  • Data: 2009-10-29 10:40:29
    Temat: Re: 3D i jakos to dziala
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad L pisze:
    > Mozesz cos wiecej napisac na temat tego adaptera, bo wlasnie musze cos
    > wykombinowac do pracy magisterskiej, gdzie jednym z poruszanych tematow
    > bedzie "fotografia 3d". Czy ten adapter to jakies lusterka czy jak to
    > dziala, i kiedy bedzie do dostania?
    > Bo na dniach musialbym zrobic troche zdjec zeby przed zima sie wyrobic,
    > chcialem kupic jakies 2 kompakty a pozniej odsprzedac, ale wydaje mi sie ze
    > taki adapter bylby lepszy? :)

    Jeden sposób to dwa obiektywy z pryzmatem, wszystko w obudowie - każdy
    kryje połowę klatki (nieszczęśliwie w pionie więc uzysk jest niecałe 1/4
    klatki dla kwadratowego kadru). Coś takiego właśnie mam na testach:
    http://www.fotografuj.pl/News/Loreo_3D_Lens_in_a_Cap
    _przepis_na_przestrzenne_zdjecia/id/1215

    Zaleta - prostota. Wada - wiadomo, jakość samych szkieł (ale do
    zastosowań 3D wystarczy), stała ogniskowa i mały uzysk.

    Drugi sposób to nakładka pryzmatyczna na zwykły gwint filtra. Tu jest
    już gorzej, bo są przesłuchy i uzysk z klatki jeszcze mniejszy. Za to
    działa zoom (w ograniczonym zakresie). Mam takie coś, jeszcze radzieckie.

    Najlepiej mieć jednak dwa aparaty, nawet proste małpy. Cały Kraków na
    stronie u mnie jest zrobiony parą A400.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl