  • 1. Data: 2011-01-26 11:31:55
    Temat: [POSZUKUJE] Otwarty system na małe urządzenie
    Od: Maciek Pli?z?? <p...@s...pl>

    Poszukuje otwartego systemu (w którym można pisać w C) na jak najtansze
    urządzenie, które pozwalało by wprowadzać dane i wyswietlać wyniki.

    Może byc to cokolwiek. Aparat fotograficzny, ramka na zdjęcia, breloczek,
    pendrive, router, zegarek itd. Warunek jest tylko taki by było jak najtańsze
    urządzenie i otwarty system. Nie java, nie możliwośc uruchomienia programu,
    ale cały system tego urzadzenia, chocby to był jakis monitor uruchomieniowy
    i program w C. Nie musi byc całe otwarte (np. bios) wystarczy by udało się
    zmienic system.

  • 2. Data: 2011-01-26 12:11:31
    Temat: Re: [POSZUKUJE] Otwarty system na małe urządzenie
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Może jakiś GPS - niektóre są na Win CE, zatem możesz sobie na nich pisać w
    czym chcesz.

    Ot, chociażby toto :
    http://allegro.pl/nawigacja-peiying-gps-5003-windows
    -ce-rozkodowana-i1431203803.html
    Czy też tańsze to
    http://allegro.pl/nowosc-lark-35-8-copernicus-odblok
    -kurier-warsza-i1430130802.html

    Zresztą - generalnie wszystko co ma Win CE / Windows Mobile się nadaje -
    czyli telefony na przykład także.

    Oczywiście - o ile kolega toleruje Win CE (wygodne, ale jak to windows... ma
    swoje uroki :)

  • 3. Data: 2011-01-26 12:56:22
    Temat: Re: Otwarty system na małe urządzenie
    Od: Michał Knapik <o...@g...com>

    Im prostsze urządzenie, tym bardziej to C robi się egzotyczne. Jeśli
    chodzi o zabawę, to może płytka stykowa + garść elementów + atmega8 +
    wyświetlacz (HD44780)? Będzie tanio, fajnie a dobrych materiałów do
    nauki sporo.

    Może kolega poda zakres cen?

    Może dingoo a320 (bywa na allegro)? Nie widziałem, ale możliwości
    robią wrażenie jak na urządzenie za 300pln. Ewentualnie starszy
    gameboy + nagrywarka?

    On 26 Sty, 13:11, "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Może jaki GPS - niektóre są na Win CE, zatem możesz sobie na nich pisać w
    > czym chcesz.

    Ale żeby pisać w C, to trzeba chyba znać tu winapi32, który jest
    cokolwiek obrzydliwy? Da się tego jakoś nauczyć bez bólu?

  • 4. Data: 2011-01-26 14:20:56
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    >Ale żeby pisać w C, to trzeba chyba znać tu winapi32, który jest
    >cokolwiek obrzydliwy? Da się tego jakoś nauczyć bez bólu?

    Ja sobie pisałem na WIN CE pod Visual Studio 2005, czyli właściwie to jest
    visual C++, a nie C.

    No to do tego niczego nie potrzeba specjalnie (oczywiście trzeba pisać pod
    Compact Framework,
    czyli trochę to jest ograniczone w stosunku do normalnych windowsów).
    A jakby dokładnie w C, no to nie wiem, może i masz rację ?

  • 5. Data: 2011-01-26 15:21:50
    Od: Maciek Pli?z?? <p...@s...pl>

    sundayman wrote:

> [...]
    > czyli telefony na przykład także.
    >
    > Oczywiście - o ile kolega toleruje Win CE (wygodne, ale jak to windows...

    Jesli da sie zmienic w tym system na otwarty to toleruje. Ale chyba nie
    bardzo. Po za tym ceny nie sa jakies niewielkie 310zł ? Myślę, że da sie za
    mniej

  • 6. Data: 2011-01-26 15:21:54
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Jesli da sie zmienic w tym system na otwarty to toleruje. Ale chyba nie
    > bardzo. Po za tym ceny nie sa jakies niewielkie 310zł ? Myślę, że da sie
    > za
    > mniej

    Ten drugi link to 169 zł (nówka nie śmigana, jesli dobrze doczytałem :)
    A co to znaczy dla kolegi "otwarty" ? No win ce to win ce - otwarty on jest
    z natury rzeczy :)
    Może kolega sobie po prostu postawić na nim własną aplikację , w niektórych
    przypadkach pewnie da się też samemu WIN CE zapodać (chociaż tutaj to już by
    trzeba szukać pewnie).

    Ja swego czasu miałem użyć czegoś takiego właśnie, ale potem zmieniłem na
    http://www.watterott.com/de/FriendlyARM-Mini2440-35-
    LCD-256MB
    bardzo wygodna rzecz, są do tego wszystkie narzędzia, SDK itp.
    No ale to 100 euro.

  • 7. Data: 2011-01-26 15:24:32
    Temat: [300zł] Re: Otwarty system na małe urządzenie
    Od: Maciek Pli?z?? <p...@s...pl>

    Michał Knapik wrote:

> [...]
    > chodzi o zabawę, to może płytka stykowa + garść elementów + atmega8 +
    > wyświetlacz (HD44780)? Będzie tanio, fajnie a dobrych materiałów do

    Na atmega jest c
    Niestety szukam gotowego produktu. Nie może byc to samoróbka.

    > Może kolega poda zakres cen?

    To nieustający konkurs, ale od teraz mogę pisać kwotę w nagłówku może ktoś
    znajdzie taniej. Czyli zakres cen = mniej niż to co w nagłówku.

    > Może dingoo a320 (bywa na allegro)? Nie widziałem, ale możliwości
    > robią wrażenie jak na urządzenie za 300pln. Ewentualnie starszy
    > gameboy + nagrywarka?

    Tak dingo jest fajne od razu o tym pomyślałem, ale szukam czegos tańszego.

  • 8. Data: 2011-01-26 15:49:42
    Od: Maciek Pli?z?? <p...@s...pl>

    sundayman wrote:

    > Ten drugi link to 169 zł (nówka nie śmigana, jesli dobrze doczytałem :)
    > A co to znaczy dla kolegi "otwarty" ? No win ce to win ce - otwarty on
    > jest z natury rzeczy :)

    Nie jest otwarty. Nie jest open source (cokolwiek to znaczy)
    Może być mp3 player, pilot cokolwiek. Ale musi sie na nim odpalic coś co
    jest otwarte. Moze byc LUFA, moze byc Contiki, Linux, byle dalo sie
    kontrolowac system.

    > Może kolega sobie po prostu postawić na nim własną aplikację , w
    > niektórych przypadkach pewnie da się też samemu WIN CE zapodać (chociaż
    > tutaj to już by trzeba szukać pewnie).

    Właśnie szukam. Za 300 złotych jest duzo sprzetu, nawet kindle da sie
    przerobic. Ale czy cos dostane taniej?

    Ze specyfikacji widzę, że musi miec jeszcze jakieś USB, ethernet by można
    było zmienić oprogramowanie.

  • 9. Data: 2011-01-26 16:00:42
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Nie jest otwarty. Nie jest open source (cokolwiek to znaczy)

    Aha, no - w tym sensie, to oczywiście - nie jest...