  • 51. Data: 2010-02-19 08:13:16
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina3
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.

    nie wiedzialem ze olej sie tam leje ale jak juz to ja widze jedyna mozliwosc
    w chlodzeniu tloka

  • 52. Data: 2010-02-19 08:48:09
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Przy tak krotkim ukladzie i duzym nadmiarem mocy pompy: tak,
    > _praktycznie_ wszedzie jest takie same w sprawnym silniku.

    masz jakies wsparcie? bo ja mam.

  • 53. Data: 2010-02-19 08:49:10
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Przy tak krotkim ukladzie i duzym nadmiarem mocy pompy: tak, _praktycznie_
    > wszedzie jest takie same w sprawnym silniku.

    nie widze zwiazku mocy pompy z wartoscia cisnienia w poszczegolnych
    miejscach.

  • 54. Data: 2010-02-19 09:22:18
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Michał Gut wrote:

    > no niby do -30 zakres pracy ale drugie punto stare 1.2mpi dzialajace
    > na tym samym oleju zapieprzalo jak wsciekle

    W benzynowcach to olej robi sie coraz rzadszy w zwiazku z rozcienczaniem go
    przez paliwo , a czy sadza w dieslach tez tak wplywa na olej, hmmm watpie
    a -30 to chyba temperatura gdy z oleju robi sie cialo stale :) BTW np dla
    mojego silnika w galaxy ford zaleca do eksploatacji w temp -20 do ponad 40
    st. c olej 10W40 sa tez alternatywne:
    od ponizej -20 do 40 celciusow syntetyk 5W40 i od -15 do ponad 40 st. c
    15W40 . Oleje produkowane sa wg . norm wiec nalezaloby sprawdzic co zaleca
    fiat
    (bo to on ten silnik zaprojektowal)dla tego silnika a nie co twierdza
    producenci olejow.

  • 55. Data: 2010-02-19 09:25:16
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    peter wrote:

    > nie wiem. pogooglaj

    Zlikwidowal - przestal je produkowac :)

  • 56. Data: 2010-02-19 09:28:19
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Tam jest podobno hydrauliczny napinacz paska rozrządu - niskie ciśnienie
    > oleju może spowodować niski naciąg paska.

    Ku chwale ojczyzny jest, ale łańcucha.

    Pozdrawiam !!

  • 57. Data: 2010-02-19 09:31:16
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    peter pisze:

    > nie widze zwiazku mocy pompy z wartoscia cisnienia w poszczegolnych
    > miejscach.

    Moze dlatego, ze uklad jest stratny?

    MarcinJM

  • 58. Data: 2010-02-19 09:31:30
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Michał Gut pisze:

    > nie wiedzialem ze olej sie tam leje ale jak juz to ja widze jedyna mozliwosc
    > w chlodzeniu tloka

    I tak też napewno jest.

    Pozdrawiam !!

  • 59. Data: 2010-02-19 10:52:48
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > watpie
    > a -30 to chyba temperatura gdy z oleju robi sie cialo stale :) BTW np dla
    cialo stale sie nie robi ale jest gesty jak cholera

> [...]
    > fiat
    > (bo to on ten silnik zaprojektowal)dla tego silnika a nie co twierdza

    5w40 selenii

    zalany mam teraz 5w50 mobila a moze sprobowac na jeszcze rzadszym 0w40 elfa
    ? pamietam ze w starym silniku olej ten znikal momentalnie natomiast rozruch
    w dowolnej temperaturze byl bezproblemowy

  • 60. Data: 2010-02-19 11:10:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 07:30:17 +0100, MarcinJM wrote:
> [...]

    Ale tych chyba nie widac po zdjeciu pokrywy zaworow :-)
    Natomiast natrysk na walek jest stosowany.

    >A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.

    niektore sa czyscioszki i lubia sie kapac w oleju :-)

    J.