-
21. Data: 2010-02-18 16:18:59
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: "Icek" <i...@d...pl>
> pompa byla moim problemem duzo wczesniej. przy mrozie ok -10 kontrolka
> cisnienia oleju gasla bardzo dlugo.
> teraz w sumie tez jakos blyskawicznie nie gasnie przy uruchamianiu
silnika.
moze kontrolka byla zepsuta?
Przy niskiej temperaturze olej jest gesty. Powoduje to ze nawet kiepska
pompa albo duze luzy na panewkach nie powoduja zbytniego spadku cisnienia
Icek
-
22. Data: 2010-02-18 16:32:37
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 16:01, peter wrote:
>
> przyklad pierwszy z brzegu to opel 23dtr. czujnik kontrolki jest zaraz
> przy pompie oleju. przy mocno zuzytych panewkach na ostatniej panewce
> bedzie nizsze cisnienie niz na pierwszej, nie mowiac juz o cisnieniu na
> walku rozrzadu.
Przy mocno zuzytych panewkach silnik ma spory przebieg, wiec albo nalezy
zezlomowac auto, albo wymienic panewki, zrobic szlif walu, cylindrow,
wymienic panewki, pierscienie/tloki etc.
Przy mocno zuzytych panewkach, cisnienie ma prawo byc niskie.
-
23. Data: 2010-02-18 16:37:20
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> Przy mocno zuzytych panewkach silnik ma spory przebieg, wiec albo nalezy
> zezlomowac auto, albo wymienic panewki, zrobic szlif walu, cylindrow,
> wymienic panewki, pierscienie/tloki etc.
> Przy mocno zuzytych panewkach, cisnienie ma prawo byc niskie.
kolejny teoretyk ....
czyli wg ciebie cisnienie w nowym silniku na wszystkich panewkach jest
identyczne?
-
24. Data: 2010-02-18 16:46:38
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: Karolek <d...@o...pl>
peter pisze:
>> Czujnik to nie wiem, ale popularny 1.6 16 V Fiata z roku 97 mial
>> wezsza magistrale prowadzaca olej do rozrzadu na ktorys z cylindrow,
>> ktory nie pamietam. Plus zapedy uzytkowniczki auta zeby omijac
>> pierwszy bieg. Efekt - wytarcie krzywek walka rozrzadu przy
>> przebiegu niecalych 90 kkm (regularnie zmieniany olej, polsyntetyczny
>> castrol).
>
> tak bylo z 1.4 12v
> porypana magistrala olejowa tam jest
I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki rozrzadu
(przebieg 100kkm):>
--
Karolek
-
25. Data: 2010-02-18 16:49:53
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki rozrzadu
> (przebieg 100kkm):>
tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki doprowadzajace
olej ? w jednym z naprawianych przypadkow te rurki sie wykrecaly, a niektore
nawet same zrywaly gwint (pewnie od poluzowania i wibracji)
-
26. Data: 2010-02-18 16:52:20
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 16:37, peter wrote:
> kolejny teoretyk ....
Nie nazwe siebie guru, bo zaledwie kilka silnikow hobbistycznie zlozylem.
> czyli wg ciebie cisnienie w nowym silniku na wszystkich panewkach jest
> identyczne?
NIe, ale jesli jest niewystarczajace, nalezy skladac reklamacje, pisac
pozwy etc.
-
27. Data: 2010-02-18 17:01:27
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> NIe, ale jesli jest niewystarczajace, nalezy skladac reklamacje, pisac
> pozwy etc.
a kto mowi ze w nowym silniku jest niewystarczajace? zakladam ze najnizsze
cisnienie w calej magistrali jest wystarczajace aby dobrze smarowac silnik.
wyzsze na samym poczatku nie zaszkodzi, choc sa i tacy co twierdza ze za
wysokie cisnienie zrywa film olejowy (uwazam ze to niemozliwe ale moze sie
myle)
-
28. Data: 2010-02-18 17:05:00
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 16:13, KJ Siła Słów wrote:
> mleko pisze:
>
>> Jesli moge prosic, to podaj producentow i silniki, ktore maja zle
>> umieszczony czujnik,
>
> Czujnik to nie wiem, ale popularny 1.6 16 V Fiata z roku 97 mial wezsza
> magistrale prowadzaca olej do rozrzadu na ktorys z cylindrow, ktory nie
> pamietam. Plus zapedy uzytkowniczki auta zeby omijac pierwszy bieg.
> Efekt - wytarcie krzywek walka rozrzadu przy przebiegu niecalych 90 kkm
> (regularnie zmieniany olej, polsyntetyczny castrol).
Czyli jaka konkluzja? Nie wiadomo czy czujnik byl ok, nie wiadomo czy
wada konstrukcyjna, nie wiadomo co spowodowalo wytarcie walka. Wiadomo,
ze byl jeden silnik w pewnym aucie i uzytkowniczka ktora nie potrafila
jezdzic + domysly z wezsza magistrala. Zatem auto chujowe i z bledami
konstrukcyjnymi :)
-
29. Data: 2010-02-18 17:08:33
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> Czyli jaka konkluzja? Nie wiadomo czy czujnik byl ok, nie wiadomo czy wada
> konstrukcyjna, nie wiadomo co spowodowalo wytarcie walka. Wiadomo, ze byl
> jeden silnik w pewnym aucie i uzytkowniczka ktora nie potrafila jezdzic +
> domysly z wezsza magistrala. Zatem auto chujowe i z bledami
> konstrukcyjnymi :)
konkluzja jest taka ze nie masz o tym pojecia. w latach swietnosci
bravo/brava to byl standardowy problem z tymi silnikami.
-
30. Data: 2010-02-18 17:15:27
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 17:01, peter wrote:
>> NIe, ale jesli jest niewystarczajace, nalezy skladac reklamacje, pisac
>> pozwy etc.
>
> a kto mowi ze w nowym silniku jest niewystarczajace? zakladam ze
> najnizsze cisnienie w calej magistrali jest wystarczajace aby dobrze
> smarowac silnik. wyzsze na samym poczatku nie zaszkodzi, choc sa i tacy
> co twierdza ze za wysokie cisnienie zrywa film olejowy (uwazam ze to
> niemozliwe ale moze sie myle)
No ty mowisz. Obecnie producenta nie interesuje co bedzie dzialo sie w
silniku po przebiego 200-300kkm (jak wiekszoasc uzywanych aut z Zachodu)
Gwarancja sie skonczyla, wiec conajwyzej moze ci sprzedac czesci do
pascia za gruba kase, a najlepiej jak kupisz nowe auto. Uwalona
krzywka? Kogo to interesuje, tym bardziej po gwarancji.
Internetowi teoretycy/hobbisci moga sobie tworzyc swoje teorie, a
producent wprowadza kolejny model i skupia sie na jego sprzedazy.