-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer02.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <9...@g...com>
<ljrgnc$u7i$1@node2.news.atman.pl> <op.xe5a63ogn0u1o8@moj>
<5361fd00$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<ljsvs3$h5t$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <ljsvs3$h5t$1@news.task.gda.pl>
Subject: Re: 403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia'
Date: Thu, 1 May 2014 11:02:40 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 39
Message-ID: <53620dac$0$2229$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.183.195
X-Trace: 1398934956 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2229 83.7.183.195:49792
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3383
X-Received-Body-CRC: 753916683
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2531771
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Dres Golf" <d...@g...com> napisał w wiadomości
news:ljsvs3$h5t$1@news.task.gda.pl...
>> Mówi to co ludzie chcą usłyszeć.
>> Prosta budowa pod tym względem że są to powtarzalne elementy, żaden
>> egzotyk, czyli normalnie będzie można serwisować.
>> Gdy tylko widzę tę reklamę od hybrydach wyłączam głos. Z tego co tu
>> czytałem na grupie Hybrydy nie mają ekonomicznego uzasadnienia dla
>> klienta.Hybrydy mają uzasadnienie ekologiczne ponieważ emitują mniej
>> trujących substancji do atmosfery oraz oszczędzają światowe złoża
>> paliw.
>
> Ekologiczne? To chyba jakiś żart.
> 1) Transport Priusa z Japonii do Europy emituje więcej CO2 niż on
> później przez 100000 km. (statki są w dieslu) - (pomijając w tej
> dyskusji całą kłamliwą propagandę polityków nt. wpływu CO2 na tzw.
> efekt cieplarniany). No, ale skoro politycy twierdzą, że emisja CO2
> jest niedobra to tą samą bronią można ich uderzyć.
> 2) Produkcja nowych samochodów generalnie jest bardzo nieprzyjazna dla
> środowiska - chodzi o metal ciężkie i tworzywa sztuczna. Najbardziej
> ekologiczne jest jak najdłuższe użytkowanie starego samochodu. Wymiana
> jednej czy kilku stalowych części nie niszczy tak środowiska jak
> produkcja jednego nowego egzemplarza.
> 3) No i baterie. To są same bardzo toksyczne substancje. Skażenie
> środowiska następuje zarówno w czasie produkcji a potem złomowania.
4) Do tego ładowanie akumulatorów, czyli przemiana na elektryczną
energii chemicznej z paliw kopalnych (wszystko jedno, czy w samym
samochodzie, czy w elektrowni opalanej węglem czy ropą), przy
skuteczności tego procesu rzędu kilkudziesięciu procent - rzekome
korzyści nie zostaną zrekompenowane odzyskiem energii przy hamowaniu ani
systemami start-stop. Wyjątek stanowią takie pojazdy, które doładowywane
są prądem z elektrownii jądrowych albo wodnych/wiatrowych. Ergo -
hybryda w Polsce to ekologiczne nieporozumienie. Choć jakiemuś
"zielonemu" zapewne poprawia samopoczucie, to głównie z powodu
niedouczenia.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.14 11:30 janusz_k
- 01.05.14 13:00 masti
- 01.05.14 17:28 J.F.
- 01.05.14 17:31 Grejon
- 01.05.14 19:44 hisjusz
- 01.05.14 19:45 hisjusz
- 01.05.14 19:55 J.F.
- 01.05.14 20:35 janusz_k
- 01.05.14 20:40 janusz_k
- 01.05.14 21:02 masti
- 02.05.14 11:25 hisjusz
- 02.05.14 14:05 masti
- 04.05.14 22:13 Robert Rędziak
- 04.05.14 22:25 masti
- 04.05.14 22:59 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=