    From: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 4 złote za foto
    Date: Sat, 06 Mar 2010 23:23:40 +0100

    kamil pisze:

    > Dlatego samochody z danego segmentu kosztuja X, dlatego podzespoly
    > komputerowe o zblizonej wydajnosci kosztuja X, dlatego zdjecia sa warte
    > X. To sa podstawowe prawa rynku, ktore kilka osob probuje lamac

    Pomijając samochody, mam nieco inne spostrzeżenia.
    Procesor komputerowy kosztuje na początku swej rynkowej kariery około
    2000 zł. Po roku od premiery ten sam procesor sprzedawany jest za 700
    zł. Nie wierzę, że bez zysku. Ile faktycznie kosztuje produkcja i
    dystrybucja tego procesora?

    Spodnie, szyte w Chinach lub Indiach, zaopatrzone w metkę sieci
    odzieżowej kosztują 300 zł. Po pół roku, owe spodnie można już kupić za
    120 zł. Co więcej, te same spodnie, podejrzewam że szyte przez te same
    małe chińskie lub hinduskie rączki, w tej samej fabryce, lecz pozbawione
    owej metki kosztują złotych 50. To jaki jest faktyczny koszt ich
    uszycia, że opłaca się je sprzedawać za 17% ceny "metkowej"? Tylko nie
    mów mi proszę, o lepszej jakości odzieży kupowanej w "sieciówkach". To
    mogło być prawdą 10 lat temu, teraz w galeriach handlowych dostajesz
    chłam tej samej jakości, jaką spotykasz na osiedlowym bazarku.

    Ja niestety świadom jestem innego prawa rynku, które mówi, że nie koszty
    stanowią o cenie produktu, a to ile naiwny klient jest w stanie za niego
    zapłacić.

    Pozdrawiam
    M..M