-
11. Data: 2010-02-18 15:04:34
Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Michal Gut pisze:
> ludzie z serwisu aso nie slyszeli zeby komukolwiek popsula sie pompa oleju.
> natomiast to bylo ostatnie co ma zwiazek z pompowaniem oleju a co moglo
> powodowac za niskie cisnienie.
>
>
Przy zbyt niskim ciśnieniu to Ci się zawory nie otworzą, albo popychacze
będą klepać, jeśli poszło duże ciśnienie gęstego oleju na głowicę to
może być że jakimś cudem coś się stało z hydraulicznymi popychaczami i
pozostały otwarte zawory albo niedomknięte i dlatego rąbneły w nie
tłoki, jak rąbneły z 1 strony to przyblokował się na chwilę wałek jeden
i przekręcił na kole przykręconym bez klina.
Jedyne wyjście z sytuacji.
W tym momencie ja zaryzykowałbym jeszcze wymiane hydraulicznych popychaczy.
W VW Transporterze kanciatym czyli 79 wzwyż - były pierwsze silniki
boxery z hydrauliczną regulacją luzów, po montażu silnika instrukcja
przewidywała jednorazowe wyregulowanie luzów, często gęsto działy się z
nimi cuda, potrafiły podpierać zawory praktycznie otwarte ... klepać jak
głupie ...
Pozdrawiam !!
-
12. Data: 2010-02-18 15:06:12
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 14:56, KJ Siła Słów wrote:
> mleko pisze:
> Jest prostym, ale po pewnym przebiegu moze podawac nizsze cisnienie niz
> nominalnie. I w zaleznosci od konstrukcji ukladu smarowania to nizsze
> cisnienie moze juz nie wystarczyc w niektorych punktach smarowania w
No i wlasnie po to jest czujnik cisnienia oleju. Kontrolka nie swieci -
jedziemy. Swieci - nie jedziemy.
-
13. Data: 2010-02-18 15:35:10
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
mleko pisze:
> No i wlasnie po to jest czujnik cisnienia oleju. Kontrolka nie swieci -
> jedziemy. Swieci - nie jedziemy.
Kontrolka zazwyczaj jest w takim miejscu magistrali ze pokaze ze jest
OK. A np. na 3-ciej panewce czy na ktoryms kanale olejowym do rozrzadu
juz bedzie nie OK.
KJ
-
14. Data: 2010-02-18 15:45:31
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> No i wlasnie po to jest czujnik cisnienia oleju. Kontrolka nie swieci -
>> jedziemy. Swieci - nie jedziemy.
>
> Kontrolka zazwyczaj jest w takim miejscu magistrali ze pokaze ze jest OK.
> A np. na 3-ciej panewce czy na ktoryms kanale olejowym do rozrzadu juz
> bedzie nie OK.
poza tym często jest tak, że nominalne ciśnienie na biegu jałowym jest np
1,5 bara, max 4...5 barów, a czujnik załącza się poniżej 0,5 bara, więc jak
już użytkownik wie, że ciśnienie jest małe to już jest mocno za późno,
brat
-
15. Data: 2010-02-18 15:50:33
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 15:35, KJ Siła Słów wrote:
> mleko pisze:
>
> Kontrolka zazwyczaj jest w takim miejscu magistrali ze pokaze ze jest
> OK. A np. na 3-ciej panewce czy na ktoryms kanale olejowym do rozrzadu
> juz bedzie nie OK.
:D No to juz wiadomo dlaczego silniki sie czasem zacieraja :) Blad
konstruktorow.
Jesli moge prosic, to podaj producentow i silniki, ktore maja zle
umieszczony czujnik, wraz z opisem bledu konstrukcyjnego i krotka
wzmianka "jak powinno byc prawidlowo".
-
16. Data: 2010-02-18 15:54:27
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-02-18 15:45, bratPit[pr] wrote:
>
> poza tym często jest tak, że nominalne ciśnienie na biegu jałowym jest
> np 1,5 bara, max 4...5 barów, a czujnik załącza się poniżej 0,5 bara
W jakich silnikach, u jakich producentow?
-
17. Data: 2010-02-18 16:01:53
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> :D No to juz wiadomo dlaczego silniki sie czasem zacieraja :) Blad
> konstruktorow.
> Jesli moge prosic, to podaj producentow i silniki, ktore maja zle
> umieszczony czujnik, wraz z opisem bledu konstrukcyjnego i krotka wzmianka
> "jak powinno byc prawidlowo".
ale co cie w tym dziwi?
przyklad pierwszy z brzegu to opel 23dtr. czujnik kontrolki jest zaraz przy
pompie oleju. przy mocno zuzytych panewkach na ostatniej panewce bedzie
nizsze cisnienie niz na pierwszej, nie mowiac juz o cisnieniu na walku
rozrzadu. dokaldnie widac po zdjeciu pokrywy zaworow. w opisywanym przypadku
krzywki walka na 1 cylindrze sa zdecydowanie mniej wytarte niz na ostatnim.
roznica rzedu 0,5 a moze i nawet milimetr.
-
18. Data: 2010-02-18 16:03:41
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> W jakich silnikach, u jakich producentow?
zaryzykuje stwierdzenie ze w kazdym.
we wspomnainym przeze mnie 23dtr cisnienie na biegu jalowym wg fabryki ma
byc 1,8 natomiast punkt zmienny czujnika jest na 0,6 bar. i co pan na to ?
-
19. Data: 2010-02-18 16:13:32
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
mleko pisze:
> Jesli moge prosic, to podaj producentow i silniki, ktore maja zle
> umieszczony czujnik,
Czujnik to nie wiem, ale popularny 1.6 16 V Fiata z roku 97 mial wezsza
magistrale prowadzaca olej do rozrzadu na ktorys z cylindrow, ktory nie
pamietam. Plus zapedy uzytkowniczki auta zeby omijac pierwszy bieg.
Efekt - wytarcie krzywek walka rozrzadu przy przebiegu niecalych 90
kkm (regularnie zmieniany olej, polsyntetyczny castrol).
KJ
-
20. Data: 2010-02-18 16:17:33
Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
Od: "peter" <a...@F...pl>
> Czujnik to nie wiem, ale popularny 1.6 16 V Fiata z roku 97 mial wezsza
> magistrale prowadzaca olej do rozrzadu na ktorys z cylindrow, ktory nie
> pamietam. Plus zapedy uzytkowniczki auta zeby omijac pierwszy bieg.
> Efekt - wytarcie krzywek walka rozrzadu przy przebiegu niecalych 90
> kkm (regularnie zmieniany olej, polsyntetyczny castrol).
tak bylo z 1.4 12v
porypana magistrala olejowa tam jest