  • 1. Data: 2015-11-17 19:19:59
    Temat: czy można łączyć szeregowo zasilacze impulsowe?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    potrzebuje tanio zasilacz tak ze 2 ampery 20wolt. mam dwa 12sto woltowe.
    czy moge je połączyć szeregowo? Precyzując, ja wiem że mogę,, ale czy
    nie istnieje jakieś przeciwwskazanie do takiej pracy, wynikające z ich
    budowy?

    ToMasz

    PS
    Zasilacze takie jak w laptopach, ale 12v, około 3, może 4 ampery

  • 2. Data: 2015-11-17 21:25:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Tuesday, November 17, 2015, 7:19:59 PM, you wrote:

> [...]

    > ToMasz

    > PS
    > Zasilacze takie jak w laptopach, ale 12v, około 3, może 4 ampery

    Sprawdź, czy przewód PE jest połączony ze stroną wtórną dla DC.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-11-18 08:37:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.11.2015 o 21:25, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Sprawdź, czy przewód PE jest połączony ze stroną wtórną dla DC.

    nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale miernik nie wskazuje aby plus i
    minus na wyjściu miały połączenie z jakimkolwiek "pinem" na wtyczce 230v~

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-11-18 11:49:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-18 o 08:37, ToMasz pisze:

    > nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale miernik nie wskazuje aby plus i
    > minus na wyjściu miały połączenie z jakimkolwiek "pinem" na wtyczce 230v~

    Jeśli są "w powietrzu", to w zasadzie możesz łączyć szeregowo.

    Lata temu spotykałem specyficzne konstrukcje zasilaczy impulsowych,
    które wzajemnie potrafiły się zatykać, ale to były jakieś dziwne
    rosyjskie lub jugosłowiańskie konstrukcje - już nie pamiętam. Jakby coś,
    to zawsze można się podeprzeć diodą i ewentualnie kondensatorkiem -
    rozwiązanie toporne, ale skuteczne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-11-18 12:32:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jeśli są "w powietrzu", to w zasadzie możesz łączyć szeregowo.

    Nigdy nie łączyłem tak zasilaczy. Sądzę, że problem może się pojawić jedynie
    przy zbyt mocnym obciążeniu, gdy jeden już nie wyrabia, a drugi jeszcze
    wyrabia. Ten pierwszy dostanie od strony wyjścia napięcie w odwrotną stronę.
    Według mnie nie każdy zasilacz musi być na to odporny.
    P.G.

  • 6. Data: 2015-11-18 13:12:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Wednesday, November 18, 2015, 8:37:22 AM, you wrote:

    > nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale miernik nie wskazuje aby plus i
    > minus na wyjściu miały połączenie z jakimkolwiek "pinem" na wtyczce 230v~

    No to możesz spokojnie połączyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-11-19 17:02:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 18.11.2015 o 12:32, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > jeszcze wyrabia. Ten pierwszy dostanie od strony wyjścia napięcie w
    > odwrotną stronę. Według mnie nie każdy zasilacz musi być na to odporny.
    Dlatego dodał bym na wszelki wypadek odpowiednio mocne diody na wyjściu
    każdego z zasilaczy podłączone w kierunku zaporowym.