  • Data: 2022-01-28 12:46:03
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.01.2022 o 07:42, Cavallino pisze:

    > Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
    > Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....

    Bo nas na inne nie było stać. Jak kogoś było, to sprowadzał sobie
    samochód bezpośrednio z zagranicznego salonu, ta ostatnia możliwość
    istniała jeszcze za czasów komuny.
    Szwajcaria, Islandia czy Norwegia też nie były, i nadal nie są w UE, u
    nich też sprzedawali tak ochoczo Nexię czy Espero? A może w
    Szwajcarskich salonach królują nadal Aveo i Lacetti?

    > I nadal nie odbiegają, a wręcz zazwyczaj są tańsze.

    Tańsze bo często gorzej wyposażone, mam samochód wyprodukowany dekadę po
    naszym wejściu do UE ale z wyposażeniem niedostępnym w naszych salonach,
    bo by się najnormalniej w świecie nie sprzedał, a w Niemczech jego zakup
    to bułka z masłem.

    > Więc o co chodzi?

    Na taniość samochodu oprócz gołej ceny ma jeszcze wpływ siła nabywcza
    pieniądza. Niemiec, Francuz czy nawet Norweg, który nie jest w EU,
    pracują na taki sam model samochodu jak Polak tak ze dwa razy krócej.

    > Bzdurzysz.
    > Mówisz o stanie bezpośrednio sprzed wejścia do UE, ale to już był skutek
    > wchodzenia.
    > Prawo stopniowo się zrównwyywało, podobnie podatki dla produktów z UE.
    > Takie były wymogi wejścia.
    >
    > Żeby sprawdzić jak było ZANIM zaczęliśmy wchodzić, trzeba się cofnąć z
    > 10 lat, czyli do drugiej połowy lat 90-tych

    Niby co bzdurzę? Słyszałeś o czymś takim jak zwrot podatku dochodowego,
    popularny w Niemczech melversteuer? Jak zakupiłeś nowy towar; samochód,
    pralkę czy suszarkę to włosów, to mogłeś od sprzedawcy żądać zwrotu tego
    podatku, było to z tego co pamiętam 19%.
    Zwrot podatku obowiązywał i obowiązuje nadal w UE, więc nie ma
    znaczenia, która to była połowa lat 90-tych. Jak obywatel kraju z poza
    UE coś w Polsce zakupi i wywiezie poza nasz obszar celny, to też może
    żądać zwrotu naszego VAT.

    > Sam je wymyśliłeś, nikt nic takiego nie pisał.

    Co wymyśliłem? Że sprzedawano nam gorsze samochody tylko z tego powodu,
    że byliśmy po prostu biedniejsi a nie z powodu bycia lub nie poza UE?

    > Dokładnie.
    > Rezultatem są inne (gorsze) i o tym mowa.
    >
    > A normalnych nikt nie będzie oferował, bo popytu braknie.

    Czyli to nie ma jednak nic wspólnego z członkostwem w UE?

    > Tu się nie ma co zastanawiać, a kto ma wątpliwości, jest po prostu idiotą.

    Idiotą to jest ten, który myśli, że przyjęto nas do UE żeby zrobić nam
    przyjemność albo sprzedawać tańsze i podobno ekologiczne samochody. To
    są interesy misiu.
    Jedność UE to fikcja, widać to od dawna, a dziś tylko ślepy tego nie
    zauważa. Co nie znaczy, że mamy od razu z niej brykać. Trzeba grać i
    ciągnąć ile się da. Tylko że amy tak skorumpowanych polityków, między
    innymi przez instytucje UE, że nie bardzo już jest czym grać.