W dniu 2012-10-19 15:59, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
>> Są "motorowery" z karoserią niewiele mniejszą od Cieniasa, pędzone
>> silniczkiem spalinowym 49ccm i jakoś jeżdżą.
>
> Podaj ze dwa przykłady i będziemy kwita.
>
>
>
Np. Ligier. Można go kupić i u nas.
T.
-
22. Data: 2012-10-19 16:56:42
Temat: Re: 4e romet
Od: <2...@4...165642.invalid> (Tom N)
Filip w
<news:k5ro5b$9kr$1@news.task.gda.pl>:
> W dniu 2012-10-19 15:39, Michal Jankowski pisze:
>> Filip <b...@m...pl> writes:
>>> Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.
>> Ale za jednym naładowaniem przejedziesz do 180 km, nie 100 km.
> Wiesz jak producenci podają "zasięg" .. Sprawdź w swojej książce ile
> powinieneś przejeżdżać na baku i porównaj to ze spalaniem "rzeczywistym".
Ciężka noga trochę kosztuje, ale na 4 metrach każde auto zahamuje...
--
'Tom N'
-
23. Data: 2012-10-19 17:00:51
Temat: Re: 4e romet
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Tom,
Friday, October 19, 2012, 4:56:42 PM, you wrote:
>>>> Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.
>>> Ale za jednym naładowaniem przejedziesz do 180 km, nie 100 km.
>> Wiesz jak producenci podają "zasięg" .. Sprawdź w swojej książce ile
>> powinieneś przejeżdżać na baku i porównaj to ze spalaniem "rzeczywistym".
> Ciężka noga trochę kosztuje, ale na 4 metrach każde auto zahamuje...
Ale tylko w śniegu i przy hamowaniu hamulcem awaryjnym jednym kołem.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
24. Data: 2012-10-19 17:25:17
Temat: Re: 4e romet
Od: k...@v...pl
W dniu piątek, 19 października 2012 15:11:02 UTC+2 użytkownik Filip napisał:
> W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze:
>
> > Filip <b...@m...pl> writes:
>
> >
>
> >> Ja bym chciał aby producent podał jaki jest pobór prądu. Każdy może
>
> >
>
> > Przecież podaje. :)
>
> >
>
> > Pełne naładowanie to jakieś 15 kWh.
>
> >
>
> No to mamy haczyk.
>
> Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.
Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi
zero. Wszystkie wyliczenia są mało realne bo nie uwzględniają drobnej korekty. Jeśli
prąd byłby masowo wykorzystywany do ładowania akumulatorów w samochodach
elektrycznych to natychmiast zostanie obłożony akcyzą od paliwa. Okazało by się
również że 30 tysięcy to cena netto. cała informacja ma charakter informacji z Moskwy
że na jakimś placu rozdają Wołgi. A w rzeczywistości to nie na tym placu tylko innym.
Nie samochody tylko rowery i nie rozdają a kradną.
-
25. Data: 2012-10-19 17:37:15
Temat: Re: 4e romet
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
> Po co robić coś takiego.
Bylem na pokazie i jazdach testowych. Tez sie zastanawiam kto to za tyle
kupi. Silnik 5kW AC 3 fazowy, spodziewalem sie, ze bedzie wol, ale jakos
sie rozkreca. Do 60 da sie dojsc, do 65 nie udalo sie. Zwrotny jest calkiem.
Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylko
siedzenia z przodu, ale tylne drzwi sa. To ze wzgledu na trudnosci z
homologacja. Nie robili crash testow, ale drzwi cieniutkie, z przodu 5
akumulatorow na solidnych rurach, a za nimi kabina, nie wrozy to dobrze.
Przyciskany do muru dyrektor nie chcial powiedziec ile z tego jest
polskie, a ile sklada Chinczyk. Falownik/sterownik jest angielski, tyle
wiem. Cieplo z falownika i z silnika jest wydmuchiwane na zewnatrz, a do
ogrzewania kabiny sluzy osobna grzalka, chyba ich przekonalem, ze to nie
jest szczyt inzynierskiego zmyslu;-)
Akumulatory trakcyjne 8v 9szt. Wkrotce beda montowali nowe polskie o
1200 cyklach. Jak juz ktos zauwazyl akumulatory (nawet trakcyjne) nie
lubia glebokiego rozladowania, wiec codzienne ladowanie z pewnoscia ich
zywotnosc poprawi. Te 400 cykli obecnie, wkrotce 1200 jest liczone od
pelnego naladowania do calkowitego zdechniecia, rozladowanie w ilus % i
ladowanie da lata bezproblemowej pracy.
Z minusow jeszcze - brak odzyskiwania energii podczas hamowania. Toz to
sredniowiecze. Widocznosc do tylu bardzo kiepska - idiotycznie
przyciemniana szyba.
Well, za cene takiego lepszego skuterka moglby sie sprzedawac, za 34kzl
moze ktos sie zlituje i kupi, ale chyba kolejek nie bedzie;-)
Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla
spalinowych (np. Stare Miasto) no i w korku nic nie spala. Moja srednia
predkosc (normalnym samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do
miasteczka 4e jest w zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc,
przyspieszenie, zwrotnosc itd. Jakby kosztowal polowe tego co teraz i
przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
26. Data: 2012-10-19 17:39:03
Temat: Re: 4e romet
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
>Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej
>produkcji wynosi zero. Wszystkie wyliczenia są mało realne bo nie
>uwzględniają drobnej korekty. Jeśli prąd byłby masowo wykorzystywany
>do ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych to natychmiast
>zostanie obłożony akcyzą od paliwa.
Nie przesadzaj kogutku, nawet jak wejdzie do masowej produkcji, to
zanim sie sprzeda masowa ilosc to pare lat minie. Przez ktore budzet
jeszcze nie zauwazy problemu.
J.
-
27. Data: 2012-10-19 17:40:05
Temat: Re: 4e romet
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
Hello J.F,
>> Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak na
>> samochod o masie 900kg, to bardzo zle.
>> Maluchowi juz dynamiki po miescie brakuje, a przeciez ma dwa razy
>> wiecej mocy i jest lzejszy.
>Są "motorowery" z karoserią niewiele mniejszą od Cieniasa, pędzone
>silniczkiem spalinowym 49ccm i jakoś jeżdżą.
A jezdziles takim ? I co powiesz ?
J.
-
28. Data: 2012-10-19 17:44:08
Temat: Re: 4e romet
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
>Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla
>spalinowych (np. Stare Miasto)
A jaki tam znak stoi ?
>no i w korku nic nie spala. Moja srednia predkosc (normalnym
>samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do miasteczka 4e jest w
>zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc, przyspieszenie, zwrotnosc
>itd.
Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ?
Bo mnie sie cos widzi ze na swiatlach "ja mu w gaz, a z tylu klaksony"
:-)
J.
-
29. Data: 2012-10-19 18:03:40
Temat: Re: 4e romet
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Friday, October 19, 2012, 5:40:05 PM, you wrote:
>>> Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak na
>>> samochod o masie 900kg, to bardzo zle.
>>> Maluchowi juz dynamiki po miescie brakuje, a przeciez ma dwa razy
>>> wiecej mocy i jest lzejszy.
>>Są "motorowery" z karoserią niewiele mniejszą od Cieniasa, pędzone
>>silniczkiem spalinowym 49ccm i jakoś jeżdżą.
> A jezdziles takim ? I co powiesz ?
Jechałem kiedyś ZA takim. Niektóre drogowe cipy ruszają znacznie
wolniej swoimi mocnymi samochodami.
Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale z
małym dieselkiem. Cena odstrasza :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
30. Data: 2012-10-19 18:28:41
Temat: Re: 4e romet
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
> Bylem na pokazie i jazdach testowych. Tez sie zastanawiam kto to za tyle
> kupi. Silnik 5kW AC 3 fazowy, spodziewalem sie, ze bedzie wol, ale jakos
> sie rozkreca. Do 60 da sie dojsc, do 65 nie udalo sie. Zwrotny jest
> calkiem.
5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik! Pozatym, ta
elektronika -to kawał dobrej roboty. Dlaczego niema odzysku energii? To
powinno być karalne. Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema
konkurencji. Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów? gdzie jest slinik?
> Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylko
> siedzenia z przodu, ale tylne drzwi sa. To ze wzgledu na trudnosci z
> homologacja.
brak dodatków - rozumiem. drzwi z tyłu - nie.
> Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.
dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by było?
> Jakby kosztowal polowe tego co teraz i
> przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial.
Czyli pole do popisu dla kolejnej firmy. Sprzedamy wam podróbkę E4, ale
za to ze zwykłymi akumulatorami - więc tańszą i odzyskiem energii
ToMasz
Ps
ręce załamuję nad polską myślą techniczną. Jak to jest że mamy tylu
uzdolnionych inżynierów (nawet tu na grupie) i zero wsparcia ze strony
biznesu. Za to "Biznes" wymyśla takie pseudo-ekologiczne elektryczne
niewiadomo co