-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 417 km/h
Date: Fri, 11 Feb 2022 21:59:16 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <su6in7$vov$1@news.icm.edu.pl>
References: <stuspj$vv3$1@news.icm.edu.pl>
<6202ff39$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
<su1lko$36j$1@news.icm.edu.pl>
<12spdd99uqe14$.3eaugk5casqm.dlg@40tude.net>
<su3gvb$qcs$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 11 Feb 2022 20:59:19 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="32543"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.6.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701439
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11.02.2022 o 14:25, J.F pisze:
> On Thu, 10 Feb 2022 18:11:06 +0100, ii wrote:
>> W dniu 10.02.2022 o 13:57, J.F pisze:
>>> On Thu, 10 Feb 2022 01:18:20 +0100, ii wrote:
>>>> W dniu 09.02.2022 o 00:39, LordBluzg(R) pisze:
>>>>> W dniu 09.02.2022 o 00:02, ii pisze:
>>>>>> "Rozpędził Bugatti Chiron do 417 km/h. Sprawa oparła się o rząd!"
>>>>>>
>>>>>> http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/ahz
>>>>>>
>>>>>> I jak wyglądają nasze autostrady przy niemieckich?
>>>>>
>>>>> Tak samo :) W Polsce ograniczeniem są głównie ruchające się TIRy. Gdyby
>>>>> je wyeliminować, to mielibyśmy lepsze rekordy :]
>>>>>
>>>> A nie wiem czemu tamta autostrada taka pusta, ale mnie TIRy nie
>>>
>>> Tiry maja zakaz w Niemczech w weekend.
>>> Co prawda samochodow w Niemczech duzo, i bardzo czesto ich autostrady
>>> sa zapchane, nawet bardziej niz Polsce.
>>> Ale tez czesto robia autostrady z 3 pasami w jedna strone i juz jest
>>> luzniej. I przy okazji zdejmuja ograniczenia predkosci.
>>
>> No pewnie dlatego.
>
> Tzn - u nich nie ma ogolnego limitu na autostradach.
> Ale czesto sa ograniczenia na roznych odcinkach.
> Czasem bo rozjazd, czasem nie wiadomo dlaczego.
A my zaoszczędziliśmy na znakach i mamy wszędzie ograniczenie :-)
>
> I bywa, ze znak ograniczenia wisial dlugo, a po przebudowie znikl.
>
> Mozliwe tez, ze przy okazji powiesili znaki elektroniczne, i moga
> wyswietlac w miare potrzeby.
> Bo chocby stojace korki sie zdarzaja, i lepiej, aby w taki nie trafic
> z predkoscia 200+
No właśnie, a u nas zaoszczędzili na znakach :-)
>
>>> No coz, pojedz do Niemiec w piatkowe popoludnie ... tez nie zobaczysz
>>> rekordow, chyba ze rekordowe korki.
>>>
>>> U nas:
>>> -tiry wiadomo - jada te swoje 85-95. czasem sie wyprzedzaja i blokuja
>>> lewy pas.
>>> -nie tylko tiry - jeszcze Lubliny lubia blokowac. Silniki maja jakies
>>> slabe, a budy prostokatne.
>>>
>>> -wiekszosc osobowek jedzie tak 100-130km/h, wrzucasz 140 na licznik,
>>> to juz malo kto cie wyprzedza. Za to one czesto blokuja lewy pas.
>>
>> Otóż to, zwykle osobówki blokują a nie TIRy. Osobówka może i szybciej
>> jedzie, ale bardziej uparta bywa.
>
> A to zalezy ile jedzies.
> Jak te ~140 i trafi ci sie uparta osobowka, ktora jedzie 125,
> to klniesz na nia mniej, niz na tira co jedzie 90.
Trzeba po prostu zaczekać.
>
> Zreszta jak warunki sa takie, ze na prawym pasie gesto, i osobowka nie
> ma gdzie zjechac, to raczej wiecej przeszkadza, niz jedna.
Ale ja o tym kiedy jest gdzie zjechać. Osobówki ew. dostawczaki zawsze
chcą jeszcze kolejnego wyprzedzić. A TIRy nie.
>
>> To samo albo i gorzej jest zresztą w
>> Niemczech. Snują się lewym pasem podczas wyprzedzania kolejnych
>> samochodów. I nie wyprzedzisz prawą.
>
> Ba, zdarzalo mi sie, ze prawym pasem jada tiry, niezbyt gesto, tak co
> 200-500m, a lewym osobowki jedna za druga.
> Zadna nie zjedzie, bo wszystkie uwazaja ze wyprzedzaja.
> A predkosc tych osobowek - 80-100 km/h.
No dokładnie tak to jest.
>
> No i po prawdzie - kazda chce wyprzedzic, a co ma dac zjechanie na
> prawy? Wyprzedzi ja druga osobowka, wiec ona na lewy i siada drugiej
> na zderzak i druga teraz powinna zjechac?
