eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia' › Re: 403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia'
  • Data: 2014-05-01 11:02:40
    Temat: Re: 403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia'
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dres Golf" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ljsvs3$h5t$1@news.task.gda.pl...

    > Ekologiczne? To chyba jakiś żart.
    > 1) Transport Priusa z Japonii do Europy emituje więcej CO2 niż on
    > później przez 100000 km. (statki są w dieslu) - (pomijając w tej
    > dyskusji całą kłamliwą propagandę polityków nt. wpływu CO2 na tzw.
    > efekt cieplarniany). No, ale skoro politycy twierdzą, że emisja CO2
    > jest niedobra to tą samą bronią można ich uderzyć.
    > 2) Produkcja nowych samochodów generalnie jest bardzo nieprzyjazna dla
    > środowiska - chodzi o metal ciężkie i tworzywa sztuczna. Najbardziej
    > ekologiczne jest jak najdłuższe użytkowanie starego samochodu. Wymiana
> [...]

    4) Do tego ładowanie akumulatorów, czyli przemiana na elektryczną
    energii chemicznej z paliw kopalnych (wszystko jedno, czy w samym
    samochodzie, czy w elektrowni opalanej węglem czy ropą), przy
    skuteczności tego procesu rzędu kilkudziesięciu procent - rzekome
    korzyści nie zostaną zrekompenowane odzyskiem energii przy hamowaniu ani
    systemami start-stop. Wyjątek stanowią takie pojazdy, które doładowywane
    są prądem z elektrownii jądrowych albo wodnych/wiatrowych. Ergo -
    hybryda w Polsce to ekologiczne nieporozumienie. Choć jakiemuś
    "zielonemu" zapewne poprawia samopoczucie, to głównie z powodu
    niedouczenia.

    --
    Yogi(n)