eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody2.0 HDI świece żaroweRe: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
    Date: Tue, 04 Jan 2011 15:56:47 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <ifvcep$4jt$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: pwsz-gniezno-gw.man.poznan.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1294152985 4733 150.254.240.25 (4 Jan 2011 14:56:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Jan 2011 14:56:25 +0000 (UTC)
    X-User: nexus6
    X-Antivirus: avast! (VPS 110103-1, 2011-01-03), Outbound message
    In-Reply-To: <ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
    Thunderbird/3.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2339692
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
    > Cześć
    > Mam kilka pytań.
    > Najpierw opis sytuacji.
    > Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
    >
    A więc problemem był akumulator.
    Badały go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorów i
    obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku
    napięcia. Ale badali zawsze jak podjechałem autem, czyli nie w stanie
    "po mroźnej nocy".
    W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku
    miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał
    także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość
    elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego
    gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu
    prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora
    wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3!
    Wyładowanie żarówką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po
    zdjęciu z prostownika dało spadek napięcia do 11,8 V pod obiążeniem
    żarówki i 12,1 V bez obciążenia. Przy pojemnośći 77AH powinien móc
    zasilać tą żarówkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku już mocno
    wyładowany.
    Poszedł na złom. Była to centra futura (stara, jeszcze polskiej
    produkcji). Zastąpiła ją centra plus i kręci jak dzika. Nie było jeszcze
    -10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu.
    Uwaga nowe centry futury (od 3 lat) nie są już polskie, ale hiszpańskie
    i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybrałem
    plusa.

    Może komuś pomogę tymi wywodami
    za Waszą pomoc dziękuję
    nexus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: