-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Date: Tue, 04 Jan 2011 15:56:47 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 34
Message-ID: <ifvcep$4jt$1@inews.gazeta.pl>
References: <ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: pwsz-gniezno-gw.man.poznan.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1294152985 4733 150.254.240.25 (4 Jan 2011 14:56:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Jan 2011 14:56:25 +0000 (UTC)
X-User: nexus6
X-Antivirus: avast! (VPS 110103-1, 2011-01-03), Outbound message
In-Reply-To: <ieqchh$nvp$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2339692
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
> Cześć
> Mam kilka pytań.
> Najpierw opis sytuacji.
> Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
>
A więc problemem był akumulator.
Badały go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorów i
obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku
napięcia. Ale badali zawsze jak podjechałem autem, czyli nie w stanie
"po mroźnej nocy".
W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku
miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał
także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość
elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego
gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu
prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora
wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3!
Wyładowanie żarówką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po
zdjęciu z prostownika dało spadek napięcia do 11,8 V pod obiążeniem
żarówki i 12,1 V bez obciążenia. Przy pojemnośći 77AH powinien móc
zasilać tą żarówkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku już mocno
wyładowany.
Poszedł na złom. Była to centra futura (stara, jeszcze polskiej
produkcji). Zastąpiła ją centra plus i kręci jak dzika. Nie było jeszcze
-10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu.
Uwaga nowe centry futury (od 3 lat) nie są już polskie, ale hiszpańskie
i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybrałem
plusa.
Może komuś pomogę tymi wywodami
za Waszą pomoc dziękuję
nexus
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.11 16:00 Cavallino
- 04.01.11 16:14 nexus6
- 04.01.11 16:21 Cavallino
- 04.01.11 16:41 nexus6
- 04.01.11 16:50 Cavallino
- 16.02.12 12:16 Kamil 'Model
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=