  • 1. Data: 2009-12-15 13:14:29
    Temat: 32 bit i 4 GB RAMu
    Od: narmo <n...@g...com>

    Witam, kupiłem laptopa Lenovo Y530 z 4 GB RAMu
    http://tnij.org/ktronik_lenovo
    Laptop ma 64bitową architekturę i 4 GB RAMu. Niestety w domu się
    zorientowałem, że system (Vista) jest 32 bitowy. Teoretycznie mogę
    jeszcze zwrócić laptopa, ale wolałbym nie, bo to kolejny kłopot. O ile
    pozostanę przy tych 4 GB będę miał przez to jakieś istotne ograniczenia?
    Czytałem, ze dzięki przerzuceniu sterowników w przestrzeń powyżej 3,2 GB
    jest ona przynajmniej częściowo wykorzystywana, prawda to?

    --
    Maciej Ananicz
    usun "x" z adresu email

  • 2. Data: 2009-12-15 17:07:00
    Temat: Re: 32 bit i 4 GB RAMu
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: narmo <n...@g...com>

    > Witam, kupiłem laptopa Lenovo Y530 z 4 GB RAMu
    > http://tnij.org/ktronik_lenovo
    > Laptop ma 64bitową architekturę i 4 GB RAMu.

    3GB.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2009-12-15 19:28:37
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik narmo napisał:
    > Czytałem, ze dzięki przerzuceniu sterowników w przestrzeń powyżej 3,2 GB
    > jest ona przynajmniej częściowo wykorzystywana, prawda to?

    Co do sterowników to się nie wypowiem, ale możesz w niewykorzystanej
    części pamięci założyć ramdysk, wrzucić tam np. katalog TEMP, Temporary
    Internet Files i zauważalnie zwiększyć responsywność systemu. W chwili
    obecnej z darmowego softu tego typu można używać Gavotte Ramdisk i
    Vsuite (http://www.romexsoftware.com) ale sprawiają problemy gdy w
    użyciu jest hibernacja (płatna wersja VSuite ma to rozwiązane), Dataram
    Ramdisk pozwala wykorzystać pamięć powyżej 4 GB.
    Inne (np. http://www.superspeed.com) są płatne niestety.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2009-12-15 20:58:19
    Od: narmo <n...@g...com>

    W dniu 2009-12-15 20:28, Roman Sąsiada pisze:

> [...]
    > użyciu jest hibernacja (płatna wersja VSuite ma to rozwiązane), Dataram
    > Ramdisk pozwala wykorzystać pamięć powyżej 4 GB.

    To jest niezłe, dzięki. Będę jeszcze musiał sprawdzić jak jest aktualnie
    z tymi sterownikami u mnie w systemie i jeśli ta przestrzeń jest
    nieużywana, to chyba tego spróbuję.

    --
    Maciej Ananicz
    usun "x" z adresu email

  • 5. Data: 2009-12-15 22:04:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    narmo pisze:
    > Czytałem, ze dzięki przerzuceniu sterowników w przestrzeń powyżej 3,2 GB
    > jest ona przynajmniej częściowo wykorzystywana, prawda to?

    W zasadzie NTG, więc ustawiam FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    Sterowników raczej nie przenosi, a ilość *faktycznie* używa-
    nej pamięci możesz sprawdzić w Menedżerze zadań (ale *nie*
    w informacjach o systemie Mojego komputera, bo tam pokazuje
    "zafałszowaną" informację).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-12-16 06:55:17
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 23:04:06 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > nej pamięci możesz sprawdzić w Menedżerze zadań (ale *nie*
    > w informacjach o systemie Mojego komputera, bo tam pokazuje

    Ależ skąd, tam właśnie pokazuje prawdziwą informację. Toż to jest
    zakładka opisująca hardware, a nie to, jak z niego system korzysta.

    FUT ignored.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 7. Data: 2009-12-16 18:29:25
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Roman Sąsiada <n...@...hate.spam> wrote:

> [...]
    > hibernacja (płatna wersja VSuite ma to rozwiązane), Dataram Ramdisk pozwala

    Straszne bzdury.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 8. Data: 2009-12-16 18:32:20
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** narmo <n...@g...com> wrote:

> [...]
    > zwrócić laptopa, ale wolałbym nie, bo to kolejny kłopot. O ile pozostanę przy
    > tych 4 GB będę miał przez to jakieś istotne ograniczenia?

    Nie, masz optymalną ilość pamięci.

    > Czytałem, ze dzięki przerzuceniu sterowników w przestrzeń powyżej 3,2 GB jest
    > ona przynajmniej częściowo wykorzystywana, prawda to?

    Ona jest wykorzystywana tak czy inaczej. Na czym konkretnie polega Twój
    problem? :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 9. Data: 2009-12-16 21:37:38
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Konrad Kosmowski napisał:

    > Straszne bzdury.

    A co konkretnie?

  • 10. Data: 2009-12-16 21:53:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Michal Kawecki pisze:
    > Ależ skąd, tam właśnie pokazuje prawdziwą informację. Toż to jest
    > zakładka opisująca hardware, a nie to, jak z niego system korzysta.

    Jak zwał, tak zwał. Jak dla mnie wyświetlanie w najprościej
    dostępnym miejscu informacji prawdziwej, ale dosyć bezużytecz-
    nej, jest *niestety* zbytnio zgodne z krążącym po Sieci dowci-
    pem:

    http://www.101funjokes.com/computer_jokes.htm

    (ten zaczynający się od "There was a pilot flying a small
    single engine charter plane, with a...")

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |