eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Date: Tue, 26 Jan 2010 16:02:14 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 39
    Message-ID: <hjn0b0$a98$1@mx1.internetia.pl>
    References: <hjm3km$f3a$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <hjm8vs$1pn9$1@news.mm.pl>
    <hjmd51$qg$1@mx1.internetia.pl> <hjmf1e$693$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmg7o$d5e$1@mx1.internetia.pl> <hjmhj9$6uu$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmiem$i51$1@mx1.internetia.pl> <hjmie9$73d$2@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmj1i$mgp$1@mx1.internetia.pl> <hjmk5t$7fl$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <hjmkdu$n7$2@mx1.internetia.pl> <hjmlpe$7sc$1@mx1.internetia.pl>
    <hjmmpj$jq5$1@inews.gazeta.pl> <hjmnet$92m$1@mx1.internetia.pl>
    <hjmoe8$520$1@news.onet.pl> <hjmrlh$g0c$1@news.onet.pl>
    <hjmsbd$i0m$1@news.onet.pl> <hjmt5o$t2d$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-76-179.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1264518305 10536 77.253.76.179 (26 Jan 2010 15:05:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 15:05:05 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-EsetScannerBuild: 6469
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250215
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Sergiusz Rozanski"

    >> W kwestii łańcucha moge się zgodzić z tym co napisał Agent-
    >> bezwładność wałka jest moim zdaniem wartością pomijalną , opory
    >> również, zważywszy na ułożyskowanie a zawory popycha niezaleznie od
    >> tego czy jedzie 50, czy 150 km/h. Twoje jak to określiłeś
    >> "ciągnięcie
    >> łańcucha od dołu" występuje w każdym momencie pracy silnika.
    >
    > Ale mamy do czynienia z falą mechaniczną (prędkość dźwięku), w
    > momencie
    > zmiany obrotów łańcuch zostaje rozciągany, od strony zwijania
    > łańcucha
    > mamy go za mało, od strony odwiajania za dużo. Jak obroty są stałe
    > to drogi
    > są mniej więcej wyrównane, w chwili zmiany obrotów potrzeba tego
    > łańcucha
    > ciut szybciej, ale zanim wałek się wszybciej wkręci to łańcucha
    > brakuje.
    > Nie jestem specem od kinematyki, ale w ten deseń bym kombinował.

    Ja również żadnym specem nie jestem - ale w wolnych chwilach warto
    przecież wymienić się poglądami ;-)

    Wracając do łańcucha - zjawisko które opisałeś pewnie występuje i to
    pomimo napinacza. Łatwo to zaobserwować na przykładzie łańcucha
    rowerowego, gdzie zjawisko jest aż przerysowane - "góra" łańcucha
    napięta a "dół" może w zasadzie zwisać. Jedno małe ale - jeśli
    oderwiesz napędzane koło roweru od podłoża, to przy jego rozpędzaniu
    na powno włożysz więcej siły, niż w późniejszym nawet szybkim
    jednostajnym kręceniu, tyle, że w tym przypadku znaczącą rolę odgrywa
    olbrzymi moment bezwładności całego koła - zastanów się co się stanie
    gdy zdejmiesz szprychy i obręcz - moim zdaniem nie będziesz nawet w
    stanie zauważyć różnicy wielkości sił potrzebnych do rozpędzenia a
    następnie utrzymania obrotów samej piasty.

    Pozdrówki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: