  • 61. Data: 2012-01-27 01:21:03
    Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    Friday, January 27, 2012, 12:52:12 AM, you wrote:

    > No to jest nas dwoch zdziwionych :) Silnik i uklad przeniesienie napedu
    > jest pelen ruchomych czesci i to metalowych... Radar reagujacy na wiatrak
    > nigdy nie dalby wiarygodnego odczytu.

    I nie daje. Własnie o to tu chodzi, że wyniki pomiarów z tego radaru
    są mocno przypadkowe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2012-01-27 01:23:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 00:52:12 +0100, Maciek napisał(a):

    > No to jest nas dwoch zdziwionych :) Silnik i uklad przeniesienie napedu
    > jest pelen ruchomych czesci i to metalowych... Radar reagujacy na wiatrak
    > nigdy nie dalby wiarygodnego odczytu.

    Ruchome czesci silnika sa dobrze schowane. Mniej wiecej tak jak ten wiatrak
    za chlodnica. Ale przed chlodnica moze byc jakis drugi, metalowy.
    Ewentualnie zmierzono wibracje calego samochodu.

    J.

  • 63. Data: 2012-01-27 01:52:26
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F.

    > Ewentualnie zmierzono wibracje calego samochodu.

    A może na felgę nakierowali? ;)

  • 64. Data: 2012-01-27 01:59:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 27 Jan 2012 01:23:08 +0100, J.F. wrote:

    > Ruchome czesci silnika sa dobrze schowane. Mniej wiecej tak jak ten wiatrak
    > za chlodnica. Ale przed chlodnica moze byc jakis drugi, metalowy.

    Takich wiatraków to ja chyba nie widziałem w żadnym samochodzie.
    A na pewno nie w Omedze którą mierzyli na postoju na filmie z YT - tam jest
    plastikowy za dwiema warstwami chłodnic.

    > Ewentualnie zmierzono wibracje calego samochodu.

    Pomiar trwa ponoć 0.17s, czyli za długo żeby drgnięcie mogło wypaczyć
    wynik.

    Chociaż ciekawe jak wygląda spektrum dudnienia sygnału odbitego od
    samochodu w typowych warunkach.
    Bo może się okazać że jest dość szerokie, a próbek niewiele (częstotliwość
    dudnienia dla 24.15GHz i 100km/h to 4472Hz, co przy czasie 0.17s daje 760
    okresów - a to przy założeniu że przez całe 0.17s radar próbkuje).
    Przy 30km/h to odpowiednio 1341Hz i 228 okresów w 0.17s.

    Spektrum może być na tyle niestabilne, że ułomne oprogramowanie zamiast
    średniej czy mediany bierze jakieś lokalne maksimum i się okazuje że
    zmierzył prędkość górnej części felgi, albo w ogóle jakiegoś szumu.

  • 65. Data: 2012-01-27 02:06:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 27 Jan 2012 01:59:18 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > Chociaż ciekawe jak wygląda spektrum dudnienia sygnału odbitego od
    > samochodu w typowych warunkach.

    Ciekawe jeszcze o ile sygnał odbity od samochodu jest stłumiony.

    Bo zastanawiam się jeszcze nad wielokrotnym odbiciem.

    Jakaś część sygnału przebiegnie drogę radar-pojazd-radar, ale jakaś
    mniejsza część przebiegnie drogę radar-pojazd-przeszkoda(np.
    radiowóz)-pojazd-radar.
    Częstotliwość takiego dwa razy odbitego sygnału będzie odpowiadała dużo
    wyższej prędkości niż mierzonego pojazdu.

    Tyle że nie tłumaczy to wyników pomiarów stojącego samochodu.

  • 66. Data: 2012-01-27 02:30:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 01:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Takich wiatraków to ja chyba nie widziałem w żadnym samochodzie.
    > A na pewno nie w Omedze którą mierzyli na postoju na filmie z YT - tam jest
    > plastikowy za dwiema warstwami chłodnic.

