-
51. Data: 2010-02-19 08:13:16
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina3
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
> A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.
nie wiedzialem ze olej sie tam leje ale jak juz to ja widze jedyna mozliwosc
w chlodzeniu tloka
-
52. Data: 2010-02-19 08:48:09
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> Przy tak krotkim ukladzie i duzym nadmiarem mocy pompy: tak,
> _praktycznie_ wszedzie jest takie same w sprawnym silniku.
masz jakies wsparcie? bo ja mam.
-
53. Data: 2010-02-19 08:49:10
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> Przy tak krotkim ukladzie i duzym nadmiarem mocy pompy: tak, _praktycznie_
> wszedzie jest takie same w sprawnym silniku.
nie widze zwiazku mocy pompy z wartoscia cisnienia w poszczegolnych
miejscach.
-
54. Data: 2010-02-19 09:22:18
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: "Przemek" <p...@d...pl>
Michał Gut wrote:
>> 10w40 przy -28 to raczej jest jedyny powód.
>
> no niby do -30 zakres pracy ale drugie punto stare 1.2mpi dzialajace
> na tym samym oleju zapieprzalo jak wsciekle
W benzynowcach to olej robi sie coraz rzadszy w zwiazku z rozcienczaniem go
przez paliwo , a czy sadza w dieslach tez tak wplywa na olej, hmmm watpie
a -30 to chyba temperatura gdy z oleju robi sie cialo stale :) BTW np dla
mojego silnika w galaxy ford zaleca do eksploatacji w temp -20 do ponad 40
st. c olej 10W40 sa tez alternatywne:
od ponizej -20 do 40 celciusow syntetyk 5W40 i od -15 do ponad 40 st. c
15W40 . Oleje produkowane sa wg . norm wiec nalezaloby sprawdzic co zaleca
fiat
(bo to on ten silnik zaprojektowal)dla tego silnika a nie co twierdza
producenci olejow.
-
55. Data: 2010-02-19 09:25:16
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina3
Od: "Przemek" <p...@d...pl>
peter wrote:
>> Byly jakies naprawy gwarancyjne? Fiat likwidowal ten problem?
>
> nie wiem. pogooglaj
Zlikwidowal - przestal je produkowac :)
-
56. Data: 2010-02-19 09:28:19
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Tomasz Pyra pisze:
> Tam jest podobno hydrauliczny napinacz paska rozrządu - niskie ciśnienie
> oleju może spowodować niski naciąg paska.
Ku chwale ojczyzny jest, ale łańcucha.
Pozdrawiam !!
-
57. Data: 2010-02-19 09:31:16
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
peter pisze:
>> Przy tak krotkim ukladzie i duzym nadmiarem mocy pompy: tak,
>> _praktycznie_ wszedzie jest takie same w sprawnym silniku.
>
> nie widze zwiazku mocy pompy z wartoscia cisnienia w poszczegolnych
> miejscach.
Moze dlatego, ze uklad jest stratny?
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
58. Data: 2010-02-19 09:31:30
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina3
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Michał Gut pisze:
>> A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.
>
> nie wiedzialem ze olej sie tam leje ale jak juz to ja widze jedyna mozliwosc
> w chlodzeniu tloka
>
>
I tak też napewno jest.
Pozdrawiam !!
-
59. Data: 2010-02-19 10:52:48
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
> W benzynowcach to olej robi sie coraz rzadszy w zwiazku z rozcienczaniem
> go przez paliwo , a czy sadza w dieslach tez tak wplywa na olej, hmmm
> watpie
> a -30 to chyba temperatura gdy z oleju robi sie cialo stale :) BTW np dla
cialo stale sie nie robi ale jest gesty jak cholera
> mojego silnika w galaxy ford zaleca do eksploatacji w temp -20 do ponad 40
> st. c olej 10W40 sa tez alternatywne:
> od ponizej -20 do 40 celciusow syntetyk 5W40 i od -15 do ponad 40 st. c
> 15W40 . Oleje produkowane sa wg . norm wiec nalezaloby sprawdzic co zaleca
> fiat
> (bo to on ten silnik zaprojektowal)dla tego silnika a nie co twierdza
> producenci olejow.
5w40 selenii
zalany mam teraz 5w50 mobila a moze sprobowac na jeszcze rzadszym 0w40 elfa
? pamietam ze w starym silniku olej ten znikal momentalnie natomiast rozruch
w dowolnej temperaturze byl bezproblemowy
-
60. Data: 2010-02-19 11:10:32
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 19 Feb 2010 07:30:17 +0100, MarcinJM wrote:
>Karolek pisze:
>>> tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki
>>> doprowadzajace olej ? w jednym z naprawianych przypadkow te rurki sie
>>> wykrecaly, a niektore nawet same zrywaly gwint (pewnie od poluzowania
>>> i wibracji)
>> Nie, po prostu zle zaprojektowany uklad smarowania.
>> Rurki tam sa ale od natrysku oleju na denko tloka.
Ale tych chyba nie widac po zdjeciu pokrywy zaworow :-)
Natomiast natrysk na walek jest stosowany.
>A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.
niektore sa czyscioszki i lubia sie kapac w oleju :-)
J.