  • Data: 2011-09-29 19:32:13
    Temat: Re: 2 terabajty za niewiele ponad 200zl
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:j60479$gqh$1@mx1.internetia.pl...
    > GUID może być założona nawet na komputerach z klasycznym BIOSem, nie tylko
    > UEFI, ale wtedy taki dysk nie jest bootowalny. Dodatkowo wiele programów
    > narzędziowych wykrzacza się dziś na partycjach GUID - nie obsługują ich. Z
    > kolei przy partycji MBR dysk jest bootowalny, ale marnuje się wszystko >
    > 2TB (z powodu ograniczenia adresowania w zapisie tablicy partycji MBR).
    > Jak masz jeden dysk >2TB, to praktycznie nie ma wyjścia - albo dla
    > komputera z UEFI (lub SSD jako HDD bootowalny) zakłada się tablicę
    > partycji w notacji GUID, albo tracisz pojemność
> [...]

    ostatnio za dużo z dyskami się nie bawiłem
    kiedyś często wystarczało że dysk jest widziany przez bios
    a windows już dalej wiedział co z dyskiem robić
    byle tylko system wystartował i reszta pojemności była już potem widziana

    tak miał moj brat dysk 160 ale ograniczał go bios do 120gb
    ale w windowsie już normalnie założyłem partycję na brakujących 40GB

    jak to się ma do tych dysków 2TB?
    czy to znaczy że nieświadomie wykorzystywałem UEFI?

    erator/