  • Data: 2012-05-24 22:56:08
    Temat: Re: 2024
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/05/2012 20:51, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Gdzie tak długo się uchował? Ja pamiętam przełączenie w Warszawie
    > w latach sześćdziesiątych. Gdzieś tak w połowie.

    Polnocny wschod.

    > To oczywista oczywistość. Chodziło mi o to, że rodacy są przeświadczeni,
    > że gaz mamy tylko ruski, a własny, to może będziemy mieli łupkowy.
    > A tymczaem jest tak, że naszego by starczyło każdemu do gotowania zupy,
    > a i do ogrzania domu pewnie też.

    Bo ja wiem? OIDP to Polska w 'szczycie' zimowym potrzebuje 60-70*10^6 m3
    gazu, a z krajowych zrodel dostanie sie mniej niz 10.
    Magazyny sa duze, to mozna by buforowac, ale to rezerwy strategiczne a
    nie do 'peak shaving' (przynajmniej ja to tak rozumiem).

    > Wiec nie tyle chodzi o niezależność
    > energetyczną, co surowcową. Przynajmniej do czasu, kiedy oszołomstwo
    > przeforsuje zamianę elektrowni węglowych na gazowe.

    Po ch**? Niech sie w koncu elektrownie atomowe zaczna budowac i bedzie
    spokoj. Weglowe z dobrym spalaniem tez nie sa takie glupie.

    > Może to dyskusje w domu na wysokim gazowniczym szczeblu?

    Jak policze ilosc schodow to duzo szczebli by bylo... Wiesz, ktos ten
    gaz musial sprawdzac (analizy), to i dyskusje byly.

    --
    Jerry1111