  • 1. Data: 2010-11-25 03:04:43
    Temat: 24c16A vs 24c16B - dlaczego po zamianie nie dziala
    Od: "elektron" <e...@i...pl>

    Na paczatek podam ze chodzi o Pamieci ATMELA
    Wersja B jest szybsza zatem jak zamiast A wsadze B to powinno dzialac a nie
    dziala.
    Mam stara aplikacje ktorej kodu nie chcialbym ruszac - tam jest wlasnie
    24c16A a z racji braku tyhze na rynku trzeba zastosowac cos innego.
    Tylko dlaczego nie dziala?

    A moze ktos ma wieksza ilosc 24C16A?

    5646 (20101124) __________

  • 2. Data: 2010-11-25 08:26:01
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "elektron" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Na paczatek podam ze chodzi o Pamieci ATMELA
    > Wersja B jest szybsza zatem jak zamiast A wsadze B to powinno dzialac

    Masz jakiś dowód dla tej tezy ?

    Szybsza kostka -> krótsze zbocza na wyjściach -> ścieżka, która nie była
    linią długą staje się linią długą -> odbicia -> silniejsze zakłócenia ->
    wpływ na sąsiednie ścieżki na których pojawiają się krótkie szpilki.
    Szybsza kostka -> wejścia szybciej reagują -> impuls zakłócający (mógł być
    już wcześniej, albo powstał z wyjść tej szybkiej kostki) którego wolna
    kostka nie zauważy, dla szybszej jest normalnym impulsem, na który trzeba
    zareagować.

    Producenci podają tylko maksymalne wartości dla czasów zboczy. Pozwala im to
    na (wymuszoną konkurencją) miniaturyzację chipów (mniejsze, tańsze, ale
    szybsze) bez zmiany nazwy elementu. To jest przerzucanie kosztów na
    użytkowników. Nawet wstawienie tej samej kostki, ale pochodzącej z innej
    linii produkcyjnej może być problemem.
    P.G.

  • 3. Data: 2010-11-25 11:54:20
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4cee1dac$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > szybsze) bez zmiany nazwy elementu. To jest przerzucanie kosztów na
    > użytkowników. Nawet wstawienie tej samej kostki, ale pochodzącej z innej

    jesli układ jest zaprojektowany "na krawędzi" ze mu robią problem różnice
    pomiędzy elementami z różnych linii produkcyjnych, to chyba czas zmienić
    projektanta ;)

    @

  • 4. Data: 2010-11-25 13:42:02
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > jesli układ jest zaprojektowany "na krawędzi" ze mu robią problem różnice
    > pomiędzy elementami z różnych linii produkcyjnych, to chyba czas zmienić
    > projektanta ;)

    Obecnie są eksploatowane stare linie produkcyjne (są firmy, które je
    odkupują gdy wielcy producenci przenoszą się na nowe) i nowe.
    Różnice elementów z tych i tych mogą być spore.

    Napisałem to co mi w pamięci zostało z lektury kilka lat temu:
    www.ee-techs.com/emc/EMC-advancedPCB.doc

    Cała seria artykułów jest dostępna na compilance-club.com, ale od jakiegoś
    czasu wymaga rejestracji.
    P.G.

  • 5. Data: 2010-11-25 19:21:14
    Od: "elektron" <e...@i...pl>

> [...]
    > pomiędzy elementami z różnych linii produkcyjnych, to chyba czas zmienić

    Ten projektant już może nawet nie żyje a projekt działa i nie opłaca się go
    roboć od nowa.
    A może ma ktoś stare 24c16A Atmela i mógłby trochę odsprzedac?

    5648 (20101125) __________

  • 6. Data: 2010-11-25 19:23:26
    Od: "elektron" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4cee1dac$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "elektron" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Masz jakiś dowód dla tej tezy ?

    Dodowodem jest opdpowiedz innego kolego z grupy.
    Przeciez ukłąd dziła dalej tak samo wolno.
    Wsadzenie szybszej kostki nie powoduje to zatem niuansów które miałyby
    miejsce w przypadku gdyby cały projekt miał działać szybciej.

    Jak ktoś jeździł furmanką droga polną i teraz ją wyasfaltowali to nadal może
    jeździć furmanką.
    Fakt, że z autostrady go pogonią ale jak się uprze to pojedzie.

    5648 (20101125) __________

  • 7. Data: 2010-11-25 19:38:34
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Niekoniecznie, prosty przyklad LM75 firmy Philips ktory nijak nie dziala
    ze standardowym softem bo chlopaki cos tam zmienily i zonk.

  • 8. Data: 2010-11-25 21:36:55
    Od: "elektron" <e...@i...pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Niekoniecznie, prosty przyklad LM75 firmy Philips ktory nijak nie dziala
    > ze standardowym softem bo chlopaki cos tam zmienily i zonk.

    No to ja pytam wlasnie o to cos w odniesieniu do 24c16A i 24c16B
    Jako ze nie jestem doswiadczony mam nadzieje ze merytorycznie jakis
    doswiadczony sie wypowie

    5649 (20101125) __________

  • 9. Data: 2010-11-25 21:45:45
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 22:36, elektron pisze:

    > Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to ja pytam wlasnie o to cos w odniesieniu do 24c16A i 24c16B
    > Jako ze nie jestem doswiadczony mam nadzieje ze merytorycznie jakis
    > doswiadczony sie wypowie
    >
    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy
    > sygnatur wirusow 5649 (20101125) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Nie pomge ci uzywam wersji B

  • 10. Data: 2010-11-25 22:25:01
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]

    > Na paczatek podam ze chodzi o Pamieci ATMELA
    > Wersja B jest szybsza zatem jak zamiast A wsadze B to powinno dzialac a

    Rozumiem, że istniejącą w urządzeniu wersję A (w której coś jest)
    podmieniasz na czystą B? Może po prostu to urządzenie na czystej pamięci
    nie wystartuje (liczne przykłady w sprzęcie RTV).

    e.