    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 3/4 hejterów
    Date: Sun, 12 Mar 2023 09:08:08 +0100
    <640610f1$0$9604$65785112@news.neostrada.pl> <tu573c$5ur$2@dont-email.me>
    <64064370$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu5ggq$1okm$1@dont-email.me>
    <64064867$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu6paj$aejg$1@dont-email.me>
    <6407018d$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    <tujv3u$lka$4$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <tuk00f$r1s$7$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 12.03.2023 o 08:46, Shrek pisze:

    > Z tym że tu mamy korelację i naukowy mechanizm.

    no tak, dlatego napisałem że w tym konkretnym przypadku rzeczywiście wystarczy
    popatrzeć na
    "wykres [udziału] CO2 w powietrzu i wykres [mierzonej wtedy] temperatury" żeby
    zauważyć
    wysoką
    korelację i przypisać przyczynowość na podstawie obecnej wiedzy

    ale te mechanizmy są niesamowicie złożone, powiązane i potrafią na siebie kaskadowo
    wpływać (albedo i pokrycie lodem, temperatura i zametanowana, gnijąca wieczna
    zmarzlina,
    temperatura, co2 i plankton, itd. itp.) więc tak samo jak nie można sobie 'na
    chłopski
    rozum' dorysować kreski wykresu na 100 lat do przodu, tak samo sam ich zbliżony
    kształt to
    za mało żeby się na tym opierać w olbrzymiej większości przypadków

    z mojej strony to nie była polemika, tylko delikatne doprecyzowanie