  • Data: 2023-03-12 20:07:51
    Temat: Re: 3/4 hejterów
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 12 Mar 2023 16:19:04 +0100, m4rkiz

    > pewnie, i gdzie się te ciepło podziewa jeżeli kotłownia jest w bryle budynku,
    > a założony w czopuchu termometr za dwie dychy pokazuje do 150 stopni?

    Podziewa się właśnie kominie. Literalnie, napisz jaki masz kocioł, jakiej
    mocy, jakie paliwo spalasz, ile tego idzie w sezonie, do pełni szczęśćia
    napisz jaki masz dom, powierzchnię i ocieplenie przegród, to przeliczymy tę
    twoją sprawność.

    > nie, po prostu kiedy wątek zboczył na ocieplenie klimatu
    > to pytam o ocieplenie klimatu a nie tlenki azotu czy sadzę

    Naucz się czytać ze zrozumieniem, mój komentarz
    odnosił się właśnie wprost przeciwnie do klimatu.

    > to że są inne powody - o ile ktoś jeździ w mieście czy pali w mieście
    > - nie znaczy że z punktu widzenia emisji co2 jest sens

    Właśnie że są inne powody, znacznie bardziej istotne.

    > co?
    > węgla nie mamy tylko dlatego że przy tanim ruskim imporcie nie opłacało się go
    przetwarzać
    > tylko niemal cały jechał prosto w energetykę i na eksport, w zeszłym roku okazało
    się, że
    > jednak się da, a losk kopalń jednak nie jest przesądzony:

    Bzdury wypisujesz. Jechał w enegetykę, bo to jest węgiel który nadaje się
    tylko do energetyki, a nie pod strzechy. Ten który się nadaje, jest
    głęboko, wydobycie jest niebezpieczne, siłą rzeczy jest piekielnie drogi.

    Oczywiście można go wydobywać, ale czy zapłacisz za tonę 1500-3000 zł,
    i jeszcze poniesiesz konsekwencje kolejnych katastrof?

    > https://www.tysol.pl/a100600-za-bezsensowna-fanaberi
    e-obroncow-klimatu-w-ue-polsce-pewnie-przyjdzie-drog
    o-zaplacic

    Przy takim "rzetelnym" tytule nawet nie podchodzę do czytania.

    > https://www.wnp.pl/gornictwo/unia-w-koncu-zgodzi-sie
    -na-pomoc-dla-gornictwa-padla-wstepna-data,686576.ht
    ml

    Niestety nie przeczytam, bo artykuł jest płatny.

    > bo napisałem 3 zamiast twojego indywidualnego 3,5??

    Bo napisałeś 85% sprawności dla kotłów stałopalnych, co jest wartością
    utopijną, no a potem jeszcze dodatkowo zaniżyłeś sprawność PC, bo tak ci
    lepiej pasowało do tezy. W nowym domu moja gruntowa pompa ciepła (żeby nie
    było, zrobiłem ją w cenie powietrznej) ma COP 5, więc i tak byłem dla
    ciebie delikatny.

    > czyli ja w moim pytaniu muszę założyć że wszyscy będą się chcieli przesiąść na lpg,

    > bo tak, a ty w swoim argumencie nie musisz założyć, że nie mamy sieci przesyłowej
    > dostosowanej do elektryków, rozumiem

    Tak w końcu będzie. Prądu od lat cyklicznie produkujemy więcej czy ci się
    to podoba czy nie, i będziemy go produkować więcej. Zaś więcej LPG nie
    wyprodukujesz, bo to tylko ODPAD, w ograniczonej ilości, dokładnie tak jak
    ekogroszek i pellet. Jak to zrozumiesz, to wróć.

    > i to ja manipuluję założeniami pytając czy jest jakikolwiek sens z punktu widzenia
    > ocieplenia na likwidację istniejących ice, bo o ekonomicznym nawet nie wspominam

    Tak właśnie manipulujesz.

    > jak to jeden z grupowiczów ma w sygnaturce:
    > "zdrowia życzę" i eot

    Typowe.

    --
    Pozdor