eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › -27,8, rozrzad - finał
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 75

  • 41. Data: 2010-02-18 18:45:06
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    KJ Siła Słów pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Tam jest podobno hydrauliczny napinacz paska rozrządu - niskie
    >> ciśnienie oleju może spowodować niski naciąg paska.
    >
    > Ale o ile dobrze pamietam jemu obrocilo na walke zebatke napedzana
    > posrednio od drugiego walka (ktory to dopiero byl napedzany z walu
    > glownego silnika) to by raczej wskazywalo ze pasek rozrzadu sie nie
    > posliznal.

    Nie wiem jak osadzona jest ta zębatka.
    Jeżeli jest tylko przykręcona, to była zapewne przykręcona za słabo.
    Jeżeli nałożona na jakiś wielowypust, to coś się musiało połamać.


  • 42. Data: 2010-02-18 18:47:15
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Ale o ile dobrze pamietam jemu obrocilo na walke zebatke napedzana
    > posrednio od drugiego walka (ktory to dopiero byl napedzany z walu
    > glownego silnika) to by raczej wskazywalo ze pasek rozrzadu sie nie
    > posliznal.
    >
    > czy zle pamietam ?

    lancuch.

    ogolnie kolizja moglaby spowodowac szarpanie walkami rozrzadu a ona moglaby
    powstac przy poluzowaniu sie dolnego kola zebatego



  • 43. Data: 2010-02-18 18:52:37
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>


    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości
    news:hljgn0$b5o$2@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Michał Gut pisze:
    >>nie tlumaczy to natomiast w jaki sposob przekrecily sie zebatki na walkach
    >>(nie ma klinow).
    >
    > Skoro zebatka obrocila sie na walku to chyba troche strach dalej uzytkowac
    > taki walek ?

    prawde mowiac to cholera wie.... nie mam pewnosci ze sie na nim obrocily,
    choc to najbardziej prawdopodobne.

    zeby to ustawic to rozkrewcal i skrecal to ponownie wiec powinno byc jak
    nowka...



  • 44. Data: 2010-02-18 19:10:58
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Michał Gut pisze:
    >> Przy niskiej temperaturze olej jest gesty. Powoduje to ze nawet kiepska
    >> pompa albo duze luzy na panewkach nie powoduja zbytniego spadku cisnienia
    >
    > ale dowcip polega na tym ze na rozgrzanym silniku - nawet jak stal kilka
    > godzin kontrolka gasnie prawie natychmiast
    >
    >

    10w40 przy -28 to raczej jest jedyny powód.


  • 45. Data: 2010-02-18 19:24:54
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-02-18 18:35, KJ Siła Słów wrote:
    >
    > cicho sza, V"wiecej" jest w planach.
    >
    To wlasnie jest sluszna droga :)


  • 46. Data: 2010-02-18 20:29:18
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    >> poza tym często jest tak, że nominalne ciśnienie na biegu jałowym jest
    >> np 1,5 bara, max 4...5 barów, a czujnik załącza się poniżej 0,5 bara
    >
    > W jakich silnikach, u jakich producentow?

    np. Opel, motor np X16SZR,
    brat


  • 47. Data: 2010-02-19 07:11:28
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    peter pisze:
    >> I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki
    >> rozrzadu (przebieg 100kkm):>
    >
    > tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki doprowadzajace
    > olej ? w jednym z naprawianych przypadkow te rurki sie wykrecaly, a
    > niektore nawet same zrywaly gwint (pewnie od poluzowania i wibracji)

    Nie, po prostu zle zaprojektowany uklad smarowania.
    Rurki tam sa ale od natrysku oleju na denko tloka.

    --
    Karolek


  • 48. Data: 2010-02-19 07:28:47
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    peter pisze:
    >> Przy mocno zuzytych panewkach silnik ma spory przebieg, wiec albo
    >> nalezy zezlomowac auto, albo wymienic panewki, zrobic szlif walu,
    >> cylindrow, wymienic panewki, pierscienie/tloki etc.
    >> Przy mocno zuzytych panewkach, cisnienie ma prawo byc niskie.
    >
    > kolejny teoretyk ....
    > czyli wg ciebie cisnienie w nowym silniku na wszystkich panewkach jest
    > identyczne?

    Przy tak krotkim ukladzie i duzym nadmiarem mocy pompy: tak,
    _praktycznie_ wszedzie jest takie same w sprawnym silniku.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM


  • 49. Data: 2010-02-19 07:30:17
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Karolek pisze:
    > peter pisze:
    >>> I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki
    >>> rozrzadu (przebieg 100kkm):>
    >>
    >> tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki
    >> doprowadzajace olej ? w jednym z naprawianych przypadkow te rurki sie
    >> wykrecaly, a niektore nawet same zrywaly gwint (pewnie od poluzowania
    >> i wibracji)
    >
    > Nie, po prostu zle zaprojektowany uklad smarowania.
    > Rurki tam sa ale od natrysku oleju na denko tloka.

    A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM


  • 50. Data: 2010-02-19 08:12:05
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    >
    > 10w40 przy -28 to raczej jest jedyny powód.

    no niby do -30 zakres pracy ale drugie punto stare 1.2mpi dzialajace na tym
    samym oleju zapieprzalo jak wsciekle


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: