  • 51. Data: 2010-12-23 18:38:34
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
    > Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?
    > pozdrawiam
    > nexus

    Przełóż moze aku z samochodu kogoś z rodziny - będziesz wiedział. Co do
    rozrusznika - cieżka sprawa. Przez wiekszość życia byłem zdania ze jak
    kręci to jest dobry. dopiero parę lat temu, jak zacząłem jeździć
    citroenami to "odkryłem" ze w rozruszniku są 4 szczotki, i jak któraś
    padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik kręci, ale z taką jakąś
    nieśmiałością. W moim aucie rozrusznik przeżył tyle co sprzęgło wiec
    bardzo krótko.
    Jak by Cię interesowało jak wygląda Twój rozrusznik w środku (Naprawa) -
    zobacz sobie:

    http://infobot.pl/r/1THU

    Mimo ze taka naprawa kosztuje parę godzin pracy +szczotki za 20zł, to
    jednak pamietaj, ze nie koniecznie rozrusznik jest sprawcą problemów.
    ToMasz

  • 52. Data: 2010-12-24 11:51:50
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-23 06:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych świecach sprawny
    > silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie)

    Dokładnie tak jak mówisz. Nie wiem czemu aż tak bardzo koledzy zachęcają
    do sprawdzania _każdej_jednej_ świecy
    omomierzem/amperomierzem/voltomierzem. Ja w poprzednim aucie miałem 3
    świeczki przepalone, zorientowałem się o tym po 2 zimach normalnego
    odpalania w największe mrozy...

  • 53. Data: 2011-01-04 15:56:47
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
    Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>

    W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
    > Cześć
    > Mam kilka pytań.
    > Najpierw opis sytuacji.
    > Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.

    A więc problemem był akumulator.
    Badały go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorów i
    obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku
    napięcia. Ale badali zawsze jak podjechałem autem, czyli nie w stanie
    "po mroźnej nocy".
    W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku
    miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał
    także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość
    elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego
    gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu
    prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora
    wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3!
    Wyładowanie żarówką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po
    zdjęciu z prostownika dało spadek napięcia do 11,8 V pod obiążeniem
    żarówki i 12,1 V bez obciążenia. Przy pojemnośći 77AH powinien móc
    zasilać tą żarówkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku już mocno
    wyładowany.
    Poszedł na złom. Była to centra futura (stara, jeszcze polskiej
    produkcji). Zastąpiła ją centra plus i kręci jak dzika. Nie było jeszcze
    -10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu.
    Uwaga nowe centry futury (od 3 lat) nie są już polskie, ale hiszpańskie
    i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybrałem
    plusa.

    Może komuś pomogę tymi wywodami
    za Waszą pomoc dziękuję
    nexus

  • 54. Data: 2011-01-04 16:00:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie

    A jaka miała być?
    Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
    Połowa - może być.
    Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.

  • 55. Data: 2011-01-04 16:14:18
    Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
> [...]

    > Połowa - może być.
    > Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
    tak i brak ładowania. Prąd płynący przy podłączonym prostowniku lub
    zasilaczu ustawionym na 14,5 V pomiędzy 100 a 200 mA
    nexus

  • 56. Data: 2011-01-04 16:21:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > tak i brak ładowania.

    Jaki znowu brak ładowania?
    Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?

  • 57. Data: 2011-01-04 16:41:08
    Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-04 16:21, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jaki znowu brak ładowania?
    > Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?
    Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby
    jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał.
    pozdrawiam
    nexus

  • 58. Data: 2011-01-04 16:50:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby
    > jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał.

    Znaczy do połowy ładowałeś go w kilka dni?
    Żeby mieć pewność musiałbyś sprawdzić parametry przed ładowaniem, po
    ładowaniu do połowy i po ładowaniu na full.
    Jak rozumiem sprawdziłeś tylko w tym drugim momencie, ciężko na tej
    podstawie wyrokować o sprawności aku.

  • 59. Data: 2012-02-16 12:16:29
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2010-12-22 13:09, Waldek Godel pisze:

    > Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.

    A co powiesz o 2,0HDI 90KM na osprzęcie siemensa, który to nie ma tej
    pompki jak silnik na osprzęcie Boscha??