  • Data: 2023-03-12 16:19:04
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.03.2023 o 15:18, Myjk pisze:
    > Sprawne instalacje? Bardzo śmieszne. 100% instalacji
    > w naszym pięknym kraju ma przewymiarowane kotły 2-6x.
    >
    > Znowu, bardzo śmieszne. Takie sprawności kotły retortowe nie mają nawet w
    > laboratorium, a co dopiero w domu, szczególnie jak są 2-6x przewymiarowane,
    > bo parę(naście) lat temu przy doborze były przewymiarowane a potem jeszcze
    > dom został ocieplony a smok ze swoją mocą pozostał.

    pewnie, i gdzie się te ciepło podziewa jeżeli kotłownia jest w bryle budynku, a
    założony w
    czopuchu termometr za dwie dychy pokazuje do 150 stopni?

    > Główną kwestią tutaj, tak samo jak w przyapdku ICE vs BEV nie jest kwestia
    > CO2, tylko niskiej, trującej emisji. Czyli jak zwykle podchodzisz do tematu
    > od dupy strony.

    nie, po prostu kiedy wątek zboczył na ocieplenie klimatu to pytam o ocieplenie
    klimatu a
    nie tlenki azotu czy sadzę

    to że są inne powody - o ile ktoś jeździ w mieście czy pali w mieście - nie znaczy że
    punktu widzenia emisji co2 jest sens

    > Co więcej, węgla pod strzechy nie mamy swojego

    co?
    węgla nie mamy tylko dlatego że przy tanim ruskim imporcie nie opłacało się go
    przetwarzać
    tylko niemal cały jechał prosto w energetykę i na eksport, w zeszłym roku okazało
    się, że
    jednak się da, a losk kopalń jednak nie jest przesądzony:

    https://www.tysol.pl/a100600-za-bezsensowna-fanaberi
    e-obroncow-klimatu-w-ue-polsce-pewnie-przyjdzie-drog
    o-zaplacic
    https://www.wnp.pl/gornictwo/unia-w-koncu-zgodzi-sie
    -na-pomoc-dla-gornictwa-padla-wstepna-data,686576.ht
    ml

    > podobnie
    > jak nie mamy wystarczającej ilości własnego pelletu, za to na prąd mamy
    > 100% własnego, krajowego, węgla. Do tego jest OZE.

    > Może kiedyś, gdy się postarasz być bardziej rzetelny,
    > mniej manipulując założeniami i zaczniesz wcześniej myśleć.

    bo napisałem 3 zamiast twojego indywidualnego 3,5??

    > Najpierw byś, znowu, musiał uwzględnić że samochód z LPG jest sensowny
    > tylko dlatego że LPG to ODPAD z wydobycia gazu ziemnego, i zastanowić się
    > co by było gdyby wszyscy zachcieli się na LPG przesiąść.

    czyli ja w moim pytaniu muszę założyć że wszyscy będą się chcieli przesiąść na lpg,
    bo
    tak, a ty w swoim argumencie nie musisz założyć, że nie mamy sieci przesyłowej
    dostosowanej do elektryków, rozumiem

    i to ja manipuluję założeniami pytając czy jest jakikolwiek sens z punktu widzenia
    ocieplenia na likwidację istniejących ice, bo o ekonomicznym nawet nie wspominam

    jak to jeden z grupowiczów ma w sygnaturce:

    "zdrowia życzę" i eot