  • 61. Data: 2023-03-07 18:35:54
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 08:32, Jacek pisze:

    > I jakie ocieplenie w średniowieczu? O tzw.
    > "małej epoce lodowej" w średniowieczu słyszałem, Holendrzy jeździli na
    > łyżwach po swoich kanałach a u nas podobno saniami można było na
    > Bornholm :)

    Skoro jesteś zainteresowany tematem to zapewne słyszałeś o
    średniowiecznym optimum klimatycznym?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 62. Data: 2023-03-07 20:25:36
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 7 Mar 2023 18:35:54 +0100, użytkownik Shrek napisał:

    > Skoro jesteś zainteresowany tematem to zapewne słyszałeś o
    > średniowiecznym optimum klimatycznym?

    Shreku, twoja zdolność do zamazywania istoty rzeczy jest doprawdy
    nieprzeciętna. Ale zadaj sobie pytanie, jak się mają różne średniowieczne
    optima, kryzysy wulkaniczne, małe epoki lodowcowe do krzywej wzrostu
    stężenia CO2. I do wzrostu poziomu oceanu. I do zaniku pokrywy lodowej
    Grenlandii oraz Antarktydy. Robi się zdjęcia satelitarne już dobrych 50
    lat i stąd co nieco wiadomo. Ale trzeba umieć do nich sięgnąć i na dodatek
    zinterpretować. No więc, mają się nijak, więc przestań już ściemniać.
    Dziecku można pokazać kartkę z kropkami do połączenia. Połączy i wyjdzie
    dajmy na to kotek. Spróbuj połączyć te kropki dla dorosłych, chyba już
    dorosłeś, nie?

    --
    Jacek

  • 63. Data: 2023-03-07 20:36:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 20:25, Jacek pisze:

> [...]
    > optima, kryzysy wulkaniczne, małe epoki lodowcowe do krzywej wzrostu
    > stężenia CO2. I do wzrostu poziomu oceanu.

    Misiu - ale ja nie o tym, tylko pytałeś się o ocieplenie w
    średniowieczu, to ci je podałem.

    Co do CO2 to nawet mi się nie chce dyskutować - nie jestem denalistą i
    nie zaprzeczam że mamy jakoś wpływ na klimat - kwestia tego jak znaczący
    (i jak znaczące w tym wszystkim jest że się przesiądę z gazowozu na
    węglowóz). Ale ja nie o tym.

    Ale jak już jesteśmy przy temacie sprzężeń - to może ty wiesz. Skoro
    notuje się spadki temeratury (w ujęciu klimatycznym a nie pogody) to
    znaczy że muszą istnieć jakieś sprzężenia ujemne - jakie?

> [...]
    > Dziecku można pokazać kartkę z kropkami do połączenia. Połączy i wyjdzie
    > dajmy na to kotek. Spróbuj połączyć te kropki dla dorosłych, chyba już

    Skąd ty wogóle wiesz co ja myślę, skoro nic na ten temat od kilku lat
    nie pisałem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2023-03-07 20:47:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.03.2023 o 07:40, Cavallino pisze:

    > Rower to też lepszy pomysł, ale ja tam bym wolał żeby ludziska
    > przesiedli się do pks, a nie samochodów i nie zajmowali bez potrzeby
    > jezdni i ładowarek.

    Ty też czy tylko ci inni mają się przesiąść na PKSy?

  • 65. Data: 2023-03-07 20:59:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 20:47, nadir pisze:

    > Ty też czy tylko ci inni mają się przesiąść na PKSy?

    Przecież wyraźnie napisał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2023-03-07 21:16:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-03-06 o 15:34, io pisze:
> [...]
    -sadza-o-zakazie-rejestracji-aut-spalinowych-odpowie
    dz-jest-jasna

    > Przed kim albo czym? Chyba nie najeźdzcą. My już dawno zostaliśmy
    > najechani mentalnie. Każda rozmowa o pracę odbywa się w chociaż części
    > po angielsku. Nie to, że mamy tutaj uniwersalny język, którym się
    > wszędzie posługujemy. Wręcz przeciwnie, na ulicach ciągle jest język
    > lokalny. Ale jesteśmy zależni od innych narodów z którymi porozumiewamy
    > się w uniwersalnym języku. Granice których nieprzekraczanie może nas
    > interesować to nasze zdrowie. I np to by nie było pasożytów na drodze.

    Chciałbyś, aby Twoje dzieci musiały sie uczyć rosyjskiego? Bo to nam
    grozi. Nie jakieś górnolotne pipeprzenie - fizyczna agresja i
    sprowadzenie nas do warunków, w jakich żyje większość Rosjan. Wtedy nie
    będzie filozofowania, jakim autem jeździć, ale jak przeżyć...
    T.

  • 67. Data: 2023-03-07 21:43:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.03.2023 o 20:59, Shrek pisze:

    > Przecież wyraźnie napisał.

    Wolę dopytać, bo może wolne przestrzenie na drogach i pod ładowarkami
    koją jego oczy?

  • 68. Data: 2023-03-07 21:55:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 21:43, nadir pisze:

    > Wolę dopytać, bo może wolne przestrzenie na drogach i pod ładowarkami
    >  koją jego oczy?

    Wcześniej pisał - "Ja jestem za tym, żeby biedota nie śmieciła sobą na
    drogach."

    To taki elektrokuc na wzór korwina - coś jak gimnazjaliści co uważają,
    że to oni będą muskami jak tylko skończą gimbazę i będą wyzyskiwać innych;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2023-03-07 22:13:09
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 07.03.2023 o 21:16, T. pisze:
    -sadza-o-zakazie-rejestracji-aut-spalinowych-odpowie
    dz-jest-jasna

    > Chciałbyś, aby Twoje dzieci musiały sie uczyć rosyjskiego?

    A co za różnica jakiego języka będą się uczyły.

    > Bo to nam
    > grozi.

    Nam czy im? I w jakim sensie "grozi"?

    > Nie jakieś górnolotne pipeprzenie - fizyczna agresja i
    > sprowadzenie nas do warunków, w jakich żyje większość Rosjan. Wtedy nie
    > będzie filozofowania, jakim autem jeździć, ale jak przeżyć...

    Grozi nam, jako narodowi, wyginięcie nie tylko z powodu spalin.

  • 70. Data: 2023-03-07 22:17:56
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 07.03.2023 o 12:31, cef pisze:

    >  W rzece nie, bo rzeka jest sezonowa,
    > poza tym niesie ryzyko, że woda jest zasyfiona
    > odpadem z przemysłu a po trzecie baseny
    > muszą zarabiać. Można ewentualnie biegać,
    > ale tylko w odpowiednich markowych butach
    > na które ma się zezwolenie od ministra.

    Więc właśnie, oni to robią dla naszego dobra. Chrońmy je!