> Wiec jedzie taka kolejka, nie wiadomo czemu tak wolno.
> Czasem tak wolno, ze tiry na prawym sa szybsze.
> Ale to czasami - w dluzszym czasie lewy pas jednak szybszy.
>
> A najciekawsze ... mija troche kilometrow, i korek sie rozwiewa,
> i nie wiadomo czemu tak wolno bylo.
Chyba jasne, że jakiś spowalniał. Drugi za nim musiał dystans trzymać to
skąd pierwszy miał wiedzieć, że wypadałoby zjechać. Taki to efekt
przepisu. Może u nas dokładnie to samo dzieje się. Z tym, że u nas jak
się chce wyprzedzić to wystarczy podjechać i ludzie zasadniczo
rozumieją, że wystarczy na chwilę zjechać.
>
>>> -ale szybsi sie jednak zdarzaja, szczegolnie warszawiacy. Malo bo
>>> malo, ale policjanci autostrady tez rzadko patroluja.
>>>
>>> -do pojechania ponad 250 to juz trzeba lepszego samochodu.
>>> O takie u nas trudno. I opony odpowiednie do tego. I pustą autostrade.
>>
>> No i właśnie dlatego 250 jeszcze się zdarza a więcej to już nie.
>
> Jest taka dobrowolna umowa, ze producenci aut ograniczaja predkosc do
> 250. Widac Bugatti nie dotyczy, Ferrari pewnie tez nie,
> ale BMW, Mercedes, Audi ..
Możesz sobie to zdjąć jak nie chcesz mieć limitu.
>
>>> A w Niemczech:
>>> -po 2008 mam wrazenie, ze zwolnili. Sporo odpadalo ponizej 130.
>>> -potem kryzys sie skonczyl, i mam wrazenie, ze teraz znow szybciej
>>> jezdzą,
>>> -nowe samochody maja jednak wieksze moce, autostrady z 3 pasami
>>> sprzyjaja, i calkiem sporo zobaczysz takich, co jada 150 i szybciej.
>>> Ale niewiele szybciej - 200 to malo kto przekracza.
>>>
>>> -pojechac 200 nie jest latwo - trzeba sie patrzec daleko przed siebie.
>>
>> Na autostradzie? Jest łatwo. Nie jest to w ogóle żadna trudność ani w
>> Niemczech ani u nas.
>
> A widzisz ... jade sobie spokojnie 200 pustym pasem, i cos mnie nagle
> zaczyna podswiadomie niepokoic.
> a) przygladam sie uwazniej ... hen daleko jeden samochod na lewym
> pasie, przed nim drugi, trzeci ... cos gesto, noga z gazu.
>
> b) uwaznie obserwuje dalej, zblizam, sie do tych samochodow, naciskam
> lekko hamulec.
>
> c) czy one zaczynaja blyskac awaryjnymi, czy dostrzegam ze stoja -
> trzeba hamowac. Tylko ze mam ciagle ponad 160 na liczniku,
> i potrzebuje ponad 100m do zatrzymania.
>
> Problem w tym, ze 200km/h to 55m/s, dwie sekundy przygladania w pkt a,
> dwie w pkt b, dwie sekundy lekkiego hamowania i 300m minelo.
> Trzeba sie patrzec 500m do przodu.
>
> Jedni maja predyspocje i doswiadczenie, inni maja pecha
> i potem juz 200 nie jezdza :-)
Ci którym się zdarza jechać tak szybko wiedzą jak się zachowywać. Nie
nauczysz się tego teoretycznie.
>
>>> A 400km/h ... to juz chyba poza zasiegiem wzroku.
>> 400 metrów hamowania :-)
>> http://niusy.pl/@bankier.pl/ai2
>
> Patrz wyzej.
> 400m hamowania na pelnym wcisnieciu hamulca.
>
> Trzeba miec odruch, ze na pierwszy sygnal od razu wciska sie hamulec
> mocno, albo patrzec dalej do przodu.
No to właśnie, gościu mógł nie mieć doświadczenia by jechać 417km/h. Ale
może po prostu tak należało i wcale nie trzeba było zwalniać. To
subtelne było.
>
>>> -... gdzies tam jeszcze jest partia Zielonych i usiluje przeforsowac
>>> limit 120 ...
>> Różne priorytety ludzie mają. Niektórzy np mieszkają w ziemiankach a
>> inni w kamperach :-)
>
> No widzisz - oni maja priorytet "chronmy srodowisko dla siebie, dzieci
> i wnukow", a reszta ma wnuki w **** :-)
Trolujesz :-) Wiemy, że można dbać o środowisko, ale nie trzeba z tego
powodu ograniczać wszystkim swobód obywatelskich. Ludzie i tak jeżdżą
niespiesznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.22 11:20 trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i