eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
  • Data: 2010-01-26 18:28:26
    Temat: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Michał Gut pisze:
    > w sumie do konca pewny nie jestem ale wszystko wskazuje na to ze mam
    > racje....
    > pacjent:
    > punto 2 1.3 multijet (diesel z common railem) z 2004
    > lancuch wymieniany moze ze 2 miesiace temu
    >
    > zdarzenie:
    >
    > rano patrze na termometr - lekkie przerazenie, niedawno rozmawialem z bratem
    > ze kolo 30 stopni nie odpale diesla bo wytraci sie parafina
    > nagrzewam swiece, potem drugi raz tak dla pewnosci i zaplon.
    > kreci z widocznym oporem ale checi mu nie brak (o dziwo) i zapala po jakichs
    > 5 sekundach krecenia
    > zaczal pracowac na 2 moze 3 cylindry wiec wdepnalem mu gaz zeby sie rozbujal
    > co czynil niezwykle leniwie, jak juz sie wkrecil na 2-3krpm to juz pracowal
    > ladnie na 4 cylindrach, tylko wypadaly mu zaplony chyba bo czasem go
    > telepnelo.
    > w pewnym momencie stuk i cisza.

    Ja pierd... tobie sie powinno dawać do jazdy furmankę a nie samochód.
    Wkręciłeś na 3 tys obr zimny silnik przy -27 ? Normalnie głupków to
    chyba sieją... Odrobina, nie mówię dużo - odrobina wiedzy i logiki by
    wystarczyła...


    > ...chwila konsternacji....nic nigdy takiego mi sie nie
    > zdarzylo....przekrecam kluczyk a on kreci juz zupelnie inaczej - tak jakby
    > mial nie do konca kompresje...lzej i mniej wyrazne sa fazy sprezania podczas
    > krecenia rozrusznikiem.... nic nie puka i nic nie brzdąka

    Moim zdaniem zatarłeś silnik i tyle.

    > po wypowiedzeniu kilku magicznych zaklec na k udalem sie do domu po klucze
    > do drugiego samochodu (starowinka 13 letnia, punto 1 z silnikiem 75KM, do 15
    > zapala, a raczej zapala zawsze ale do tej temperatury akumulator daje rade
    > go uruchomic).
    >
    > podsumowanie:
    >
    > objawy jak na moje umiejetnosci, tudziez obeznanie, wskazuja na zerwany
    > lancuch rozrzadu do czego pasuja one idealnie. dowcip polega na tym ze byl
    > wymieniany kompletny rozrzad 2 miesiace temu i w ogole wydawalo mi sie ze
    > nie da sie zerwac lancucha rozrzadu - wlasnie dlatego ze to jest lancuch.
    > jest w ogole mozliwe pekniecie lancucha w rozrzadzie? przeciez on nie
    > przenosi zadnych strasznych sil, no pasek bym zrozumial.....ale lancuch?
    >
    > a moze blednie interpretuje objawy? no ale bloku silnika peknietego to sie
    > nie spodziewalbym - albo glowicy... bo i od czego....

    Moim zdaniem tylko zatarł ci się silnik i tyle. Być może na którymś
    cylindrze albo na któjeś panewce. Normalka jak się kręci zimnym
    silnikiem do 3 tys obr bez smarowania...

    > co robic:
    >
    > wiem ze przy kolizji gną się zawory i wtryskiwacze, a niekiedy leca i tloki.
    > jakie jest prawdopodobiensto ze uszkodzenia sa male przy zalozeniu ze silnik
    > w momencie zerwania pracowal na luzie i mial male obroty (albo zwykle bez
    > gazu albo max 1000-1500rpm).
    > informacja ta nie potrzebna mi po to zeby wiedziec wczesniej co mi mechanik
    > powie zeby sie pocieszac czy umartwiac a chodzi o koszty...,czy szukac
    > nowego silnika czy remont....jakie moga byc koszty? silnik to ze 3-4kpln
    > spokojnie + 500 przekladka...a remont?

    Wstaw do ciepłego garażu może odpuści ale raczej nie liczyłbym na to że
    tak po prostu będziesz nim jeździł. Remont silnka jak nic.

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: