eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia' › Re: 403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia'
    From: Dres Golf <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 403 kg różnicy w masie - dziennikarze mają wiele do 'nie-powiedzenia'
    Date: Thu, 01 May 2014 10:15:46 +0200

    > Mówi to co ludzie chcą usłyszeć.
    > Prosta budowa pod tym względem że są to powtarzalne elementy, żaden
    > egzotyk, czyli normalnie będzie można serwisować.
    > Gdy tylko widzę tę reklamę od hybrydach wyłączam głos. Z tego co tu
    > czytałem na grupie Hybrydy nie mają ekonomicznego uzasadnienia dla
    > klienta.Hybrydy mają uzasadnienie ekologiczne ponieważ emitują mniej
    > trujących substancji do atmosfery oraz oszczędzają światowe złoża paliw.

    Ekologiczne? To chyba jakiś żart.
    1) Transport Priusa z Japonii do Europy emituje więcej CO2 niż on
    później przez 100000 km. (statki są w dieslu) - (pomijając w tej
    dyskusji całą kłamliwą propagandę polityków nt. wpływu CO2 na tzw. efekt
    cieplarniany). No, ale skoro politycy twierdzą, że emisja CO2 jest
    niedobra to tą samą bronią można ich uderzyć.
    2) Produkcja nowych samochodów generalnie jest bardzo nieprzyjazna dla
    środowiska - chodzi o metal ciężkie i tworzywa sztuczna. Najbardziej
    ekologiczne jest jak najdłuższe użytkowanie starego samochodu. Wymiana
    jednej czy kilku stalowych części nie niszczy tak środowiska jak
    produkcja jednego nowego egzemplarza.
    3) No i baterie. To są same bardzo toksyczne substancje. Skażenie
    środowiska następuje zarówno w czasie produkcji a potem złomowania.