    Na pewno nie w omedze ?
    http://allegro.pl/opel-omega-b-fl-c-chlodnica-wentyl
    ator-komplet-i2027432784.html

    Co prawda wyglada na plastik ...

    > Pomiar trwa ponoć 0.17s, czyli za długo żeby drgnięcie mogło wypaczyć
    > wynik.

    Ja nie o pojedynczym, ale jesli radar sie kalibruje kamertonem, to moze i
    wibracje maski moga dac wskazanie .. co prawda troche nie ten rzad
    czestotliwosci.

> [...]
    > dudnienia dla 24.15GHz i 100km/h to 4472Hz, co przy czasie 0.17s daje 760
    > okresów - a to przy założeniu że przez całe 0.17s radar próbkuje).

    Ja bym tam raczej tak dobral czas pomiaru, zeby dostac np 100 okresow, albo
    1000, albo choc 400 czy 800. Czas nadawania musialby byc troche wiekszy.
    Ale tam chyba faktycznie ambitna analize dali.

    http://download.anacron.pl/iskra_instrukcja_img.pdf

    Wrecz pisza ze izoluja najszybszy sygnal z wielu

    J.

  • 67. Data: 2012-01-27 10:27:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 01/27/2012 12:30 AM, Maciek wrote:

    > Sedzia wierzy w to, co mu powie biegly.

    Czytasz czy tylko piszesz? Sędzia był w samochodzie który był mierzony
    tym wynalazkiem i widział wskazanie prędkościomierza.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 68. Data: 2012-01-27 10:34:34
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 27.01.2012 00:35, Tomasz Pyra pisze:
    > Włączenie klimatyzacji powoduje włącznie wentylatora chłodnicy.
    > Jedna z hipotez wadliwego działania Iskry mówi, że odbicie fali od
    > wirującego wentylatora jest już dla niej wystarczające do zarejestrowania
    > pomiaru.
    >
    > Chociaż osobiście wydaje mi się to dziwne - plastikowy wiatrak za
    > aluminiową chłodnicą chyba nie powinien dawać żadnego mierzalnego echa.

    W wielu autach sa przeciez 2 wiatraki. Ten od zwyklej chlodnicy jest
    rzeczywiscie schowany z tylu, ale od klimatyzacji jest z przodu.
    Oczywiscie w niektorych autach.

  • 69. Data: 2012-01-27 10:38:33
    Od: " AA" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafał \SP\ Gil <u...@m...pl> napisał(a):

    > Kumpel ma jakiś sprzęt, nie pamiętam co to, dał za to coś między
    > 1,5 kpln a 2 ... Użyczyłem raz na trasę - i jako tester
    > wypełnienia karmników działało perfekt ... i z odpowiednim
    > wyprzedzeniem. Nie miałem okazji z lasera być namierzanym, więc
    > w tym zakresie się nie wypowiem, a nadałoby się by lasery były
    > przez to wychwytywane bo już mnie raz z naprawdę grubej
    > odległości ustrzelili ...

    Ciekaw jestem, czy

    http://www.laser-interceptor.pl/LI_na_tle_konkurencj
    i.php

    działa faktycznie tak, jak piszą - czyli, że obsługujący suszarkę widzi tylko
    błąd "nie można zmierzyć", podczas gdy kierowca ma czas zredukować prędkość i
    wyłączyć urządzenie.

    Macie jakieś faktyczne doświadczenia?

    pozdr
    AA

  • 70. Data: 2012-01-27 13:11:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-26 20:15, John Kołalsky pisze:

> [...]
    mandaty za zbyt szybka jazdę. Bo na tym polega pomiar (ale mogę sie mylić i mieć
    stare wiadomości) że jada mniej więcej równo z gonionym samochodem, tak?

    > Raczej nie. Mierzą różnicę prędkości w stosunku do swojej, więc tylko z mniejszą
    dokładnością.

    Raczej tak. To co pokazują na monitorku, to ich własna prędkość. Przynajmnie te które
    możemy podziwiać w tvn turbo