  • 1. Data: 2010-10-29 03:48:53
    Temat: 40d vs 50d vs 60d vs 7d vs d7000 vs d300s w barwach czerwieni na wyzszych ISO na I-R
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    d7000 juz na I-R
    http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

    Ryzykujac ze mi sie oberwie od Canonierow (choc sam nim jestem) , stwierdzam
    ze Canon coraz bardziej paskudzi matryce w obszarze odcieni czerwieni:
    zamiast szczegolow pojawiaja sie ciapki i rozmycia - laczenie pikseli -
    jakas wraza robota programu. Stary, dobry 40d jest jeszcze ok, ale im dalej
    w nowsze modele, to coraz gorzej Natomiast Nikon w tym zakresie notuje
    pozytywny postep i juz obrazki d7000 sa duzo lepsze w tym zakresie od d300s.
    D7000 daje obrazek porownywalny jakosciowo z o polke wyzszym 5d i rowny
    mniej wiecej 40d.

    Dlatego jako uzupelnienie FF canona kupie DX nikona.
    A tak nawiasem: obiektywy FX Nikona swietnie foca w FF Canona, czasem nawet
    mi sie wydaje ze czesto nieco lepsze obrazki niz z Nikona.
    Zakladam przejsciowke z dandelionem - nie mam AF i IS, ale naprawde warto
    sprobowac.

  • 2. Data: 2010-10-29 06:19:09
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Pikus'" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > d300s.
    > D7000 daje obrazek porownywalny jakosciowo z o polke wyzszym 5d i rowny
    [...]

    Coś w tym jest, jednak czasami za brak szczegółów odpowiadają przepały w
    kanale czerwieni lub sytuacje bliskie przepałów, o które chyba coraz łatwiej
    przy gęstszych matrycach. Spore znaczenie ma też obróbka - warto przyjrzeć
    się, co dzieje się ze szczegółami w obszarach o dużym udziale czerwieni,
    porównując ten sam obrazek w profilach Standard i Portrait w DPP. Za glacę w
    czerwieni odpowiada też odszumianie chrominancji (intensywnie wykorzystywane
    przy gęstych matrycach i to dla coraz niższych ISO). Generalnie więc przy
    oglądaniu w 100% może być regres :(.
    Ja w każdym razie częściej patrzę na histogram czerwieni i nie naświetlam
    już tak obficie jak kiedyś.
    A swoją drogą o Nikonie myślę coraz intensywniej już od kilku lat...

    --
    Lol

  • 3. Data: 2010-10-29 06:28:26
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Nie oberwie się. Kto ogląda obrazek 100%, ten sam sobie winien. Z matrycy 7d
    jestem bardzo zadowolony :)

  • 4. Data: 2010-10-29 23:29:45
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Nie oberwie się. Kto ogląda obrazek 100%, ten sam sobie winien. Z matrycy
    > 7d jestem bardzo zadowolony :)

    Przecie d7000 ma ponad 16MP, wiec to nie ma nic do rzeczy - porownuje bardzo
    zblizone upakowanie i drastyczna roznice widze tylko w odcieniach czerwieni.
    Popatrz na tkanine: zanik szczegolow w czerwonych - podczas gdy w innych ok.
    Popatrz na wloczke: wogole nikna sploty wlokien. To sa razace roznice w
    stosunku do innych kolorow i Canon daje tu koncert ignorancji z
    uzytkownikow, bo napewno jest bombardowany spostrzezeniami podobnymi do
    mojego, a od kilku lat i modeli nie zrobil nic.

  • 5. Data: 2010-10-31 07:02:48
    Od: Merde <e...@g...com>

    On 29 Paź, 04:48, "Pikus'" <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > ze Canon coraz bardziej paskudzi matryce w obszarze odcieni czerwieni:
    > zamiast szczegolow pojawiaja sie ciapki i rozmycia - laczenie pikseli -

    Zdajesz sobie sprawę, że oceniasz nie matrycę, lecz sposób obróbki?
    Przekonwertowałem sample iso 1600 na DNG i porównałem w Lightroomie -
    IMHO obie matryce są o piczy włos od siebie.
    7D daje odrobinę więcej detalu (drobny font pod napisem "PROPORTIONAL
    SCALE" przy trochę grubszym ziarnie.

  • 6. Data: 2010-10-31 07:14:51
    Od: Merde <e...@g...com>

    Żeby nie być gołosłownym:
    http://img255.imageshack.us/i/d7000vs7d.jpg/
    Lr 3.2, ustawienia domyślne.

  • 7. Data: 2010-10-31 20:41:40
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Żeby nie być gołosłownym:
    http://img255.imageshack.us/i/d7000vs7d.jpg/
    Lr 3.2, ustawienia domyślne.

    ... a skad pobrales pliki RAW do konwersji na DNG? Na IR sciagam tylko JPEG.

  • 8. Data: 2010-11-01 04:54:20
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

> [...]
    > Lr 3.2, ustawienia domyślne.
    >
    > ... a skad pobrales pliki RAW do konwersji na DNG? Na IR sciagam tylko

    ok... juz odnalazlem RAWy - racja, obrazki przezemnie ogladane w IR sa
    spaprane - trzeba przejsc do bazy zdjec, gdzie jest juz rzetelnie, np. 550D
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/T2I/T2ITHMB.HT