-
Data: 2022-01-28 10:28:16
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 27 Jan 2022 17:17:28 +0100, nadir wrote:
> W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:
>> troszke odbiegaly. Ponoc zreszta do tej pory odbiegaja.
>
> To, że zachodnie społeczeństwa są bogatsze i stać ich na lepiej
> wyposażone fury, to jedno, ale w salonie Mercedesa czy Audi wyposażenie
> top jest takie same u nas jak i w innych krajach UE.
Tylko potem cos niektorzy mowia, ze np ABS jest 4 kanalowy, a w Polsce
3 kanalowy, ze w Niemczech tarcze ceramiczne, a w Polsce stalowe czy
tam żeliwne itp.
Ile w tym prawdy to nie wiem ...
> Jednak nie było tak, że na nasz rynek były i są wytwarzane samochody o
> dwie, trzy generacje starsze.
No, jakos tak jest, ze nowa linia produkcyjna jest stawiana w
Niemczech, a po paru latach trafia do Polski.
Np ulubiony samochod gliwickiej fabryki z roku okolo 2000,
to byla Astra z silnikiem 60KM.
Astra OK, silnik mniej.
W Niemczech robili Astre 2, w Gliwicach ciagle 1.
Przy czym teraz "nasze" fabryki produkuja chyba na cala Europe,
wczesniej byla kwestia ceł - choc byc moze Niemcy postarali sie o
jakies ulgi celne.
Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
po Oplu/GM.
Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.
>> Na nowe jak najbardziej nie.
>> Tylko malo rodakow bylo stac na nowe.
>>
>> A na uzywane byly zaporowe cla.
>
> Ale to nie była wina samego cła, tylko naszej zamożności.
Cło bylo winą samego cła.
>> Na cene niską.
> No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
> samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.
Ma znaczenie o tyle, ze znika clo na uzywane samochody, wiec rodacy
sie nie spiesza do salonow po nowe.
Tylko skad te kolejki oczekiwania ... z calego swiata?
>> troche jednak ma. Raz, ze mamy akcyze, i np teraz za silnik ponad 2
>> litry jest spora doplata.
>
> Akcyza była i przed wejściem du UE, to raz, a dwa akcyzę każdy kraj UE,
> z tego co kojarzę, sam sobie ustala.
Akcyze kazdy kraj UE ustala sam, na wszyskie samochody - w tym i
krajowej produkcji, ale nasza akcyza preferuje silniki ponizej 2
litrow. 1cm^3 wiecej i cena rosnie o 15%
Co powiedzmy jakos tam wplywa na oferowane/preferowane modele u nas.
Co prawda dzis z 2 litrow dzis osiaga sie przyzwoitą moc, a producenci
sami zmniejszaja pojemnosc.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.22 10:32 Cavallino
- 28.01.22 10:32 J.F
- 28.01.22 10:41 J.F
- 28.01.22 10:43 Cavallino
- 28.01.22 10:45 Cavallino
- 28.01.22 11:14 J.F
- 28.01.22 11:22 J.F
- 28.01.22 11:39 J.F
- 28.01.22 11:42 Cavallino
- 28.01.22 11:43 Cavallino
- 28.01.22 11:52 J.F
- 28.01.22 12:32 Cavallino
- 28.01.22 12:46 nadir
- 28.01.22 13:09 Cavallino
- 28.01.22 13:21 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=