-
41. Data: 2010-02-18 18:45:06
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
KJ Siła Słów pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> Tam jest podobno hydrauliczny napinacz paska rozrządu - niskie
>> ciśnienie oleju może spowodować niski naciąg paska.
>
> Ale o ile dobrze pamietam jemu obrocilo na walke zebatke napedzana
> posrednio od drugiego walka (ktory to dopiero byl napedzany z walu
> glownego silnika) to by raczej wskazywalo ze pasek rozrzadu sie nie
> posliznal.
Nie wiem jak osadzona jest ta zębatka.
Jeżeli jest tylko przykręcona, to była zapewne przykręcona za słabo.
Jeżeli nałożona na jakiś wielowypust, to coś się musiało połamać.
-
42. Data: 2010-02-18 18:47:15
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
> Ale o ile dobrze pamietam jemu obrocilo na walke zebatke napedzana
> posrednio od drugiego walka (ktory to dopiero byl napedzany z walu
> glownego silnika) to by raczej wskazywalo ze pasek rozrzadu sie nie
> posliznal.
>
> czy zle pamietam ?
lancuch.
ogolnie kolizja moglaby spowodowac szarpanie walkami rozrzadu a ona moglaby
powstac przy poluzowaniu sie dolnego kola zebatego
-
43. Data: 2010-02-18 18:52:37
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości
news:hljgn0$b5o$2@atlantis.news.neostrada.pl...
> Michał Gut pisze:
>>nie tlumaczy to natomiast w jaki sposob przekrecily sie zebatki na walkach
>>(nie ma klinow).
>
> Skoro zebatka obrocila sie na walku to chyba troche strach dalej uzytkowac
> taki walek ?
prawde mowiac to cholera wie.... nie mam pewnosci ze sie na nim obrocily,
choc to najbardziej prawdopodobne.
zeby to ustawic to rozkrewcal i skrecal to ponownie wiec powinno byc jak
nowka...
-
44. Data: 2010-02-18 19:10:58
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
Michał Gut pisze:
>> Przy niskiej temperaturze olej jest gesty. Powoduje to ze nawet kiepska
>> pompa albo duze luzy na panewkach nie powoduja zbytniego spadku cisnienia
>
> ale dowcip polega na tym ze na rozgrzanym silniku - nawet jak stal kilka
> godzin kontrolka gasnie prawie natychmiast
>
>
10w40 przy -28 to raczej jest jedyny powód.
-
45. Data: 2010-02-18 19:24:54
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 18:35, KJ Siła Słów wrote:
>
> cicho sza, V"wiecej" jest w planach.
>
To wlasnie jest sluszna droga :)
-
46. Data: 2010-02-18 20:29:18
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>> poza tym często jest tak, że nominalne ciśnienie na biegu jałowym jest
>> np 1,5 bara, max 4...5 barów, a czujnik załącza się poniżej 0,5 bara
>
> W jakich silnikach, u jakich producentow?
np. Opel, motor np X16SZR,
brat
-
47. Data: 2010-02-19 07:11:28
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: Karolek <d...@o...pl>
peter pisze:
>> I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki
>> rozrzadu (przebieg 100kkm):>
>
> tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki doprowadzajace
> olej ? w jednym z naprawianych przypadkow te rurki sie wykrecaly, a
> niektore nawet same zrywaly gwint (pewnie od poluzowania i wibracji)
Nie, po prostu zle zaprojektowany uklad smarowania.
Rurki tam sa ale od natrysku oleju na denko tloka.
--
Karolek
-
48. Data: 2010-02-19 07:28:47
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
peter pisze:
>> Przy mocno zuzytych panewkach silnik ma spory przebieg, wiec albo
>> nalezy zezlomowac auto, albo wymienic panewki, zrobic szlif walu,
>> cylindrow, wymienic panewki, pierscienie/tloki etc.
>> Przy mocno zuzytych panewkach, cisnienie ma prawo byc niskie.
>
> kolejny teoretyk ....
> czyli wg ciebie cisnienie w nowym silniku na wszystkich panewkach jest
> identyczne?
Przy tak krotkim ukladzie i duzym nadmiarem mocy pompy: tak,
_praktycznie_ wszedzie jest takie same w sprawnym silniku.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
49. Data: 2010-02-19 07:30:17
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Karolek pisze:
> peter pisze:
>>> I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki
>>> rozrzadu (przebieg 100kkm):>
>>
>> tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki
>> doprowadzajace olej ? w jednym z naprawianych przypadkow te rurki sie
>> wykrecaly, a niektore nawet same zrywaly gwint (pewnie od poluzowania
>> i wibracji)
>
> Nie, po prostu zle zaprojektowany uklad smarowania.
> Rurki tam sa ale od natrysku oleju na denko tloka.
A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
50. Data: 2010-02-19 08:12:05
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
>
> 10w40 przy -28 to raczej jest jedyny powód.
no niby do -30 zakres pracy ale drugie punto stare 1.2mpi dzialajace na tym
samym oleju zapieprzalo jak wsciekle