  • 31. Data: 2015-11-21 11:58:13
    Temat: Re: 20MHz
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:n2nrc6$afn$1@node2.news.atman.pl...

    > no to jaki oscyl trzeba kupić, żeby normalnie oglądać przebiegi
    > prostokątne?

    Kup oscyloskop w idealnie prostokątnej obudowie, taki nowoczesny z
    zaokrąglonymi rogami będzie zniekształcał sygnał. Prostokąt wejdzie do
    takiego oscyloskopu, ale nie będzie mógł się zmieścić się w środku i na
    kantach się pozałamuje.
    ;)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 32. Data: 2015-11-21 12:12:50
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    oj na żartach się nie znasz, ale rozumiem, bo obecnie tylko
    anglo-dżołki na topie, zobaczcie strzały z dupy "chebla" na fizyce...

  • 33. Data: 2015-11-22 10:21:00
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    > ludzie nie róbcie sobie jaj ze mnie,
    > co do cholery jest nie tak, że oscyloskopem 100MHz nie można obejrzeć
    > prostokąta?
    > http://zsyp.eu/smieci/oscyloskop_20mhz.jpg
    > to jest z sondą 1:10
    > przy przełączeniu 1:1
    > prawie sinus na ekranie...
    >
    > no to jaki oscyl trzeba kupić, żeby normalnie oglądać przebiegi
    > prostokątne?
    Rzeczywiście kiepsko. Widać pierwszą i 3cią harmoniczną, a powinna być
    jeszcze piąta przy pasmie 100MHz.

  • 34. Data: 2015-11-22 10:24:27
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 10:33, bartekltg pisze:

    > Skoro nie ma sond, które mają rozsądne pasmo dla obu zakresów, po co
    > w ogole jest tam ten przełącznik? Przecież nie dla zmylenia
    > przeciwnika;-)
    >
    > pzdr
    > bartekltg

    Przy sondzie 1:1 dochodzi równolegle podłączona cała pojemność kabla.
    Stąd cięcie pasma.

  • 35. Data: 2015-11-22 10:49:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-20 20:13, platformowe głupki wrote:
    > co do cholery jest nie tak, że oscyloskopem 100MHz nie można obejrzeć
    > prostokąta?
    > http://zsyp.eu/smieci/oscyloskop_20mhz.jpg

    Udowodnij najpierw że to co wkładasz do środka to jest prostokąt.

  • 36. Data: 2015-11-23 00:46:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, November 22, 2015, 10:49:06 AM, you wrote:

    > Udowodnij najpierw że to co wkładasz do środka to jest prostokąt.

    Brawo!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2015-11-23 17:12:02
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    mam oscylator kwarcowy 20MHz, czy cooś takiego generuje 100% prostokąt?
    podepnę jakoś i zobaczę efekt...

  • 38. Data: 2015-11-24 05:05:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Czarek Grądys" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nawet bez nich to przypomina prostokat.
    > No, moze nie calkiem, ale nie sinusoida jednak.

    Kiedy Wy się nauczycie czytać wypowiedzi naszego
    platformowego głupka? :-) Przecież on nigdzie Wam
    nie napisał dlaczego sądzi, że przebieg który ogląda ma
    byc prostokątny... A skoro nie napisał to można założyć
    z dużą dozą pewności, że ogląda sygnał który JEST
    zniekształconym sinusem bo ma być sinusem...

    Na przykład może oglądać zapętlone wejście z wyjściem
    generatora kwarcowego i się "dziwi" że nie ma tam
    prostokąta, a przecież tam prostokąta nie będzie bo
    bramka tego generatora pracuje w trybie "analogowym".