  • Data: 2012-05-19 19:07:56
    Temat: Re: 2024
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jerry1111 napisał:

    > Musialbym sie rodziny skonsultowac jak to bylo z zaazotowanym i
    > wysokometanowym - ja juz tego po prostu nie pamietam.

    Ja konsultacje rodzinne dobrze pamiętam (na szczeblu
    geologiczno-wydobywczym).

    > Jak sie skonczyl gaz miejski i zaczelismy od Ruskich brac gaz ziemny

    Jak to "się skończył"? Jak to "zaczęliśmy brać od Ruskich"? Gaz mejski,
    robiony z węgla, to taki XIX-wieczny relikt z czasów kiedy infrastruktura
    rurociągów przesyłowych wydawała się rzeczą niewyobrażalną, a węgiel
    można było dowieźć wszędzie, choćby furmanką.

    Gaz ziemny, to nie kawior, żeby koniecznie trzeba było od Ruskich.
    I nie ropa naftowa, która u nas tylko w śladowych ilościach. Krajowego
    gazu jest całkiem sporo.

    > to przez dluzszy czas byla ekscytacja dwoma w/w typami.

    "Ekscytacja"? Ja pamiętam radiowe komunikaty o "stopniu zasilania gazem
    wysokometanowym i gazem zaazotowanym". Były zaraz po komunikatach
    o stopniu zasilania prundem.

    --
    Jarek