  • Data: 2013-12-05 17:29:06
    Temat: Re: 4 pytania
    Od: Bartolomeo <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-05 10:30, nn pisze:
    > 1/ IrfanView wersja 3.85 po otwarciu pliku .jpg i zapisywaniu go funkcja
    > "save as" zwieksza wielkosc pliku nawet dwukrotnie. Jak nazywa sie w tym
    > programie po angielsku funkcja, ktora jest za to odpowiedzialna?

    Pewnie nazyw się "quality"

    > 2/ Dlaczego po powiekszeniu zdjecia cyfrowego zwieksza sie ilosc kolorow na
    > zdjeciu?

    A jaką maksymalną ilość kolorów może mieć zdjęcie np. 1000x1000px ?
    Na pewno nie większą niż całkowita ilość pikseli.
    Jeżeli masz obraz składający się z czerni i bieli i spróbujesz go
    interpolować do większego rozmiaru to algorytm interpolujący wstawi
    pomiędzy nie piksel szary z i dwóch kolorów zrobi się trzy. Odwrotnie
    będzie przy zmniejszaniu

    > 3/ Czy istnieja aparaty cyfrowe, ktore rozpoznaja wiecej niz 16.7 mln
    > kolorow?

    Zwykle matryce mają rejestrują obraz 12bitowy więc teoretycznie 268,4
    mln kolorów.

    > 4/ Czy moglibyscie mi wskazac gdzie w Internecie jest oryginalne zdjecie w
    > ktorym jest mozliwie najwieksza ilosc kolorow?

    poszukaj sobie pod hasłem "color picker"