  • 61. Data: 2010-02-19 19:57:46
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    Some day 2010-02-18 13:34, some human being called *Michał Gut* claimed...
    > odebralem wczoraj samochod i jezdzi.
    >
    > /ciach/
    >
    > podsumowujac wiem ze nic nie wiem. pewnych dowodow ani tez pewnej tezy nie
    > mam - mam za to lzejsza kieszen o prawie 2 kola no i dzialajacy samochod....
    > zagadka wiec nierozwiazana do konca....
    >
    > dziekuje wszystkim za pomoc i podpowiedzi udzielone w ppoprzednich watkach

    2 koła to i tak nieźle w porównaniu do wymiany silnika, czy jego generalnej
    naprawy.

    ps. będziesz teraz zalewał olej 5w50? Myślisz, że jego lepkość też się
    przyczyniła do awarii? Pytam, bo sam mam ropniaka CR od fiata i od 2 lat
    zalewam go olejem 10w40..

    Pozdrawiam,
    --
    |____ UDVIGUS greetz you! me_gg: 783307 me_mail: ludvigus AT op DOT pl

  • 62. Data: 2010-02-19 20:11:09
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    MarcinJM pisze:

    > A do czego denkowi tloka olej? Z ciekawosci pytam.

    Chlodzenie.
    Chyba najczesciej stosowane w silnikach z turbosprezrka, ale jak widac
    nie tylko :>

    --
    Karolek

  • 63. Data: 2010-02-19 20:20:17
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Karolek pisze:

    > Chlodzenie.
    > Chyba najczesciej stosowane w silnikach z turbosprezrka, ale jak widac
    > nie tylko :>

    Od gory? jestes pewien? :)

    MarcinJM

  • 64. Data: 2010-02-19 20:24:27
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-19 20:20, MarcinJM pisze:

    > Od gory? jestes pewien? :)

    Od góry to tylko rozbryzgowe smarowanie krzywek wałków.

    Najfajniej smarowanie wałka było rozwiązane w silniku dolnozaworowym w
    Warszawie - w korbowodach w odpowiednim miejscu była dziurka i jak korba
    była odpowiednio ustawiona to wtedy był sik oleju na wałek :) krzywki
    oczywiście, panewki wałka były jak najbardziej obiegowo smarowane.

    Pozdrawiam !!

  • 65. Data: 2010-02-19 22:29:34
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Od gory? jestes pewien? :)

    A kto napisal, ze od gory?

    --
    Karolek

  • 66. Data: 2010-02-20 07:03:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Karolek pisze:

    > A kto napisal, ze od gory?

    Ty. Chyba, ze jakos automagicznie masz pokrywe zaworow gdzies obok miski
    olejowej.

    peter:
    "tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki
    doprowadzajace olej"

    Twoja odpowiedz:

  • 67. Data: 2010-02-20 08:55:07
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Ty. Chyba, ze jakos automagicznie masz pokrywe zaworow gdzies obok miski
    > olejowej.

    Chyba jednak nie.

> [...]
    > doprowadzajace olej"
    >
    > Twoja odpowiedz:
    > "Rurki tam sa ale od natrysku oleju na denko tloka."

    A wczesniejsze zdanie to czemu wycial? (chyba wyraznie tam zaprzeczylem)
    Bo to co zacytowales tyczylo sie rurek, a nie ze sa pod pokrywa zaworow.

    --
    Karolek

  • 68. Data: 2010-02-20 15:37:37
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Michał Gut wrote:

    > 5w40 selenii
    >
    > zalany mam teraz 5w50 mobila a moze sprobowac na jeszcze rzadszym
    > 0w40 elfa ? pamietam ze w starym silniku olej ten znikal momentalnie
    > natomiast rozruch w dowolnej temperaturze byl bezproblemowy

    Niema co przesadzac tez w druga strone bo bedziesz wlasnie stale dolewal -
    zostalbym przy tym 5w40 ,
    bo inaczej w lato moga pojawic sie problemy w druga strone tzn z utrzymaniem
    cisnienia oleju i smarowaniem

  • 69. Data: 2010-02-20 15:56:22
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Czarek Daniluk pisze:
> [...]
    > była odpowiednio ustawiona to wtedy był sik oleju na wałek :) krzywki
    > oczywiście, panewki wałka były jak najbardziej obiegowo smarowane.

    Teraz tez sie tak robi, tylko sik na denko tloka :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 70. Data: 2010-02-20 18:13:57
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Karolek pisze:

> [...]
    > Bo to co zacytowales tyczylo sie rurek, a nie ze sa pod pokrywa zaworow.

    "Nie, po prostu zle zaprojektowany uklad smarowania. "
    No, zarzeczyles wyraznie, tylko nie wiadomo czego to zaprzeczenie ma
    dotyczyc"

    "Rurki TAM sa (..)"

    I nigdzie nie bylo mowy o kiszkach silnika tylko "po zdjeciu pokrywy
    zaworow widac tam jakies rurki". Napisales, ze TAM sa od natrysku oliwy
    na denko tloka.

    Mozliwe, ze nie rozumiem slowa pisanego. Wybacz

    MarcinJM